מה חדש באילוסטרייטור CC 2018
בגירסאות הענן (CC) הקודמות הציגה חברת Adobe כלים חדשים ומגוון פקודות המאפשרות לייעל את העבודה ולהקל על מלאכת העיצוב, תוך התייחסות רבה יותר לעוסקים בעיצוב בתחום הדיגיטל. גירסה CC 2018 מציגה אפשרויות עריכה וסידור למשטחי העבודה (Artboards), טכנולוגיה ייחודית שתאפשר למעצבים גמישות רבה יותר בעת שימוש בפונטים, כלי איור/עיוות מדליק ליצירת תנועה באובייקט (Warp Puppet), שיפור בחלון הפקודה חדש (New) וחלון אחד מאוד שימושי וחכם שעשוי להחזיר את הוותיקים שבינינו כמה שנים אחורה לימיה האבודים של תוכנת Freehand (ת.נ.צ.ב.ה)…
כלשהו במסמך, יציג בחלון חדש זה את תכונות האובייקט שנבחר בהתאם לאופיו.
אות, מרווחים, הגדרות פיסקה וכדומה), הגדרות צבע, רוחב ויישור המלל וכן הלאה. בחירת אובייקט גרפי תציג (ותאפשר
לערוך) את תכונות המילוי, תכונות הקו (צבע, עובי וצורה), מידת השקיפות, אפקטים מיוחדים וכדומה.
אחד ומשנה את תכולתו בהתאם לאובייקט שסומן. כדאי לשים לב, במידה ולא סומן אובייקט כלשהו, יוצגו בחלון נתוני משטחי
העבודה (Artboard).
חלקים באובייקט וקטורי בצורה חלקה וטבעית יותר וללא צורך בשימוש בידיות (מנופים, משושים ושאר השמות שניתנו לידיות
הנקודה). בחירת אובייקט וקטורי ולחיצה עם הכלי בשטחו, מוסיפה נקודת עיוות תוך כדי חלוקת האובייקט למקטעים קטנים
באמצעות רשת ייחודית. כל נקודה שכזו מהווה מעין ״נקודת ציר״ אותה ניתן להזיז או לקבע ועל ידי כך לשנות את צורתו של
האובייקט כולו.
לחיצה בסמוך לה (יופיע סמן מיוחד דמוי עיגול) תאפשר לסובב את הגרפיקה ״סביב״ הנקודה.
נקודה נוספת נעשית באמצעות החזקת מקש Shift.
חשוב ומרכזי בעיקר למי שמשתמש בתוכנה לעיצוב בתחום הדיגיטל (אפליקציות מרובות מסכים למכשירים ניידים, משחקים, ממשקי
משתמש וכדומה) אבל גם למי שמעדיף את אילוסטרייטור על פני אינדיזיין בעיצוב.
4CS ניתן היה ליצור מסמך מרובה משטחי עבודה, מה שהקל אומנם על עבודת העיצוב, אבל יצר
לעיתים מסמכים כבדי משקל שניסיון לנהל אותם היה מסורבל ולא יעיל.
חשוב ומרכזי בעיקר למי שמשתמש בתוכנה לצורך עיצוב ממשקים ועיצוב מוצרים לתחום הדיגיטל (משחקים ואפליקציות מרובי
מסכים וכדומה) וגם לרבים הרואים בה כלי ליצירת גרפיקה בסיסית לדפוס.
כעת ניתן לבחור מספר משטחים באמצעות החזקת מקש Shift וגרירת כלי משטחי העבודה ״סביב״ המשטחים
הרצויים (בדומה לגרירת כלי הבחירה).
במדוייק את המרווח שבין המשטחים באמצעות חלון יישור העצמים ״הרגיל״ (Align), או באמצעות חלון
התכונות החדש (Properties).
הייתי מנסה ליצור באמצעותה חוזה שכירות), גם בתחום זה הגירסה הנוכחית מציעה מספר חידושים. חלק מהחידושים הם בגדר
״Nice To Have״ וחלקם מציגים מגמה שעם הזמן עשוייה לשנות באופן מהותי את אופן השימוש של מעצבים באפשרויות עריכת
תכונות מלל, תכונות שכבר עכשיו ניתן למצוא תוכנות נוספות אחרות מבית אדובי (ראו מאמר אודות החידושים בתוכנת
פוטושופ).
אולי יעניין אותכם גם: לימודי עיצוב גרפי
בתוספת האותיות OVAR) בחלון תכונות התו (Character), תציג לצד שמו של
הפונט מכוון חדש, שלחיצה עליו תציג חלונית באמצעותה ניתן לשנות את עוביו של הפונט (Weight),
להצר את רוחב האותיות (Width) ואף להטות אותן (Slant). תכונה זו
מאפשרת למשתמש לשלוט ביתר דיוק בצורתו של הפונט ובו זמנית להגדיל את מגוון המשקלים שניתן להקנות לכל פונט.
משתנה (Variable)
SVG)
חלול (ללא מילוי), גרסה זו של אילוסטרייטור תומכת כעת בפורמט ייחודי לפונטים (OpenType SVG)
המאפשר שילוב של כמה צבעים ואף מעברי צבע, כאשר אחד השימושים הנפוצים ביותר בפונט שכזה הוא העברת מסרים באמצעות
אייקונים/תמונות צבעוניות זעירות המוכרות יותר כאימוג׳י (Emoji).
גראפי. מגירסה זו ניתן להוסיף לספריה גם מלל ״חי״ על כל תכונותיו (תכונות תו, תכונות פסקה, סגנונות וכדומה). בצורה
זו ניתן לשתף טקסטים בין תוכנות שונות (אינדיזיין, פוטושופ וכדומה) או/ו בין מספר משתמשים.
פעולות נפוצות תוך שימוש בכפתורים וירטואליים ומחוות מגע.
לפקודות ואפשרויות בתוכנה ועל ידי כך לקצר זמן וליעל את העבודה. סרגל המגע עצמו תומך במחוות המוכרות, כגון הקשה,
הקלקה כפולה גרירה והחלקה וכו׳.
הכפתורים ואפשרויותיהם – בהתאם למה שקורה כעת בתוכנה.
כפתור באמצעותו ניתן יהיה ליישר (Align) את העצמים, במידה ונבחר מלל, ישתנה אופיו של הסרגל
והוא יאפשר לקבוע את תכונות המלל וכן הלאה.
במסמך
באותו נושא
-
נכתב ע"י רוני גריפית
-
נכתב ע"י יגאל לוי
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב
-
נכתב ע"י ערן בורוכוב