אפטר אפקטס – 7 דברים שכדאי להכיר ב-ADOBE MEDIA ENCODER
לירן טביב |
04.07.2016
בשביל שקיפות מלאה אני חייב לציין שעד לפני שנתיים התרחקתי מ-AME (Media Encoder Adobe) כמו מאש, וכשאדובי החליטו להפסיק לתמוך בייצוא של MP4 או WMV ישירות מתוך אפטר אפקטס, מאוד התנגדתי למהלך. זה הרגיש כאילו מכריחים את המשתמשים לעבור דרך AME, למרות שעד עכשיו הכל היה בסדר עם הייצוא של אפטר אפקטס.
בשנתיים האחרונות יצא לי להכיר לעומק את התוכנה, ולראות את המאמצים הגדולים שהושקעו בפיתוחה
בתור בטא טסטר. ולמרות שאני עדיין מייצא באופן חלקי דרך Render Queue המופלא של אפטר אפקטס, אני לאט לאט מעביר את
הייצוא שלי אל AME וזאת בגלל מספר סיבות.
בתור בטא טסטר. ולמרות שאני עדיין מייצא באופן חלקי דרך Render Queue המופלא של אפטר אפקטס, אני לאט לאט מעביר את
הייצוא שלי אל AME וזאת בגלל מספר סיבות.
• תצורות עדכניות- אחד הדברים ש-AME מצטיינת בהם הוא היכולת להישאר
עדכנית בהקשר של ייצוא לכל תחום, כאשר הבולטים הם ייצוא לברודקאסט (תמיכה מלאה גם בפורמטים וקידודים של Avid),
סמארטפונים וטאבלטים (מסודר על פי יצרנים מובילים ומתעדכן בכל עדכון תוכנה) ולאינטרנט/רשתות חברתיות- שם הייצוא
מותאם לתנאי הדחיסה ברשתות והאתרים המובילים. במקום לחפש אילו הגדרות אידיאליות לכל תחום בו מוצג הסרטון הסופי,
מישהו כבר שבר על זה את הראש ולנו נותר לבחור את התצורה (Preset) המתאימה.
עדכנית בהקשר של ייצוא לכל תחום, כאשר הבולטים הם ייצוא לברודקאסט (תמיכה מלאה גם בפורמטים וקידודים של Avid),
סמארטפונים וטאבלטים (מסודר על פי יצרנים מובילים ומתעדכן בכל עדכון תוכנה) ולאינטרנט/רשתות חברתיות- שם הייצוא
מותאם לתנאי הדחיסה ברשתות והאתרים המובילים. במקום לחפש אילו הגדרות אידיאליות לכל תחום בו מוצג הסרטון הסופי,
מישהו כבר שבר על זה את הראש ולנו נותר לבחור את התצורה (Preset) המתאימה.
• תמיכה ב-4K/8K/UHD -רזולוציות אלו הן כבר לא העתיד, הן כבר
כאן. עם כניסה של שוק המציאות הווירטואלית וצילום ברזולוציות גבוהות, יותר ויותר פרויקטים מסיימים כסרטונים
ברזולוציה גבוהה. וכאן נכנס תפקידה של AMEE לתמוך ולתת רוח גבית לתהליך העבודה, עם תמיכה מלאה בפורמטים וקידודים
ברזולוציה גבוהה.
כאן. עם כניסה של שוק המציאות הווירטואלית וצילום ברזולוציות גבוהות, יותר ויותר פרויקטים מסיימים כסרטונים
ברזולוציה גבוהה. וכאן נכנס תפקידה של AMEE לתמוך ולתת רוח גבית לתהליך העבודה, עם תמיכה מלאה בפורמטים וקידודים
ברזולוציה גבוהה.
• תמיכה ב-H265/HEVC- קידוד מהפכני זה (High Efficiency Video Coding),
אשר דוחף עוד קדימה את מגבלות הדחיסה משפר באופן משמעותי את היחס הקיים בין איכות למשקל (ביותר מ-50% לעומת H264),
ומסוגל גם לסגור קבצים ברזולוציות גבוהות – עד 8K. וניחשתם נכון- הכל ב- AME.
אשר דוחף עוד קדימה את מגבלות הדחיסה משפר באופן משמעותי את היחס הקיים בין איכות למשקל (ביותר מ-50% לעומת H264),
ומסוגל גם לסגור קבצים ברזולוציות גבוהות – עד 8K. וניחשתם נכון- הכל ב- AME.
• שליטה מלאה באפשרויות הקידוד- בואו נודה בזה, באפטר לא ממש הייתה שליטה
מלאה על כל אפשרויות הקידוד… אז נכון, יותר כיף להישאר באפטר ולייצא ממנה, אבל הייצוא מ-AME מספק הרבה יותר אפשרויות
לכל סוג דחיסה, ומאפשר הרבה יותר שליטה באיכות הסרטון או גודלו לעומת מה שהיה ניתן מ-Render Queue.
מלאה על כל אפשרויות הקידוד… אז נכון, יותר כיף להישאר באפטר ולייצא ממנה, אבל הייצוא מ-AME מספק הרבה יותר אפשרויות
לכל סוג דחיסה, ומאפשר הרבה יותר שליטה באיכות הסרטון או גודלו לעומת מה שהיה ניתן מ-Render Queue.
• ייצוא של מספר קבצים/פורמטים על חישוב (רנדר) אחד- זה לא חדש, גם את
אפשרות זו אנחנו מכירים מ-Render Queue אבל ב-AME זה עובד יותר טוב. הרבה יותר קל לשנות למספר אובייקטים של ייצוא את
ההגדרות במקביל, ומהתעסקות של מספר דקות כבר יהיה ברור שהרבה יותר נוח לגרור תצורה אל שדה תור מאשר לבחור בכל פעם
בתפריט אחר מן הפריט.
אפשרות זו אנחנו מכירים מ-Render Queue אבל ב-AME זה עובד יותר טוב. הרבה יותר קל לשנות למספר אובייקטים של ייצוא את
ההגדרות במקביל, ומהתעסקות של מספר דקות כבר יהיה ברור שהרבה יותר נוח לגרור תצורה אל שדה תור מאשר לבחור בכל פעם
בתפריט אחר מן הפריט.
• יצירת תור- גם כאן, עוד נושא שלא חדש לנו. חוץ מהעובדה שאפשר
לגרור/להוסיף לתור קומפוזיציות ממספר פרויקטים מבלי למזג ביניהם, או אפילו סרטון שיש צורך להמיר מבלי לעבור אפילו
באפטר אפקטס (תנסו, זה ממש מגניב)… כאן כבר די הבנתי שהגיע הזמן לעבור…
לגרור/להוסיף לתור קומפוזיציות ממספר פרויקטים מבלי למזג ביניהם, או אפילו סרטון שיש צורך להמיר מבלי לעבור אפילו
באפטר אפקטס (תנסו, זה ממש מגניב)… כאן כבר די הבנתי שהגיע הזמן לעבור…
• אפשר להמשיך לעבוד האפטר אפקטס תוך כדי יצוא- בגדול, לאלה מאיתנו
שאוהבים רצף של עבודה (שזה בערך כולנו), אפשר סוף סוף להמשיך לעבוד באפטר תוך כדי ייצוא! נכון שהיו תוספים שניתן
לייצא דרכם, אבל ניהול המשאבים שלהם היה פחות מוצלח. חלוקת המשאבים בין AME לאפטר אפקטס גורמת לכך שהעדיפות תהיה
לעבודה חלקה ללא הפרעות, ובלי ששמנו לב כבר יש סרטון מוכן ללקוח.
שאוהבים רצף של עבודה (שזה בערך כולנו), אפשר סוף סוף להמשיך לעבוד באפטר תוך כדי ייצוא! נכון שהיו תוספים שניתן
לייצא דרכם, אבל ניהול המשאבים שלהם היה פחות מוצלח. חלוקת המשאבים בין AME לאפטר אפקטס גורמת לכך שהעדיפות תהיה
לעבודה חלקה ללא הפרעות, ובלי ששמנו לב כבר יש סרטון מוכן ללקוח.