מה חדש באינטרנט
סיגלית אריאלי |
24.07.2013
זו השנה השניה ברציפות שמשרד KCPB מציג דוח ובו נתונים על השימוש באינטרנט.
לכאורה, עוד דוח, רק שהפעם מדובר בדוח הבוחן את השימוש העולמי באינטרנט, תוך בחינת מגמות
ו”טרנדים” באינטרנט לאורך זמן. את הדוח הציגה מארי מיקר (Mary Meeker) וניתן לצפות בווידאו שלו בקישור
הבא. מי שמעוניין לצפות במצגת, מוזמן לבחון את הקישור הבא (117 דפים).
הדוח
כולל נתונים רבים, כמו מי המדינה שצמיחת האינטרנט בה היא הגדולה ביותר בשנים האחרונות (תשובה – סין). אחוז המשתמשים
הגבוהה ביותר באינטרנט שייך לארה”ב – 78% מהאוכלוסיה משתמש באינטרנט. היות וחלק זה בדוח מציג רק 15 מדינות, ישראל לא
כלולה בו (מצרים וטורקיה דווקא כן).
מי יכול לנחש מהו נתח הפרסום שנמצא בצמיחה? מה שענה “הסלולאר” צדק. הפרסום
ברדיו והפרסום המודפס נמצאים בירידה ואילו בנתח שוק הפרסום באינטרנט ובטלוויזיה (הנתח הגדול ביותר) לא היה
שינוי.
כולנו רוצים אמריקה, וההוכחה לכך היא בשקופית 6, המציגה את העובדה שרוב המבקרים באתרים של עסקים אמריקנים
הם דווקא… מחוץ לגבולות ארה”ב. ותואר האתר הפופולארי ביותר מוענק ל”גוגל”.
התמונה של העשור מוצגת בשקופית 9 (לא
מגלה מה יש בה, אבל היא שווה את המאמץ).
העולם שייך לצעירים ועוד הוכחה לכך ניתן למצוא בשקופית 14 המציגה את
פילוח העלאת התמונות לרשת. רוב התמונות מועלות לפייסבוק, אבל כדאי לשים לב לאפליקציית Snapchat שגדלה
משמעותית בשנה האחרונה.
רוצים לראות וידאו באינטרנט? כנראה שכן. בשקופית 17 ניתן לראות מה עבר על Youtube בשש השנים האחרונות. מ-0
ל–100 שעות וידאו כל דקה תוך שש שנים. מרשים מאד, חייבים להודות.
גאווה ישראלית אפשר למצוא בשקופית 23 בדמותה של
Waze. כבוד!
והנתון המרשים ביותר (לטעמי לפחות) וגם נפרש על פני מספר שקופיות, אלו נתוני הצמיחה של הסלולאר. הכל
נמצא בו בעליה – גלישה, פרסום, מכירה, נפיצות.
כאמור, דוח ארוך ומאד מפורט המציג את מצב האינטרנט היום ומגלה כמה
אנחנו, כולנו – גולשים, צרכנים, מפרסמים – תלויים בכח העולה הזה, שרק מוצא את דרכו לעוד ועוד מוצרים. מומלץ בחום למי
שיש איזה חצי שעה פנויה.
ו”טרנדים” באינטרנט לאורך זמן. את הדוח הציגה מארי מיקר (Mary Meeker) וניתן לצפות בווידאו שלו בקישור
הבא. מי שמעוניין לצפות במצגת, מוזמן לבחון את הקישור הבא (117 דפים).
הדוח
כולל נתונים רבים, כמו מי המדינה שצמיחת האינטרנט בה היא הגדולה ביותר בשנים האחרונות (תשובה – סין). אחוז המשתמשים
הגבוהה ביותר באינטרנט שייך לארה”ב – 78% מהאוכלוסיה משתמש באינטרנט. היות וחלק זה בדוח מציג רק 15 מדינות, ישראל לא
כלולה בו (מצרים וטורקיה דווקא כן).
מי יכול לנחש מהו נתח הפרסום שנמצא בצמיחה? מה שענה “הסלולאר” צדק. הפרסום
ברדיו והפרסום המודפס נמצאים בירידה ואילו בנתח שוק הפרסום באינטרנט ובטלוויזיה (הנתח הגדול ביותר) לא היה
שינוי.
כולנו רוצים אמריקה, וההוכחה לכך היא בשקופית 6, המציגה את העובדה שרוב המבקרים באתרים של עסקים אמריקנים
הם דווקא… מחוץ לגבולות ארה”ב. ותואר האתר הפופולארי ביותר מוענק ל”גוגל”.
התמונה של העשור מוצגת בשקופית 9 (לא
מגלה מה יש בה, אבל היא שווה את המאמץ).
העולם שייך לצעירים ועוד הוכחה לכך ניתן למצוא בשקופית 14 המציגה את
פילוח העלאת התמונות לרשת. רוב התמונות מועלות לפייסבוק, אבל כדאי לשים לב לאפליקציית Snapchat שגדלה
משמעותית בשנה האחרונה.
רוצים לראות וידאו באינטרנט? כנראה שכן. בשקופית 17 ניתן לראות מה עבר על Youtube בשש השנים האחרונות. מ-0
ל–100 שעות וידאו כל דקה תוך שש שנים. מרשים מאד, חייבים להודות.
גאווה ישראלית אפשר למצוא בשקופית 23 בדמותה של
Waze. כבוד!
והנתון המרשים ביותר (לטעמי לפחות) וגם נפרש על פני מספר שקופיות, אלו נתוני הצמיחה של הסלולאר. הכל
נמצא בו בעליה – גלישה, פרסום, מכירה, נפיצות.
כאמור, דוח ארוך ומאד מפורט המציג את מצב האינטרנט היום ומגלה כמה
אנחנו, כולנו – גולשים, צרכנים, מפרסמים – תלויים בכח העולה הזה, שרק מוצא את דרכו לעוד ועוד מוצרים. מומלץ בחום למי
שיש איזה חצי שעה פנויה.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
-
נכתב ע"י סיגלית אריאלי
-
נכתב ע"י סיגלית אריאלי
-
נכתב ע"י סיגלית אריאלי