exm menu

 

exm menu

 

עיצוב פנים- סוויטה בסגנון ממפיס

יוסי קאלו | 14.07.2019

הבית והלקוחות: הבית בגבעת עדה, נושק לטבע, ירוק מסביב כל הזמן, נבנה בסגנון כפרי ישראלי. הלקוחות דרשו לחשוב על משהו אחר שלא נראה בסביבתו הקרובה, לבחור סגנון ייחודי שבתוצאה הסופית ישרה עליזות ושמחה בחלל. כמו כן, צריך היה להביא בחשבון חלל רב לאחסון הבגדים, במיוחד לתליית חולצות, צריך טלוויזיה, קוראים ספרים, מקום עבודה למחשב נייד, וכמובן מיטה זוגית ולצידה שידות. המטרה, סוויטה מפנקת שנותנת תחושה של בית מלון 24\7.

עיצוב פנים בסגנון "ממפיס"

חזון: חשבתי מהו פינוק. האם פינוק הוא חלל גדול ופונקציות? אם כך, יש מצב שנישאר עם חדר מינימליסטי קר ומנוכר. במהותו, פינוק הוא לאו דווקא דברים הנצרכים תמיד, פינוק הוא שמחה, כיף. פינוק הוא משחק, השתעשעות. פינוק הוא ניצול הזמן להנאה, לבילוי בשעות הפנאי. פינוק הוא הזמן שלנו לעצמנו. אם כן, האם עיצוב מפנק צריך להיות יוקרתי ולשדר רוגע? לא בהכרח. כששאלתי את הלקוח מהו פינוק עבורו, התשובה הייתה, לרכב על סוסים, לעשות על האש, לצאת לשייט, לא בדיוק הדבר הרגוע שחשבתי עליו… לכל אחד הפינוק והרוגע שלו. אם הייתי חושב על סוויטה קלאסית, ארון עץ, וילונות עם פלדים, יש מצב שהלקוח היה חוטף עצבים תוך שנייה. האם רוגע זה צבעי שמנת ובז'? גם זאת לא תמיד התשובה הנכונה. הלקוח רצה חוויה צבעונית, מאירת עיניים, שונה ביחס לטרנד המינימליסטי. פניתי לפינוק בהקשר ההיתולי, הצוחק. פינוק זה גם להשתטות, לאכול המבורגר על כורסה, להניח רגליים על השולחן, לכרסם פרינגלס במיטה. פינוק הוא כל מה שאמרו לנו לא לעשות.
הסגנון שבחרתי לסוויטה הוא "ממפיס". הסגנון נולד בתחילת שנות השמונים על ידי אטורה סוטסאס, וכונה על שם העיר המצרית ועיירת הולדתו של אלביס פרסלי, ממפיס. לענייננו. הסוויטה אמורה לתת לנו תחושה של בית חם מאידך, חוויה של בית מלון באמצע הכרך. בחירה בסגנון נועז והומוריסטי, תספק לדיירים חוויה של מלון בוטיק. מזרן מפנק, כורסה נוחה ותאורה נכונה, ייספקו לנו חום של בית.

ממפיס סגנון צעיר ועליז, הטומן בחובו שימוש בקו א-סימטרי וחומרים עשירים
ממפיס סגנון צעיר ועליז, הטומן בחובו שימוש בקו א-סימטרי וחומרים עשירים

 

אחסון: אחסון והרבה, זו דרישה שמופיעה בכל פרויקט. כשאנחנו אומרים אחסון, התמונה שעולה לנו בראש היא ארון רחב ידיים והרבה שידות הניתנות למילוי בכל טוב. האפשרות להנחת ארון קיר נראתה לי בנאלית למקרה הזה, החלטתי לפרק את הארון. לצורך זה בניתי יחידות מודולריות, מורכבות כפאזל, שעונות האחת לרעותה. בהתאם להרכב המבנה, ניתן לשחק בעומקים ולייחד כל יחידה לשימוש נפרד. ארון גבוה לתלייה, שידת מגירות לבגדים תחתונים, וגם צמד מגירות שתוכננו לתלייה, שתהיינה בגובה נוח לדפדוף ושליפת חולצות.
החומרים הנבחרים לארון: לחיפוי החזית, סנדוויץ מצופה פורניר שורש צבוע לכה מבריקה. הדפנות עשויות מ.ד.ף צבוע גווני כחול וסגול. התוצאה, ארון צבעוני המכיל את כל כבודת הדיירים ועוד נשאר מקום…

ארון בגדים מפורק, בשילוב פינת עבודה לצד החלון
ארון בגדים מפורק, בשילוב פינת עבודה לצד החלון
מגירות נשלפות בלחיצת רגל, לתליית חולצות
מגירות נשלפות בלחיצת רגל, לתליית חולצות

מיטה: החלק הכי מעצבן בה הוא הפינה בה הרגל נתקעת, בעת חיפוש המיטה באמצע הלילה. בצחוק, ולא לגמרי. בחרתי מיטה מפנקת, ראש המיטה ודפנותיה מרופדים ומחופים עור. לצידה הונחו שידות עץ א-סימטריות המכבדות את המבנה הטרפזי של המיטה.

מיטה רחבה בעלת דפנות רכים, שידות א-סימטריות מונחות לצידה
מיטה רחבה בעלת דפנות רכים, שידות א-סימטריות מונחות לצידה

תאורה: תאורה היא אביזר מרכזי ועליה יקום וייפול חלל. קיימים כיום אינספור גופי תאורה המספקים פתרון ומענה לכל דבר. חיפשתי גוף תאורה ממוקד שיפסל את החדר וישתלב בצורניות הריהוט. בחרתי ספוטים של חברת ויביה שנותנים למעצב חופש בתלייתם וממש ניתן לצייר איתם על הקירות. גוף תאורה מעוצב, הוא גוף תאורה מעניין. גוף תאורה שמתחיל מהקיר ומסתיים מעל לראשנו הוא יצירה בפני עצמה, המפסלת את החלל מחדש. מארג החוטים מחבר בין הקירות לתקרה ומשמש את התחומים השונים, ארון הבגדים, תאורה לקריאה, פנס לפינת העבודה. אותו גוף שימש אותי גם בחדר הרחצה, והוא מחבר בין שני החללים.

 

התאורה מציירת את החלל, ומחברת בין החללים השונים
התאורה מציירת את החלל, ומחברת בין החללים השונים

 

כורסה: יש לנו אהבה ורצון להכניס לפחות כורסה אחת לחדר השינה, לא מן הסתם. כורסה בחדר זה מספקת לנו תחושה של מרחב ושימושים נוספים בחלל. שתי כורסאות ייבנו לנו פינה נוספת. הפלוס, עם שתי כורסאות ניתן לשחק, לשנות את המערך ולבנות לנו פינות לפי הצורך. פינת הסבה לשני אנשים ברומנטי, כורסה לקריאה, אחת שפונה אל ארון הבגדים המשמשת אותנו לקשירת נעליים, או סתם כזו לזרוק עליה את החולצה. דו־מושבית או שז'לנוג, מכבידים על החלל ואינם מאפשרים תזוזה ממקומם, הכורסה ורסטילית, ומספקת שימוש מגוון יותר.

שז'לונג, כורסה או צמד? כורסה מאפשרת לנו הזזה ושינוי בחדר
שז'לונג, כורסה או צמד? כורסה מאפשרת לנו הזזה ושינוי בחדר

 

צבע: אהבתי המרכזית בעיצוב. התכנון שלי לכל חלל מתחיל בצבע, אני מפרק אותו לחלקים ובונה בראשי את מערך הקירות והריהוט בצבע. צבע עבורי הוא הכלי הראשוני ליצירה. בסגנון ממפיס, הצבע הוא מרכיב חשוב ומרכזי, מטרתו הראשונה להפיח עליזות בבית. תפקיד נוסף לצבע הוא הגדרת גבולות, תיחום. פירוק הקירות וצביעתם בגוונים שונים יוצרת חלוקת חלל שונה במערך האדריכלי. לכן, לא רק הקירות נצבעו בשני גוונים, אלא גם הרהיטים. הארון, על הכחול והסגול שבו, שונה ביחס לאפור המיטה ושידות העץ. ההפרדה בצבעוניות נותנת הפרדת אזורי השימוש ומעצימה את גודל החלל. אין חשש מלהשתמש בצבעים שונים, בהם כהים, על מנת להאיר לנו את החלל ולחלק אותו לתתי־אזורים. לחיבור הסופי של החומרים והצבעוניות אחראית האמנות הנבחרת, במקרה זה מעבודותיה של האמנית קייט פריצליס. עבודותיה העליזות מלאות חוש ההומור נבחרו בקפידה, הם שחתמו את מערך העיצוב.

עבודותיה של האמנית קייט פריצליס, משלימות את התמונה
עבודותיה של האמנית קייט פריצליס, משלימות את התמונה

 

בחדר הרחצה: סגרנו נישה למידוף, הדלתות בחיפוי שורש מפה, תואם לארון בחדר השינה. מתחת לכיור קיים תוכננו ארגז כביסה פתוח שידה לחומרי ניקוי, מעליה מגירה לשימוש יומיומי.

דלתות ארון חיפוי שורש מפה, ושידות מודולריות מתחת לכיור הרחצה
דלתות ארון חיפוי שורש מפה, ושידות מודולריות מתחת לכיור הרחצה

תודה!

 

"יוסי קאלו – עיצוב פנים“

קישור: 

http://yosikalo.weebly.com

תמיד אהבתם אסתטיקה? יש בכם תשוקה לעיצוב ? מכללת מנטור מציעה מסלול קורס עיצוב פנים לרמת מתחילים 

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם