exm menu

 

exm menu

 

מיתוג מחדש של המכללה לקוסמטיקה רפואית (MCC)

ערן בורוכוב | 27.08.2015

במסגרת המחזור הראשון של מסלול ארטדירקשיין, מסלול משותף למכללת מנטור ו״הבצפר״, התבקשו הסטודנטים למתג מחדש את המכללה לקוסמטיקה רפואית. המיתוג כלל עיצוב לוגו חדש, ניירת משרדית, שלט לבניין ועוד. תהליך העבודה החל בניתוח הלקוח והבנת החוזקות שלו ובידולו ממתחריו, הצגת הפרוייקט לסטודנטים, ליווי עבודת העיצוב ולבסוף – הצגת העיצובים בפני הלקוח ובחירת העיצוב הזוכה.

המכללה, שממוקמת  ברמת גן, היא מכללה ותיקה (למעלה מ-19 שנה) שבין כתליה עברו עד כה
אלפי סטודנטים והיא היחידה בארץ המעניקה תואר רשמי בתחום הקוסמטיקה הרפואית.
אלא שכבר בפגישה הראשונה הבנו שבכל הקשור לנראות הגרפית, המכללה נשארה מאחור. למכללה לא היה
קו עיצובי מובהק, מוצרי הפרסום שלה היו מעט מיושנים ונוסף על כל אלה, המכללה היתה סמויה מן העין – אף לוגו לא התנוסס
מחוץ לשטח המכללה ובטח לא על קירות הבנין.
על פניו, הבריף היה סטנדרטי: עיצוב לוגו חדש, שפה גרפית חדשה וכמה פריטים נלווים, כגון
ניירת משרדית, שלט לבנין, יצירת גריד בסיסי למודעות פרינט, הכנת מסכים למצגות, עיצוב מחדש של עמוד הבית באתר המכללה
וזהו… אבל בפגישה בין הלקוחה לסטודנטים היה ברור שרבקה בן שמחון, מנהלת המכללה, יודעת בדיוק מה היא מחפשת, ומתעקשת
על תהליך קצרצר שלא יתארך מעבר לחודש ימים.
קצת על קורס
ארטדירקשיין (המשותף ל”מנטור” ול”בצפר”):
קורס זה מכשיר את הסטודנטים לעבודה במשרדי פרסום. במהלך הקורס הסטודנטים לומדים במנטור כיצד
לעבוד נכון ויעיל בתוכנות השונות: אילוסטרייטור, פוטושופ, אינדיזיין ועוד. בנוסף, הם לומדים בבצפר
תחומים כמו טיפוגרפיה, צבע, מיתוג, חשיבה יצירתית ועוד.
זו הסיבה שהסטודנטים מקורס זה נבחרו להוביל את הפרוייקט, וכפי שתיכף תוכלו לראות – הם עמדו
במשימה בכבוד.
תהליך העבודה חולק לשלבים:
חלק 1. ניתוח והגדרת הבריף
את החלק הזה העברנו לעידן גלבוע, פלנר מנוסה שעבד קודם לכן במשרדי הפרסום מקאן אריקסון
ודרורי שלומי. תפקידו היה לנתח את פעילות המכללה, למצוא את החוזקות והחולשות שלה ביחס למכללות אחרות ולהגדיר אילו
מסרים צריך להעביר דרך המיתוג החדש. לאחר כשבועיים של שיחות עם מנהלת המכללה וסטודנטים בהווה ובעבר – נכתב מסמך מקיף
ומסודר.
חלק 2. הצגת הפרוייקט לסטודנטים
יום ראשון, שעה 16:00. הסטודנטים לקורס ארטדירקשיין יושבים סביב השולחן העגול שבמנטור ועידן
מציג להם בפעם הראשונה את הניתוח שעשה. החבר’ה נרגשים. זו פעם ראשונה שהם יעבדו מול לקוח אמיתי ולא כחלק מתרגיל.
המטרה היא להעמיד ספר מותג שיוצג לפני הלקוח תוך פחות מחודש. הסטודנט שעבודתו תיבחר יהנה, בנוסף למלגת לימודים בסך
2,500 ש״ח, גם מקורס חינם במנטור. אבל הסטודנטים יודעים שהפרס האמיתי הוא פרויקט ראשון לתיק העבודות שלהם והעובדה
שהלוגו שעיצבו יתנוסס בענק על קיר קניון הדר דימול – ביציאה מרכבת  מרכז.
חלק 3. התהליך והליווי
ליווי התהליך נפל בחלקו של אורי פלג, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית במכון טכנולוגי
בחולון (HIT), מעצב ומאפיין ממשקים, מומחה לעיצוב תדמית ואחד המרצים הוותיקים במנטור. הפגישות הדו-שבועיות הוכיחו
שהחבר’ה לקחו את העניין בשיא הרצינות. בתחילת התהליך חיפש כל אחד מהם השראות ויזואליות ואט-אט הסקיצות החלו להופיע.
היתה פרזנטציה אחת (מול מרצים מהמכללה), ועשרה ימים לאחר מכן פרזנטציה נוספת מול מנהלי המחלקות במנטור. עכשיו הכל
היה מוכן לפרזנטציה האמיתית – הצגת התוצאות ללקוח.
חלק 4. הצגה ללקוח
ביום הקובע הגיעו להגשה הסופית מנהלי המכללה, נציגים של ״הבצפר״ ושל מנטור, שני ״הורים
גאים״ (עידן ואורי) ושישה סטודנטים נרגשים: אוריה קלמר, אביעד בלילטי, עדי לי לב, טל אליה, מוטי טוויטו ואלמה ריכטר.
כל אחד מהסטודנטים נדרש להציג את מקורות ההשראה שלו לפרוייקט, את הלוגו חדש שעיצב ואת השפה הגרפית שעיצב עבור
המכללה. העבודות הצטיינו ברעננות ובצבעוניות כשכל אחת מהן מפרשת את הבריף בצורה שונה: העצמה נשית, מעוגל, התחדשות,
ידע ומומחיות. חלק מהלוגואים הציג קווים חדים וצבעים עזים וחלק אחר השתמש בקווים עגולים וצבעים רכים. מתוך שלל
העיצובים וההצעות נדרשה הלקוחה לבחור את המיתוג שיוביל את המכללה בשנים הקרובות. וזה לא הולך להיות קל עבורה. הלקוחה
ביקשה לקחת לעצמה את הסופ״ש על מנת להחליט.
90 1
90 2
90 3
90 4Oriya_Final90 6
חלק 5. המיתוג שנבחר
שבוע לאחר מכן, התבקשו הסטודנטים להגיע לטקס קטן להשלמת הפרוייקט. בכנס הזה הוכרזה עבודתה
של אלמה ריכטר כעבודה המצטיינת (פרס כספי בסך 2,500 ש”ח וקורס מתנה ממנטור). ״הלוגו שאלמה עיצבה משלב בדיוק את חזון
המכללה״ אמרה רבקה בן שמחון, מנהלת המכללה לקוסמטיקה. ״השילוב של האיור שמזכיר במעט את הנחש, סמל הרפואה, מהווה גם
סימן להנשלת העור והתחדשות עצמית. אהבתי את האיור בעיקר בגלל שהוא מייצג פתיחות, תנועתיות וגם נשיות״. במקום השני
זכתה עדי לי לב (פרס כספי בסך 1,000 ש”ח וקורס מתנה במנטור) ובמקום השלישי טל אליה (פרס כספי בסך 500 ש”ח וקורס מתנה
במנטור).

90 7

הלוגו החדש על הקיר החיצוני של בנין הדר די-מול

90 8
הלובי החדש

90 9
כל הצוות:
עומדים (מימין לשמאל) – רבקה בן שמחון, אלמה ריכטר, מוטי טוויטו, אביעד בלילטי, אוריה קלמר,
עדי לי לב וטל אליה
יושבים (מימין לשמאל) – אורי פלג ועידן גלבוע
print

 

באותו נושא

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    28.08.2020 | כתב: ערן רובינפלד
  • נכתב ע"י
    הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    28.08.2020 | כתב: ערן רובינפלד
  • נכתב ע"י
    ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    28.08.2020 | כתב: ערן רובינפלד
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם