מיתוג מחדש של המכללה לקוסמטיקה רפואית (MCC)
במסגרת המחזור הראשון של מסלול ארטדירקשיין, מסלול משותף למכללת מנטור ו״הבצפר״, התבקשו הסטודנטים למתג מחדש את המכללה לקוסמטיקה רפואית. המיתוג כלל עיצוב לוגו חדש, ניירת משרדית, שלט לבניין ועוד. תהליך העבודה החל בניתוח הלקוח והבנת החוזקות שלו ובידולו ממתחריו, הצגת הפרוייקט לסטודנטים, ליווי עבודת העיצוב ולבסוף – הצגת העיצובים בפני הלקוח ובחירת העיצוב הזוכה.
אלפי סטודנטים והיא היחידה בארץ המעניקה תואר רשמי בתחום הקוסמטיקה הרפואית.
קו עיצובי מובהק, מוצרי הפרסום שלה היו מעט מיושנים ונוסף על כל אלה, המכללה היתה סמויה מן העין – אף לוגו לא התנוסס
מחוץ לשטח המכללה ובטח לא על קירות הבנין.
ניירת משרדית, שלט לבנין, יצירת גריד בסיסי למודעות פרינט, הכנת מסכים למצגות, עיצוב מחדש של עמוד הבית באתר המכללה
וזהו… אבל בפגישה בין הלקוחה לסטודנטים היה ברור שרבקה בן שמחון, מנהלת המכללה, יודעת בדיוק מה היא מחפשת, ומתעקשת
על תהליך קצרצר שלא יתארך מעבר לחודש ימים.
ארטדירקשיין (המשותף ל”מנטור” ול”בצפר”):
לעבוד נכון ויעיל בתוכנות השונות: אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדיזיין ועוד. בנוסף, הם לומדים בבצפר
תחומים כמו טיפוגרפיה, צבע, מיתוג, חשיבה יצירתית ועוד.
במשימה בכבוד.
ודרורי שלומי. תפקידו היה לנתח את פעילות המכללה, למצוא את החוזקות והחולשות שלה ביחס למכללות אחרות ולהגדיר אילו
מסרים צריך להעביר דרך המיתוג החדש. לאחר כשבועיים של שיחות עם מנהלת המכללה וסטודנטים בהווה ובעבר – נכתב מסמך מקיף
ומסודר.
מציג להם בפעם הראשונה את הניתוח שעשה. החבר’ה נרגשים. זו פעם ראשונה שהם יעבדו מול לקוח אמיתי ולא כחלק מתרגיל.
המטרה היא להעמיד ספר מותג שיוצג לפני הלקוח תוך פחות מחודש. הסטודנט שעבודתו תיבחר יהנה, בנוסף למלגת לימודים בסך
2,500 ש״ח, גם מקורס חינם במנטור. אבל הסטודנטים יודעים שהפרס האמיתי הוא פרויקט ראשון לתיק העבודות שלהם והעובדה
שהלוגו שעיצבו יתנוסס בענק על קיר קניון הדר דימול – ביציאה מרכבת מרכז.
בחולון (HIT), מעצב ומאפיין ממשקים, מומחה לעיצוב תדמית ואחד המרצים הוותיקים במנטור. הפגישות הדו-שבועיות הוכיחו
שהחבר’ה לקחו את העניין בשיא הרצינות. בתחילת התהליך חיפש כל אחד מהם השראות ויזואליות ואט-אט הסקיצות החלו להופיע.
היתה פרזנטציה אחת (מול מרצים מהמכללה), ועשרה ימים לאחר מכן פרזנטציה נוספת מול מנהלי המחלקות במנטור. עכשיו הכל
היה מוכן לפרזנטציה האמיתית – הצגת התוצאות ללקוח.
גאים״ (עידן ואורי) ושישה סטודנטים נרגשים: אוריה קלמר, אביעד בלילטי, עדי לי לב, טל אליה, מוטי טוויטו ואלמה ריכטר.
כל אחד מהסטודנטים נדרש להציג את מקורות ההשראה שלו לפרוייקט, את הלוגו חדש שעיצב ואת השפה הגרפית שעיצב עבור
המכללה. העבודות הצטיינו ברעננות ובצבעוניות כשכל אחת מהן מפרשת את הבריף בצורה שונה: העצמה נשית, מעוגל, התחדשות,
ידע ומומחיות. חלק מהלוגואים הציג קווים חדים וצבעים עזים וחלק אחר השתמש בקווים עגולים וצבעים רכים. מתוך שלל
העיצובים וההצעות נדרשה הלקוחה לבחור את המיתוג שיוביל את המכללה בשנים הקרובות. וזה לא הולך להיות קל עבורה. הלקוחה
ביקשה לקחת לעצמה את הסופ״ש על מנת להחליט.
של אלמה ריכטר כעבודה המצטיינת (פרס כספי בסך 2,500 ש”ח וקורס מתנה ממנטור). ״הלוגו שאלמה עיצבה משלב בדיוק את חזון
המכללה״ אמרה רבקה בן שמחון, מנהלת המכללה לקוסמטיקה. ״השילוב של האיור שמזכיר במעט את הנחש, סמל הרפואה, מהווה גם
סימן להנשלת העור והתחדשות עצמית. אהבתי את האיור בעיקר בגלל שהוא מייצג פתיחות, תנועתיות וגם נשיות״. במקום השני
זכתה עדי לי לב (פרס כספי בסך 1,000 ש”ח וקורס מתנה במנטור) ובמקום השלישי טל אליה (פרס כספי בסך 500 ש”ח וקורס מתנה
במנטור).
הלוגו החדש על הקיר החיצוני של בנין הדר די-מול
הלובי החדש
כל הצוות:
עדי לי לב וטל אליה
באותו נושא
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב