exm menu

 

exm menu

 

פוטושופ – שחור לבן וצבע

ערן בורוכוב | 27.07.2015

בפוטושופ ישנן דרכים רבות להמיר תמונה לגווני אפור (Grayscale). הפחות מוצלחת שבינהן היא בחירה במודל צבע Grayscalee, וגם נדון בזה בפוסט אחר. הפעם, המטרה היא להפוך תמונה צבעונית לתמונת גווני אפור (כמעט) שבה יש אלמנט צבעוני, זאת במטרה להבליט את אותו אלמנט.

 

1. בחרו תמונה שבה אתם רוצים להבליט בצבע את אחד האלמנטים – זה יכול להיות רמזור, שמלה, צבע
העיניים, פרח או כל דבר אחר. בדוגמה בחרתי תמונה בה יש טלפון אדום, והוא יהיה האובייקט הצבעוני.
21 1
2. כפי שניתן לראות, לתמונה יש גוון כחלחל ברקע, יש בה כף יד ושולחן המחזיר את צבע הטלפון
והרקע. בשלב הראשון, אנחנו נהפוך את כל התמונה לגווני אפור. לשם כך נוסיף שכבת עריכה (Adjustment Layer) בשם Black
& White.
21 2
3. עכשיו נראה כאילו התמונה היא בגווני אפור, למרות שבפועל לא בוצע בה שום שינוי. אם נסתכל
באפשרויות שכבת העריכה (Properties), נראה בחלקו העליון של החלון כי יש לו מספר סטים שמורים (Presets), אשר כל אחד
מהם מיועד לצבעוניות שונה של תמונת מקור. לדוגמה, בחירה באפשרות Blue Filer תשפיע יותר על הגוונים הכחולים של
התמונה. היות והרקע שלנו כחלחל, אנחנו נבחר באפשרות High Contrast Blue Filter. כעת התמונה נראית ניגודית בהרבה.
במידה והתמונה שלכם נוטה יותר לגוונים אדומים, נסו את הסט High Contrast Red Filter. זיכרו שאפשר לבחור סט אחר או
לערוך את הסט שבחרתם, בכל שלב של העבודה.
21 3
4. עכשיו יש להחזיר את הצבע לטלפון. בחלון השכבות, וודאו ששכבת העריכה היא זו שמסומנת ובחרו
את המסיכה שלצד שכבת העריכה (שימו לב שיש למסיכה מסגרת כפולה – עכשיו היא זו שפעילה). בחרו את כלי המברשת וציירו
בצבע שחור מעל הטלפון. שימו לב שהוא חוזר להיות אדום. במידה ואתם לא רואים שינוי:
א. וודאו שאתם עובדים על המסיכה
ב. וודאו שצבע החזית הוא שחור
אם חרגתם מתחומי האובייקט, היפכו את צבע החזית ללבן וציבעו מעל “החריגה”. הנה, הוא חזר
להיות אפרפר.
21 4
5. אפשר להסתפק בזה, אבל אם אתם רוצים להחזיר רמז לצבע לכל התמונה, פשוט שנה את מידת
האטימות של שכבת העריכה. וודאו כי שכבת העריכה היא זו שמסומנת והגדירו את ערך האטימות (Opacity) הרצוי. בדוגמה
הוגדרה אטימות של 60%, מה שהחזיר במקצת את הצבע.
21 5
6. כעת, מומלץ לבחון סטים אחרים מתפריט Preset כדי לוודא שאכן בחרנו את הסט המתאים ביותר
לתמונה. בנוסף, גרירת כל אחד ממכווני הצבע תשנה מעט את צבעוניות התמונה. בדוגמה האחרונה בחרנו בסט Infrared, מה
שהוסיף ניגודיות ודרמה לתמונה.
21 6
print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    המשותף למעצבים בתחילת דרכם ומעצבים ותיקים הוא החיפוש המתמיד אחר כלים, משאבים ומקורות המסייעים להשגת התוצאה הרצוייה בזמן הקצר ביותר....
    30.11.2017 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    ייצוב תנועה בוידאו הכרחי במרבית המקרים בהם נדרש הצלם לנוע עם המצלמה. במקרה כזה נאלץ הצלם להחזיק את המצלמה תוך...
    02.04.2019 | כתב: מיכל וינס
  • נכתב ע"י
    כל משתמש מחזיק במספר פקודות שימושיות המסייעות לו בחיסכון בזמן עבודה יקר. אפטר אפקטס עמוסה בקיצורי מקלדת ופקודות המפוזרות במדורים...
    25.12.2018 | כתב: לירן טביב

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    25.12.2018 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    25.12.2018 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    25.12.2018 | כתב: לירן טביב
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא

      להשארת פרטים