exm menu

 

exm menu

 

עיצוב לאינטרנט – דפי נחיתה

סיגלית אריאלי | 05.03.2014
דפי נחיתה

מה זה דף נחיתה ומי צריך אותו? מה חשוב שיהיה בדף הנחיתה ומה פחות חשוב? ומה הכוונה “הנעה לפעולה”?

האמת היא שאני יכולה לכתוב מאמר ארוך (מאד) על דפי נחיתה (LandingPage), איך לעצב אותם, מה לכתוב בהם, באיזה צבעים להשתמש ועוד ועוד, אבל מטרת המאמר הפעם היא דווקא לעשות לכם הכרות עם דפי נחיתה ומה הכללים שכדאי להכיר כאשר מעצבים דף נחיתה. בפועל, דף נחיתה הוא אותו עמוד אליו הגולש מגיע מקישור כלשהו. כלומר, דף נחיתה יכול להיות כל עמוד באתר שלכם, כאשר דף הנחיתה הנפוץ ביותר הוא עמוד הבית (Home) שלכם. ובכל זאת, יש הבדל בין דף באתר (במיוחד בעמוד הבית) לבין דף נחיתה מכוון. בעוד שעמוד באתר יכול להכיל מספר רב של פריטים שמושכים את תשומת ליבו של הגולש, כמו רשימת מוצרים, גלריית תמונות, תפריטים, תיבות מלל ובעצם… מה לא, דף נחיתה ממוקד בפעולה אחת, שמטרתה היא להשיג פרטים ליצירת קשר איתכם.
עכשיו אתם בטח נזכרים בכל אותן מודעות שעולות מדי פעם בזמן שאתם גולשים ומציעות לכם להתרשם מפרוייקט בניה חדש, קורס שיוט ביכטה, יום פתוח באוניברסיטה, פסטיבל וכדומה. כשמסתכלים עליהם, במבט ראשון הם שונים זה מזה, אבל במבט שני אפשר לראות את קווי הדמיון:
1. לכולם יש כותרת בולטת
2. לכולם יש מעט מלל המסביר את הכותרת
3. לכולם יש כפתור גדול ובולט הקורא לכם להשאיר פרטים
4. לכולם יש טופס המבקש מכם להשאיר פרטים כמו שימכם, כתובת דוא”ל ומספר טלפון
77 1
שימו לב לצבע הכפתור, המנוגד לצבע הרקע, ומודגש על ידי חץ המפנה אליו. הטופס קצר וממוקם במקום בולט. הכותרת הראשית קצרה, המלל המסביר מעט ארוך יותר. המסר מועבר בנקודות בולטות ואכן, זהו דף נחיתה במיטבו (או שלא). כפי שציינתי, מטרת כל דף נחיתה היא לגרום לכם להשאיר את הפרטים שלכם, כי כל עסק נשען על מסד נתונים של לקוחות – בפועל ובפוטנציאל, ואין דרך טובה יותר להוסיף לקוחות לרשימה מאשר בעזרת דף נחיתה.
 
אז הבנו את המטרה, עכשיו איך משיגים אותה? זה לא קל בכלל ודורש הבנה של קהל היעד, היכן הוא גולש באינטרנט (סוג אתרים), מתי הוא גולש (בוקר/צהרים/ערב) ומה הוא צריך. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לקדם מזון חדש לכלבים, כדאי שנפרסם את דף הנחיתה שלנו באתרים שעוסקים בחיות בית (או לפחות יש להם כזו קטגוריה). היות ורוב בעלי חיות המחמד מזמינים אוכל בשעות אחה”צ והערב, כדאי שנפרסם את דף הנחיתה שלנו בשעות כאלו.
כותרת – הכלל הראשון הוא לבחור כותרת קצרה וקולעת שתבהיר לגולש במה עוסק דף הנחיתה ותגרה אותו לקרוא עוד על אותו  מוצר. לדוגמה, כותרת כמו “כמה שזה טעים” לא תגרום לבעלי כלבים להמשיך לקרוא. לעומת זאת כותרת כמו “טעים ובריא, כמו שהכלב שלך אוהב” תעשה עבודה טובה יותר.
מלל – מתחת לכותרת שימו כותרת משנה ארוכה יותר, המסבירה כמה האוכל טעים ובריא ואז עוד מלל המסביר מה המזון מכיל, למי הוא מיועד, תוצאות של מחקרים, פרטים אודותיכם – והכל בקצרה (כמה שאפשר).
תמונה – תמונה שווה 1000 מילים, השאלה היא איזו תמונה. בלי שום ספק, תינוקות ובעלי חיים גונבים את ההצגה. עכשיו, שימו תמונה של אותו כלב (מדובר בכל זאת במזון לבעלי חיים) המסתכל על המלל שמסביר כמה המזון טעים ובריא, והגדלתם משמעותית את מספר האנשים שיקראו את המודעה. למה כלב שמסתכל על המלל? מחקרים הוכיחו כי כולנו נוטים להסתכל לכיוון אליו “מסתכלת” התמונה.
 
77 2
בדוגמה דף נחיתה בו האישה מסתכלת לכיוון הטופס, הכפתור מודגש בפס אדום. הכותרת קצרה, ממוקדת ומזמינה לקרוא עוד טופס – לב ליבו של דף הנחיתה. הטופס צריך להיות גדול, ברור וכזה שאינו דורש מילוי יותר מדי פרטים. כפי שהזכרתי בהתחלה,  ברוב דפי הנחיתה אנחנו נדרשים למלא שלושה שדות – שם פרטי ושם משפחה, כתובת דוא”ל וטלפון. המטרה היא לא להעיק על הגולש אלא דווקא להבהיר לו שתוך שתי שניות זה נגמר.
הנעה לפעולה – אחד הדברים החשובים ביותר בדף נחיתה היא לגרום לגולשים למלא את הטופס – ועכשיו! אל תחכה, זה כבר נגמר (המבצע/המלאי/המקומות הפנויים). לכן חשוב לשים כפתור גדול ובולט, רצוי בצבע נגדי לצבעי
דף הנחיתה. לדוגמה, אם צבעי דף הנחיתה הם בגוונים של כחול, אפור ולבן, הכפתור יהיה בצבע כתום. המלל על הכפתור צריך להבהיר את מידת הדחיפות במילוי הטופס “הרשם עכשיו”, “לחץ לפרטים נוספים”, “הבטח השתתפותך” וכדומה.
אישור – אחרי שהגולש מילא את פרטיו חשוב מאד שהוא יקבל אישור על כך שהפעולה בוצעה בהצלחה, משהו בסגנון “הפעולה הסתיימה בהצלחה. אנו מודים לך על השתתפותך. נציגנו יהיו איתך בקשר בהקדם”.
צבעוניות – צבע משדר תחושה: כחול משדר רוגע, ורוד משדר נשיות, כתום משדר אנרגיה ועוד.
הצבעוניות של דף הנחיתה  שאתם מעצבים משפיע על ההרגשה המיידית שאנחנו מקבלים ויכולה לקבוע האם נתייחס ברצינות לדף הנחיתה ומה שהוא מציע או שנעדיף לגלוש הלאה.
עיצוב – אל תנסו לדחוס יותר מדי מידע במעט מדי שטח. התחשבו בנקודת החיתוך של עמוד האינטרנט (foldd) וודאו שהמידע  החשוב (קריא כותרת, טופס וכפתור להנעה לפעולה) נמצא מעליו, אין חובה
להשתמש בתמונה אבל אם בחרתם שלא להשתמש בה, השתמשו באלמנט אחר, כמו חץ, שיוביל את כיוון הקריאה של הגולש אל… הטופס!
 
 
 עוד על איך לעצב דפי נחיתה תוכלו ללמוד בקורס עיצוב לדיגיטל אצלנו במכללת "מנטור".
print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    מגזיןNet Magazine כותב על כל מה שהוא אינטרנט – פיתוח אתרים ואפליקציות, משחקים, שפות תיכנות, קוד, פונטים ועוד. המגזין אינו...
    17.03.2014 | כתב: סיגלית אריאלי
  • נכתב ע"י
    בשנה האחרונה קיבלה מיוז מספר עדכונים משמעותיים ששיפרו את יציבות התוכנה ושמו דגש על נושא הרספונסיביות, שעד לא מכבר חסרו...
    14.11.2017 | כתב: אורי פלג
  • נכתב ע"י
    ניוזלטר הפך לכלי שיווקי-מכירתי מוביל: הוא מאפשר לשמור קשר עם לקוחות, להודיע על שירות או מבצע חדש, לשלוח טיפים (מקצועיים...
    06.02.2014 | כתב: סיגלית אריאלי

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    06.02.2014 | כתב: סיגלית אריאלי
  • נכתב ע"י
    הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    06.02.2014 | כתב: סיגלית אריאלי
  • נכתב ע"י
    ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    06.02.2014 | כתב: סיגלית אריאלי
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם