exm menu

 

exm menu

 

הכל אני יכול בחופש הגדול

עינת שמשוני | 14.07.2019

עצמאיים ופרילנסרים – אם אתם נושמים כרגיל ומתכננים את לוח הזמנים שלכם בנחת לחודשיים הקרובים, סימן שאין לכם ילדים. המאמר הזה אינו בשבילכם. תהנו מהקיץ שלכם ואל תשכחו כובע, קרם הגנה והרבה מים. אם יש לכם ילדים, ייתכן שאתם מצויים ממש עכשיו על סף התקף היסטריה לקראת בואו של החופש הגדול ובצדק.

החופש הגדול הוא אתגר רציני להורים שצריכים להמשיך ולנהל עסק, לייצר הכנסה ולתת מענה ללקוחות, בזמן שהזאטוטים נמצאים בבית. נכון, יש קייטנות אבל הן עולות הון. נכון, יש סבתא וסבא אבל הם הודיעו כבר בפסח שהשנה הם בחופשה ברודוס. אז מה עושים עם הילדים בלי לקרוע את הכיס ובלי להשבית את העבודה?

הפתרון שמייד אציע אולי יישמע לכם קצת מופרע בהתחלה ואני חייבת להדגיש מראש שלא לכולם הוא מתאים, אבל עבורי, בשנים בהן ילדיי עדיין היו קטנים, הוא היה הצלה של ממש.

 

משמרת לילה.

מה זה אומר? בגדול זה אומר שבמקום לעבוד בשעות היום, עובדים בשעות הלילה. 

 

איך זה עובד?

את שעות הבוקר והצהריים מבלים עם הילדים. בריכה, טיולים, טלויזיה במזגן, כל אחד והעדפותיו האישיות. בלי צורך בקייטנות, בייביסיטרים, טובות מהשכנים ופתרונות דחק כאלה ואחרים. לקראת הערב, בסביבות השעה שש, זה הזמן להתחלף במשמרות, להעביר את שרביט ניהול הבית לבת, או בן הזוג וללכת לישון שינה טובה של שש-שבע שעות. ישנם טוב? עכשיו קומו ולכו לעבוד עד שהילדים יתעוררו לעוד יום נפלא של קרטיבים וסמי הכבאי (או מה שזה לא יהיה שילדים צופים בו היום).

 

יתרונות?

מעבר לחיסכון הכספי ולאפשרות הנחמדה לבלות עם הילדים שלנו, לעבודה בשעות הלילה ישנם יתרונות נוספים. לילה הוא זמן שקט וחף מהסחות דעת. בלי שיחות טלפון, בלי הודעות ווטסאפ שקופצות, בלי התראות למיילים נכנסים. אפילו בפייסבוק ובאינסטגרם כמעט ולא קורה כלום בשעות האלו. מדובר בזמן שמוקדש נטו לעבודה. אתם תופתעו לגלות שאתם מספיקים הרבה יותר דברים ממה שאתם עושים בשעות היום. לפעמים אפילו יישאר לכם זמן לעוד שעה-שעתיים של תנומת בוקר. 

חסרונות?

קחו בחשבון תקופת הסתגלות בת שלושה-ארבע ימים, אולי אפילו שבוע. בהתחלה תרגישו הפוכים לגמרי עד שהגוף שלכם יתרגל לסדר היום החדש. אם אתם מראש טיפוסים של בוקר, זה אפילו יהיה קשה יותר. עם זאת, החיסרון הגדול ביותר הוא לא צריכת הקפאין המוגברת שתחוו, אלא חוסר הזמינות ללקוחות בשעות היום. סביר להניח שהם, בניגוד אליכם, לא עובדים בלילה.

פתרונות?

הכינו את הלקוחות מראש למהלך. ערכו מולם תיאום ציפיות. שלחו מייל ובו הסבר על שינוי מתכונת העבודה. מי שזקוק לזמינות שלכם מולו, שישלח הודעה על מנת שתוכלו לפנות לו זמן בין האבטיח ובגד הים, אבל שייקח בחשבון שאת הסקיצה, או את הצעת המחיר הוא יקבל אי שם לפנות בוקר. מניסיוני, רוב הלקוחות מקבלים את הסידור בהבנה ואפילו מפרגנים על היצירתיות. למעשה, לא היה לי מעולם לקוח שהתלונן או התרעם על השינוי הזמני.

ואם בכל זאת חייבים להיות זמינים במהלך היום?

אמנם את רוב העבודה ניתן לעשות לבד בשעות שאנחנו קובעים, אבל עדיין אנחנו נדרשים לעיתים לקיים פגישות, או שיחות טלפון שאין אפשרות לקיים אותן באמצע הלילה.

ניתן לרכז הכל ליום מסויים בשבוע ולדאוג לילדים לסידור רק ליום זה (אם הילדים מספיק גדולים, גם טלויזיה היא סידור הולם פה ושם. אל תגלו לסופר נני). לפעמים אפילו מספר שעות יספיקו.

 

תוכנית השותפים.

אבל הכי חשוב זה לקבל את שיתוף הפעולה של הילדים, במיוחד אם אתם עובדים מהבית. אחת הבעיות שלנו בתמרון האין סופי בין בית ומשפחה, הוא התחושה ששני הדברים הללו מתחרים אחד בשני. ואכן, הילדים לא פעם הופכים להיות המתחרים של העסק שלכם, פשוט כי הם בתחרות מולו על תשומת הלב והזמן שלכם. הדרך לפתור את הפלונטר הזה היא להפוך את הילד ממתחרים לשותפים. תנו לילדים תחושה שגם הם חלק מהעסק, שגם להם יש תפקיד ושהתפקיד הזה חשוב ונחוץ. זה כמובן משתנה בהתאם לגיל הילד, אבל מרגע שהזאטוט שלכם כבר מסוגל ללכת ולדבר, אתם יכולים להתחיל לתת לו משימות – אתה אחראי על פינוי סל הניירות. התפקיד שלך הוא לסדר את כל העטים, הסיכות, הכבלים והשטויות שמסתובבים במגירה. אתה מנקה אבק מהמדפים. תהיו יצירתיים ומצאו להם מטלות התואמות את היכולות שלהם. זה מדהים איך ילד משתף פעולה כשהוא מרגיש חלק. שתפו את הילדים במה שאתם עושים, ספרו להם על הלקוחות והפרוייקטים שלכם. יהיה להם הרבה יותר קל לאפשר לכם לעבוד אם הם יבינו מה אתם עושים.

ולסיום – הגדירו זמנים והקפידו לעמוד בהם. כשאנחנו אומרים לילד קטן שאנחנו צריכים לעבוד עכשיו, מבחינתו זנחנו אותו לטובת העבודה מכאן ועד בכלל. אין לו חוש זמן ומידה וגם אם נשתמש במילים כמו "רק כמה רגעים" או "כמה דקות", זה לא ישנה מבחינתו כלום. הילד שלכם יהיה הרבה יותר סבלן אם תתחמו את זמן העבודה שלכם באופן שהוא יוכל להבין. לפני שהילדים שלי למדו לקרוא שעון, הייתי אומרת להם "אתם רואים את המחוג הזה? כשהוא יגיע לנקודה הזו, אני אסיים לעבוד. עד אז אתם צריכים לשחק בשקט בחדר". תאמינו או לא, זה עובד.

הגדרתם זמנים? אמרתם לילדים כמה זמן תעבדו ומתי תסיימו? עמדו במילה שלכם. כבדו את הזמן של הילדים והם יכבדו את שלכם.

 

 שיהיה חופש נעים!

 

עינת שמשוני | סטודיו געש

www.s-gaash.com/blog

 

 

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם