מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

מועד קרוב: 20/10 (ימי ג - 16:00-21:00 + ימי ו - 09:00-14:00)

מסלול חדשני ויוקרתי שנועד להכשיר אנשי מקצוע בולטים לתעשיית המשחקים.
תכנית הלימודים נבנתה בשיתוף אנשי מקצוע מהמובילים בארץ וכוללת הכשרה יישומית מקיפה בכל התחומים המרכזיים של יצירת משחקים (עיצוב, גרפיקה, תכנות וסאונד), יצירת תיק עבודות עשיר והפקה בפועל של משחקים לדסקטופ ולמובייל. במהלך הלימודים מושם דגש על חווית למידה מהנה – כזו המשלבת למידה התנסותית ומעמיקה תוך יצירת תוצרים אמיתיים, ליווי צמוד ומקצועי של צוות המרצים לכל סטודנט בנפרד ומפגשים מקצועיים עם בכירים בתעשיית המשחקים בארץ (
בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל).
שימו לב: למצטיינים מובטח סטאז‘!

 

print

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו:
03-5291888
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:







  • קהל יעד

    המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים – אנשים מתחומי העיצוב, התוכנה והתוכן, סטודנטים, אנשי חינוך, חיילים משוחררים וכל מי שרוצה להתמקצע בתעשיית המובייל והאינטראקטיב.

  • דרישות קדם

    מבחן התאמה
    ראיון אישי עם מנהל המגמה
    רצון ומוכנות להשקעה גם מחוץ לשעות הלימודים

    שליטה בסיסית בשפה האנגלית
    נסיון בתחום התכנות ו/או העיצוב הגרפי – יתרון

  • משך הלימודים

    מכינה גרפית: 6 מפגשים של 5 שעות כל אחד

    המסלול הלימודים:
    96 מפגשים של 5 שעות כל אחד.

    סה״כ כולל המכינה: 520 שעות לימוד ותרגול (700 שעות אקדמיות).

    משך הלימודים (כולל המכינה): כשנה וחצי

הנושאים הנלמדים

  • חלק 1: מכינה גרפית

  • מושגי יסוד בעיבוד דיגיטלי של תמונה

  • חלון השכבות - הגדרות, שימושים ותכונות

  • שיטות שילוב ושימוש במסיכות

  • הוספת מלל לתמונה והגדרת תכונותיו

  • פעולות שינוי (Transform)

  • הוספת אפקטים (Layer Style)

  • עריכת צבע - כל הטכניקות

  • שמירה וייצוא של קבצים

  • חלק 2: מבוא לתעשיית המשחקים

  • היסטוריה וז'אנרים

  • יחסי הכוחות בין הגורמים השונים

  • טכנולוגיות בפיתוח משחקים - הכרת הכלים, טכנולוגיות ומתודולוגיות הנפוצות בתהליך פיתוח המשחקים

  • חלק 3: עיצוב משחק א' (Game Design)

  • מבוא לעיצוב משחקים

  • מה זה משחק? מה הופך משחק לכיף?

  • ה"אטומים" של משחק

  • רעיון, סיפור, דמות ועולם

  • Gameplay

  • אויבים ומכשולים

  • ניתוח משחקים (Decontruct)

  • חלק 4: גרפיקה וארט למשחקים

  • מושגים ועקרונות עבודה

  • צבע, תאורה וקומפוזיציה

  • תהליך העבודה מול המעצב הגרפי

  • תאימות בין סגנון העיצוב לסיפור

  • אופן בחירת עיצוב למשחק - Moon, Board, Mockups

  • פיקסל ארט ואיור וקטורי

  • דמויות - מה הופך דמות למוצלחת?

  • UX/UI עיצוב ממשק - מקווי מתאר ועד עיצוב המראה הגרפי

  • טכניקות עבודה: Frame by Frame Rigging, Tweens ועוד

  • חלק 5: אנימציה למשחקים

  • מושגים ועקרונות אנימציה

  • תהליך העבודה מול האנימטור

  • עבודה עם תוכנת Spine - אחת מתוכנות האנימציה המובילות בעולם המשחקים

  • פיזיקת תנועה

  • שימוש ב - StoryBoard

  • יצירת דמויות ואובייקטים

  • שיטות עבודה ומתודולוגיות

  • חלק 6: עיצוב משחק ב' מסמכי עיצוב (GDD)

  • Controls

  • Engagement & Core Loops

  • מכניקות, דינמיקות, אסתטיקות

  • תנאי ניצחון / הפסד

  • בנייה וכתיבה של מסמכי עיצוב (GDD)

  • חלק 7: Unity

  • הכרת מנוע התוכנה, ממשק, חלונות, תזוזה במרחב, קיצורי מקשים וכדומה

  • יוניטי - פגישה ראשונה: אובייקטים, רכיבים, בניית שלבים, מצלמה וסצנה

  • עבודה עם ספרייטים ואנימציות - הגדרות, דרכי עבודה נכונות, אנימציות מתקדמות

  • פיזיקה - קוליידרים, כוח-כבידה, הגדרת חומר פיזיקלי

  • הטמעת סאונד

  • מונחי תכנות בסיסיים - משתנים, פונקציות, לולאות, תנאים וכדומה

  • כתיבה והבנה של סקריפטים

  • עקרונות תכנות: אירועים, רכיבים, וצורת עבודה נכונה שמתאימה למנוע התוכנה

  • אינטראקטיביות: זיהוי לחיצות מקשים, מחוות מגע וכדומה

  • לוגיקה מתקדמת למשחקים - תנאי הפסד ניצחון, יצירת מכניקות ומערכות שליטה

  • תכנון ופירוק משחקים למכניקות ואלמנטים

  • UI & MENUS - עבודה נכונה עם UI

  • זיהוי ותיקון באגים (Debugging), מעקב אחר זרימת קוד

  • טיפים וטריקים

  • הוצאת המשחק לחנויות השונות

  • חלק 8: בניית קונספט ותסריט חדשניים

  • תסריטאות במשחק מול תסריט קולנועי

  • מתודולוגיות ליצירת קונספטים

  • כלים לביטוי עצמי בצורה אינטראקטיבית

  • איך בונים סיפור

  • דמויות - בנייה נכונה של דמות

  • יצירה ועריכה של - Storyboard

  • חלק 9: סדנת הפקה | עבודה בצוותים

  • עיצוב קונספט למשחק

  • בניית תכנים גרפיים ומסמכי עיצוב

  • תכנון ובנייה של תכנית עבודה

  • דינמיקות ופתרון בעיות בעבודת צוות

  • ניהול והפקה של משחק דיגיטלי מוגמר

  • חלק 10: ניהול מוצר

  • איך מפתחים מוצר שיעשה גם כסף

  • מציאת הפלטפורמה והקהל הנכונים

  • ויראליות

  • Retention & Retention loops

  • ניהול משחק לאחר השקתו

  • בניית קהילה

  • Economies & Monetization

  • חלק 11: עיבוד סאונד

  • השפעת המוזיקה על המשחק

  • יצירת סיפור דרך הסאונד

  • מרכיבי פס הקול במשחק

  • מסמך עיצוב סאונד - הסבר, דוגמאות וניתוח מסמכים

  • עבודה עם מעצב פס הקול

  • סימולטור, הדגמות יצירה בכיתה

  • חלק 12: עיצוב חוויית משתמש (UX)

  • מבוא לחוויית משתמש

  • תהליך אפיון ומחקר משתמשים

  • ניתוח מרכיבי משחק

  • כלים בעיצוב UX

  • אפיון לפלטפורמות שונות

  • חלק 13: עיצוב משחק ג' - Level Design

  • תהליך העבודה על עיצוב שלבים

  • מתודולוגיות עיצוב שונות

  • Pacing

  • First Time User Experience

  • טוטוריאלים ולימוד מכניקות חדשות

  • איזון שלבים (Balance)

  • עיצוב פאזלים

  • כלים לעיצוב שלבים - טבלאות חישוב, Level Editor וכו'

  • חלק 14: עיצוב משחק ד' - Meta Game

  • Player types

  • הישגים (Achievements)

  • Meta Story

  • Best practices

  • חלק 15: שיווק משחקים ואנליטיקות

  • חקר שוק ומתחרים

  • שימוש באנליטיקות

  • Guerrilla Marketing

  • מדיה חברתית ועוד

  • סוגי אנליטיקות ומערכות למשחקים

  • אילו נתונים לחפש ומה הם אומרים?

  • A/B testing

  • Funnels

  • חלק 16: סיורים ומפגשים מקצועיים

  • סיורים מקצועיים בחברות לעיצוב ופיתוח משחקים. הסטודנטים שלנו ביקרו ב: Tab Tale ,Jelly Button, Plarium, Matific, Funtomic ועוד..

  • השתתפות בסדרת ״פגוש את התעשייה״ (Meet The Industry) פלטפורמה מקצועית של מפגשי העשרה והיכרות עם אנשים בתעשייה. אירחנו במסגרת המסלול, בין השאר, אירחנו במנטור, בין השאר את יובל בירב, אסטרטג מוצר בכיר בחברת MoonActive; ניב טובול, מייסד ומנכ"ל Upopa; ברק שלף, מעצב משחקים בכיר בחברת Jelly Button; מוטי נובו, אחד המייסדים של חברת Jelly Button; גיא אולמר, מחברת Plarium; תומר ברקן, מייסד ומנכ"ל Suncrash Games; קונדרה מגנוס, מבעלי הסטודיו "קווסטים בע"מ" וחדר הבריחה "תחנת החלל - אלטאיר"; נמרוד דוויק, מנכ"ל סטודיו רימון; אייל בכבוד, מייסד ומנכ"ל חברת Pazu Games; ליאור חדשיאן ושי שמטוב, בעלים שותפים בחברת Gavra Games; שגיא ממן, ראש צוות בחברת Playtika; דניגמן, מעצב משחקים בכיר בחברת Plarium; ליאור ברודר, מייסד ומנכ"ל חברת 11Sheep.

  • הרצאות וכיתות אומן שבועיות עם מומחים

  • האקתונים של פיתוח משחקים

  • חלק 17: פרוייקט גמר

  • בניית פרויקט הגמר - תכנון עיצוב ופיתוח משחקים בצוותים

  • תהליכי עבודה מקצועיים מהתעשייה - Lean Game Dev, AGILE

  • תהליך הפקה - תכנון, גאנט, תעדוף, מעקב וטיפול בבעיות

  • מנהל פרוייקט מול מעצב משחקים

  • לחלום בגדול מול לבצע בפועל

  • לדעת מתי, מה ואיך לחתוך

  • Crunch Time ועמידה בלוחות זמנים

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 1 | מתמטיקה ופיזיקה למשחקים

  • Radians ,Vector ,Mathf Normalized וכו׳

  • יצירת משחקים פיזיקליים וסוגים שונים של תנועה פיזיקלית

  • תאוצה, כוח כבידה ומומנט כוח (Torque), קופצניות, מסה, חיכוך, משטחים חלקים וכו׳

  • התנגשויות ומגע בין אובייקטים, בדיקות נוכחות של דברים בסביבה

  • Rigidbody ,Forces ,Raycasts 2D Effectors וכו׳

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 2 | C# למתחילים ולמתקדמים ו-OOP

  • משתנים, תנאים, לולאות, פונקציות, מעקב קוד וכדומה

  • מחלקות ואובייקטים

  • אירועים

  • פולימורפיזם

  • מבוא לעקרונות SOLID

  • מבוא לארכיטקטורה

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 3 | פרקטיקה בפיתוח משחקים בתעשייה

  • SourceTree / Git / Version Control

  • עבודה מול בעיות פיתוח ומשימות אמיתיות מהשטח (לקוחות/בוסים וכדומה)

  • עבודה עם Analytics

  • Debugging

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 4 |מבוא לפיתוח למציאות מדומה (VR)

  • היכרות עם עולם המציאות המדומה

  • עקרונות עיצוב משחקים ל- VR

  • המכשירים והפלטפורמות השונות

  • תנועה ואינטרקציות במציאות מדומה

  • מכניקות נפוצות

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 5 | Advanced Gameplay

  • מערכות Gameplay מורכבות - יצירת משחקים עם מורכבות לוגית גדולה יותר

  • AIלמשחקים

  • Scriptable Object

  • טיפים וטריקים לכתיבת מערכות דינמיות ו"חכמות"

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 6 | פיתוח משחקים לפי ז'אנרים שונים

  • Platformer

  • Arcade

  • Hyper Casual

  • Puzzle ועוד..

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 7 | מבחן הסמכה רישמי של Unity

  • במסגרת המסלול, יוגשו סטודנטים למבחני ההרשמה הרישמיים. למסיימים בהצלחה תוענק תעודה רישמית. מנטור הינה שותפה אקדמית של יוניטי, ומלמדת לפי הסטנדרטים העדכניים והבינלאומיים

  • מסלול התמקצעות בתכנות ופיתוח משחקים | חלק 8 | פרוייקט גמר

  • בניית מוצר שלם בצוות מקצועי הכולל ארט ו- Game Design

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 1 | Art Direction for Games

  • הבנת צרכי המוצר מהמאקרו למיקרו

  • הגדרת ה- Bible של המוצר

  • מיפוי יכולות קריאייטיביות

  • התאמת סגנונות והאחדה

  • ניהול קריאייטיבי והכוונה מקצועית

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 2 | עיצוב ממשק וחווית משתמש (UX/UI)

  • עקרונות בעיצוב חוויית המשתמש

  • היחס בין התוכנה לחוויה והמוצר

  • אלמנטים של מוצר ו-UI

  • שיטות עבודה

  • מימוש חווית המשתמש ובניית FLOW

  • סוגים של ממשקים למשחקים

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 3 | עיצוב למעצבים ורקעים

  • עיצוב דמויות ורקעים

  • World Building

  • עיצוב סביבות ובניינים

  • עיצוב פנים

  • מכונות

  • ארכיטקטורה

  • בניית תסריט גרפי לדמות

  • הקשר בין עיצוב לשיווק ומוצר (Product)

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 4 | Unity למעצבים

  • אנימציות ומערכת האנימטור

  • מערכת ה-UI

  • מערכת ה- Post Effects

  • Timeline

  • מערכת ה- Particles

  • הגדרות ועבודה עם אסטים דו-מימדיים

  • הגדרות ועבודה עם אסטים תלת-מימדיים

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 5 | מידול בסיסי בתלת ממד

  • מושגים בסיסיים: Modeling, Texturing, Materials, Rigging, Animation, Sculpting

  • טכניקות מידול: Edge modeling ,Box Modeling NURBS modeling

  • עיצוב אסטים, חפצים וסביבות

  • Low Poly & High Poly - בהתאם לצרכים בתעשיית המשחקים

  • אופטימיזציה ובניית אסטים תלת-מימדיים בדגש למשחקים

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 6 | מבוא לעיצוב במציאות מדומה (VR)

  • בימוי ב-VR

  • קומפוזיציה ב-VR

  • עיצוב אסטים, חפצים וסביבות ל-VR

  • אופטימיזציה

  • סאונדים מרחביים

  • מסלול התמקצעות בעיצוב ויזואלי וחווית משתמש | חלק 7 | פרוייקט גמר

  • בניית מוצר שלם בצוות מקצועי הכולל תכנות, ארט ו- Game Design

המנטורים במסלול:

  • בני פייביש

    יזם, מעצב משחקים, איש חינוך וחוקר תודעה. MA בטכנולוגיה ולמידה מאוני' חיפה BA בפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות מאוני' בן גוריון ובוגר התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים בבית ברל.

  • אלון קפלן

    מלחין ומעצב פסקול למשחקים, קולנוע ומולטימדיה.

  • סתיו גולדשטיין

    בוגרת התכנית לעיצוב משחקים בבית ברל ושימשה חברת סגל. עובדת כמעצבת גרפית ואנימטורית של משחקים.

  • אורי פלג

    מנהל ההדרכה של תחומי העיצוב הגרפי במנטור, מעצב חווית משתמש.

  • עירית בנסון

    מנהלת את סדנת פיתוח המשחקים. החלה את דרכה ככותבת משחקים ואחראית תוכן בחברות בחו"ל כמו Viacom, Corel Publishing, Maxis ובפיקסל הישראלית, לימים אוברון.

  • בועז גבאי

    מאייר, אנימטור, ומעצב קונספט. בעל נסיון הדרכה כולל פיתוח ותכנון של יותר מ- 17 שנה. בוגר בצלאל- המחלקה לאנימציה.

  • ירין בן יעקב

    מפיק ומעצב משחקים עם תפוצה של מליוני משתמשים.

  • אמיר דורי

    ראש צוות קריאייטיב בעבר ובהווה, ובעל סטודיו בוטיק לעיצוב משחקים.

  • רועי אברמוט

    מעצב משחקים ומפיק בפועל עם ניסיון מקצועי של מעל 10 שנים בתחום.

  • יואל טרובק

    מפתח משחקים ומוצרים דיגיטליים אינטראקטיביים. לוקח חלק בסטודיו לפיתוח משחקים The Brute Squad.

  • שמעון רייזמן

    מעצב ומפתח משחקים מגיל 14. מנהל מוצר מגיל 30 🙂
    בעל תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה ותואר שני בעיצוב תעשייתי.
    ביום סמנכ״ל מוצר, בלילה מפיק משחקי אינדי.

  • אורי דישון

    מנהל מוצר בחברות סטארט אפ עם מעל 10 שנות ניסיון בעולם התוכן ופיתוח משחקים באתרי האינטרנט בישראל.

חשוב לדעת!

בואו להכיר אותנו מקרוב. אנחנו ממליצים בחום להשתתף בשיעור נסיון ללא תשלום וללא התחייבות, להגיע למכללה, להכיר את המרצים ולשאול את אלה שכבר לומדים.

במידה ותרצו,תמיד תוכלו לתאם פגישה עם אחד ממנהלי המחלקות.

ניתן לתרגל במכללה בימים א-ה בכל שעות היום – ללא כל מגבלה.

במכללה מתקיימים שיעורי תרגול ותגבור בליווי מדריך צמוד (על בסיס שבועי) – ללא עלות!

לרשות התלמידים עומד גם פורום מקצועי המנוהל על ידי המדריכים.

אנחנו מבטיחים 100% הצלחה – אם מסיבה כלשהי תרצו לחזור על חלק מהקורס או אפילו על כולו – אין כל בעיה, תוכלו לחזור על כל הקורס חינם ללא כל תוספת תשלום!

מכללת מנטור מעניקה מלגות בסך כולל של עד 250,000 ש"ח לחיילים משוחררים לכל מסלולי הלימוד! פרטים נוספים אצל יועצי הלימודים שלנו.

מכללת מנטור מעניקה מלגות בסך כולל של עד 250,000 ש"ח לחיילים משוחררים לכל מסלולי הלימוד! פרטים נוספים אצל יועצי הלימודים שלנו.

חומר עזר לקורס

חומר עזר לקורס

לא בדיוק מה שחיפשת? אין בעיה, אנחנו לא מקובעים ויודעים להתאים לך

מסלול בהתאמה אישית.

לחץ כאן כדי לקרוא איך אנחנו עושים את הקסם הזה.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו:
03-5291888
או השאירו פרטים לקבלת שיחה חוזרת:







המלצות בוגרים:

כאחד שרק משחק במשחקים לא ידעתי כלום על "מאחורי הקלעים". אין ספק שלאחר המסלול במנטור יצאתי עם ידע עשיר בנושא ועם כלים שעזרו לי להשתלב בתעשייה. היום אני עובד בחברת משחקים ואומר על כך תודה לאנשים המדהימים במסלול ובפרט לבני פייביש וליואל טרובק.

אליעד סוסתיאל – בוגר מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

מסלול מיוחד במינו שמציע הרבה על עיצוב משחקים וכל מה שמסביב. עם מנחים מצויינים שמלמדים את החומר עם הרבה אהבה וזיקה ומשאירים טעם לעוד וזכרונות שלא ישכחו. בני פייביש הוא מרצה שבאמת אכפת לו ומעביר נושאים בחיוך וידע רב.

משה ברגר – בוגר מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

מנטור חווית הלימוד הייתה פשוט מדהימה ובאווירה משפחתית – מקום מצויין להתחיל את הקרייריה המקצועית שלך בו, הוא משקיע בך ועוזר לך להתמקצע בקלות ובפרט מנהל המגמה בני פייביש שתמיד שם לעזור ולתת תמיכה בין אם זה לפני, בזמן או אחרי הלימודים. בסיום הלימודים הרגשתי מוכן לצאת ולהשתלב בתעשייה בקלות 🙂 

 

אור סגל – בוגר מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

חלק מהסיבות שבגללן בחרתי להתחיל במנטור את המסלול לעיצוב ופיתוח משחקים היה בזכות היחס אישי והמשפחתי ,שכל המנטורים שם מקצועיים ומתוך התעשיה כבר. בנוסף ראש המסלול , בני פייביש עושה מעל ומעבר בשביל תלמידיו , בזמן המסלול וגם אחריו. המסלול הוא נקודת התחלה מעולה לכל מי שמתעניין בתעשיית המשחקים!

בר רוזן – בוגרת מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

להשארת פרטים
-

יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 03-5291888 או להשאיר פרטים בטופס

  • רותם

  • ניר







להשארת פרטים