exm menu

 

exm menu

 

מה חדש בגירסה 23 של אפטר אפקטס

מיכל וינס | 30.10.2022

גירסה 23 של אפטר אפקטס מוסיפה אפשרויות בחירה נוחות בשלל שלבי עבודה, מאפשרת שליטה נוחה יותר בשכבות מסכה (Track Matte) ובניווט בחלון התזמון, ייצוא נוח יותר ישירות מאפטר, ותוספות רצויות לרוב.
מאמר זה מפרט אודות החידושים בגירסת 23.0 של אפטר ובנוסף מספר חידושים שהופיעו בעידכונים הקודמים  

בחירת שכבת שקיפות (Track Matte)

תפריט בחירת שכבת השקיפות עוצב מחדש כך שאין יותר צורך להניחה ישירות מעל השכבה הרצויה. הגמישות מתבטאת בכך שאין יותר צורך לארגן את מיקום השכבות בסדר מסוים על מנת להשתמש בהן כשכבות מסכה. לצד כל שכבה מופיע כעת תפריט חדש תחת Track Matte המאפשר לקשר כל שכבה אל כל שכבה אחרת באופן זהה לקישורים מסוגים אחרים (תפריט עם שמות כל השכבות + סליל קפיצי לקישור מהיר). לאחר קישור שכזה מופיע מימינו של התפריט החדש סימון המציין אם מדובר בשימוש באלפא או ב-Luma של שכבה אחרת. לצידו ניתן להדליק סימון אחר שהופך את הגדרות האלפא או ה-Luma שנבחרו (Inverted). בכדי לבטל את הקישור ניתן כמובן לבחור None מתפריט ה-Track Matte החדש.

חשוב לציין כי בזכות אפשרות חדשה זו יכולות מספר שכבות להשתמש באלפא או ב-Luma של שכבה מסוימת אחת בפשטות ובנוחות. 

יצוא בקידוד 264.H מתוך אפטר אפקטס עצמה

נוספה האפשרות לייצא בקידוד 264.H ישירות מחלון ה-Render Queue (חלון הייצוא הפנימי של התוכנה). מאחר וזהו הקידוד הנפוץ ביותר למגוון פלטפורמות בשנים האחרונות, הכנסת הקידוד ל-Render Queue מייתרת את הצורך להפנות ייצוא ל-Media Encoder עבוד קובצי mp4. מלבד העובדה שזו אפשרות מהירה ונוחה, הייצוא מאפשר האצת חומרה (נתמכת) ומחזיר את הגמישות לייצא ישירות מאפטר במידת הצורך.

תבניות חדשות בתפריט הקומפוזיציה

תפריט יצירת הקומפוזיציה אורגן מחדש בגירסה החדשה, כך שכעת הוא מכיל בעיקר תבניות נפוצות ושימושיות יותר. התבניות הנפוצות ביותר מוקמו בראש התפריט (למשל תבניות FHD במקצבי פריימים שונים, או תבניות 4K למיניהן). בנוסף, נוספו תבניות שונות המיועדות לרשתות חברתיות נפוצות. כמובן שניתן עדיין לפתוח קומפוזיציה המכילה כל הגדרה רצויה.

תבניות אנימציה חדשות בחלון האפקטים

בגירסה זו נוספו מעל 50 תבניות חדשות לתיקיות תבניות האנימציה בתוכנה. מרבית התבניות נוצרו על ידי קהילת האפטריסטים ברחבי העולם ועוצבו עבור שימוש מודרני בתבניות תנועה. התבניות מכילות תנועה נוחה לשינוי כדי לקדם במהירות את זרימת העבודה ומבוססות על טכניקות הנפשה נפוצות.

שיפורי ניווט בחלון התזמון

בגירסה החדשה שופר הניווט המהיר בין תמונות מפתח (Keyframes), כך שניתן לדלג בין תמונות מפתח של שכבה מסוימת ולהתעלם מכאלו של שכבות אחרות. התכונה מופעלת כאשר בנוסף לקיצורי המקלדת הותיקים K ו-J מחזיקים את מקש Shift במקלדת וכך הדילוג קדימה ואחורה מתבצע רק על פי תמונות המפתח של השכבה המסומנת.

שיפור זה מצטרף לחידושים מועילים אחרים בנראות של תמונות מפתח בחלון התזמון. באחד העדכונים האחרונים התווספה האפשרות לצבוע תמונות מפתח בצבעים שונים לשם זיהוי מהיר יותר של מאפייני אנימציה שונים או הבלטה של מקטעי הנפשה שונים.

בנוסף תמונת מפתח מובלטת כעת על ידי סימון במסגרת כחולה זוהרת, כך שקל יותר להבחין בו מבעבר.

אפשרות לבחירת תוספים שיותקנו עם גירסת התוכנה

כבר בהתקנת הגירסה הנוכחית עולה השאלה האם להתקין את תוסף סינמה 4D (תוכנת התלת־מימד מבית מקסון) שעד כה הותקן אוטומטית עם אפטר אפקטס. אדובי מאפשרת כעת לבחור את התוספים שיותקנו עם התוכנה. ניתן, כמובן, גם להוסיפם בהמשך מחלון הענן היצירתי (Creative Cloud), במקרה שבחרנו שלא להתקינם עם התוכנה.

איבחון נקודות עריכה

בשעה טובה, באחד העידכונים האחרונים, נוספה לאפטר אפקטס תכונה מועילה שקיימת בפרימייר כבר מזמן – האפשרות לאבחן בחומר גלם היכן נמצאות נקודות עריכה (חיתוכים) ולפצל אותו על פיהן. בהכנסת קטע וידאו הכולל עריכה, לעיתים יש צורך להפעיל מניפולציות רק על חלקים ממנו. האפשרות לחתוך אותו אוטומטית על פי העריכה המקורית מזרזת מניפולציות כאלה וחוסכת זמן בעבודה. האפשרות הנ״ל נמצאת בתחתית תפריט השכבה (Layer) ושמה Scene Edit Detection. 

לאחר שמסמנים את שכבת הוידאו, בחירה באפשרות זו תציג חלון שיאפשר לבחור כיצד לנהל את איבחון החיתוכים בוידאו – ניתן לבחור בין הכנסת סימניות, או פיצול שכבתי של החיתוכים השונים (כולל PreComp במידת הצורך). לאחר בחירה באפשרות הרצויה התוכנה תבצע ניתוח מהיר של הוידאו ואז תסמן, או תחתוך אותו בהתאם לחיתוכים שהוא כולל.  

שיפורי תצוגה לשכבות תלת־מימד

לאחרונה נוסף חיווי בחלון התזמון לשכבות תלת מימד שחולקות את אותה קומפוזיציה ומשפיעות זו על זו. כעת החיווי התלת־מימדי שלהן ״ממוסגר״ כדי להקל על המשתמש להבחין ביחסים ביניהן בקלות רבה יותר. 

כמו כן נוספה תצוגה במצב 3D draft שמאפשרת להציג את התוכן התלת־מימדי שחורג מגבולות הקומפוזיציה כדי להבין טוב יותר איפה הכל ממוקם.

תוספות אחרות

  • בחלון העדפות התוכנה (Preferences), בקטגוריה General, נוספה האפשרות לפצל את נתוני הרוחב והגובה במאפיין מיקום (position) כברירת מחדל.

  • נוספה תמיכה טובה יותר במחשבים מבוססי מעבד M1 של Apple.
  • הוטמעה סביבת Frame.io באפטר כך שניתן יהיה לשתף גירסאות של פרוייקט מיידית ולקבל משוב ישירות לתוך התוכנה בחלון ייעודי. הרעיון הוא לשתף משהו ישירות מהתוכנה ללא ייצוא. ההערות יופיעו על שם האדם ששיתפנו איתו את התוכן וניתן יהיה להגיב עליהן. פירוט נוסף על מערכת Frame.io ניתן למצוא במאמר קודם שלי על חידושים בפרימייר פרו בקישור זה.

  • ניתן ליצור שכבות צורה ביחס של 1:1 בלחיצה כפולה על כלי הצורה תוך החזקת מקש Shift (בלי צורך בגרירה).

תכונות בפיתוח (בטא)

כמו תמיד ישנן מספר תכונות מסקרנות שנמצאות עדיין בפיתוח – אך שווה להזכירן כבר ולהמתין שיכללו רשמית בגירסה עתידית של התוכנה:

יבוא מודלים תלת מימדיים – בהמשך לתצוגה מורחבת של תלת־מימד באפטר שנוספה באחד העדכונים האחרונים, גירסת הבטא מאפשרת לייבא מודלים תלת־מימדיים בפורמטים סטנדרטיים מוכרים (כמו fbx. או obj. למשל). התכונה תאפשר עבודה עם מגוון רחב של תוכנות תלת־מימד. בעת היבוא ניתן להגדיר יחידות מידה לניהול האובייקט המיובא בכדי שניתן יהיה ליצור לו הנפשה בעזרת טרנספורמציות בסיס בתוך אפטר אפקטס.

פאנל מאפיינים – הפאנל מאפשר צפייה ושינוי מיידי של מאפייני שכבות מסומנות באופן מרוכז ומאוחד. כרגע בגירסת הבטא פועל הפאנל על שכבות צורה ושכבות מלל. הפאנל אמור לאפשר עבודה נוחה יותר על מאפייני שכבות בחלון תזמון עמוס לעיפה.

ניהול צבע מתקדם

הטמעת מערכת OpenColorIO באפטר אפקטס מאפשרת לעבוד ישירות מאפטר אפקטס לפי מערכת קידוד הצבע של האקדמיה .(ACES) המשמעות היא חיבור טוב יותר של התוכנה לתעשיית הקולנוע והטלויזיה. בגירסת הבטא, מופיעה לשונית בחלון הפרוייקט המאפשרת לבחור שיטת קידוד צבע. הגדרות דומות מופיעות בחלון הקומפוזיציה וכמובן בחלון ה-Render Queue לשם ייצוא נאמן לשיטת הצבע איתה עבדנו. 

לסיכום, ככל שיכולתי להתרשם, העדכון הנוכחי מתמקד בשיפור תזרים העבודה הקיים ומביא עימו תכונות רצויות מאוד מזה זמן רב וגמישות מבורכת. ב-adobe קשובים למשתמשי שוק הפוסט ומבצעים שיפורים בתכונות קיימות בהתאם. התכונות החדשות משדרגות את חוויית השימוש ומייעלות את עבודת האפטריסט המקצוען, המצוי או הטרי כאחד.

🙂

print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם