exm menu

 

exm menu

 

אפליקציות מועילות לוידאו בטלפון חכם

מיכל וינס | 28.05.2021

במאמרי הקודם סקרתי את עולם צילום הוידאו במכשירי טלפון חכמים.
במאמר זה אציג אפליקציות שונות המיועדות להרחיב את יכולות
צילום הווידאו בטלפון החכם.

הקווים המנחים שהובילו אותי לרשימת ההמלצות שמובאת במאמר הם:

  • בחינה של אפליקציות מועילות לצילום במכשירים מבית Apple ולמכשירים מבוססי אנדרואיד
  • אפליקציות חינמיות או חינמיות ברובן (כלומר כאלה שמרבית תכונותיהן עובדות ללא תשלום נוסף)
  • אפליקציות שמרחיבות את יכולותיו של מכשיר הטלפון החכם

בנוסף, חשוב לציין כי מרבית הדוגמאות כאן מתייחסות למכשירים מהשנים האחרונות שכוללים מצלמה משוכללת ויכולות צילום וידאו מתקדמות.

אפליקציות צילום

מכשירים מהדורות החדשים כוללים בימינו אפשרויות צילום וידאו ברזולוציות גבוהות (4k ואפילו 8k), מספר עדשות מובנות במכשיר, צילום בכמות גבוהה של פריימים לשניה (עבור הילוך איטי חלק במיוחד), צילום במצב  דילוגי או קיטועי זמן (Time lapse) ועוד.

עם זאת, במרבית המכשירים אפליקציית המצלמה המובנית במכשיר אינה מאפשרת שליטה נרחבת בהגדרות הצילום המתקדמות יותר והצילום מתבצע במצב אוטומטי ברובו.

לעיתים קרובות המשתמש אינו מודע ליכולות הטכניות של הרכיבים במכשיר, מאחר והיצרן בחר להנגיש את המצלמה לכולם מבלי להעמיס תכונות המיועדות לשוק המקצועי יותר.

האפליקציות הבאות מיועדות ״לפתוח״ אפשרויות שליטה נרחבות יותר במצלמת הוידאו במכשיר החכם (למי שמעוניין בכך).

לבעלי מכשירי Apple 

Pro Movie Recorder  היא אפליקציה חינמית שמאפשרת שליטה באפשרויות הפעלה במצלמה מעבר למה שמאפשרת אפליקציית המצלמה המובנית במכשיר.

המסך הראשי מאפשר לשלוט בחשיפה, מהירות תריס, איזון לבן, מיקוד, זום, רגישות חיישן (ISO) ועוד. בנוסף, המסך מאפשר לבחור הגדרות צילום וידאו ואיכויות צילום שונות, והגדרות הקלטת אודיו.

לצד מאפיינים אלה מאפשרת האפליקציה התממשקות להתקנים חיצונייים שונים (כגון עדשות ומוניטורים). בגירסה החינמית יופיע סימן מים על הסרטונים המוקלטים, אך בתשלום צנוע של 3$ יוסר הסימן לצמיתות.

Mavis היא אפליקציה חינמית מקצועית יותר, שמציגה נתונים בדרך בה הם נראים במצלמה מקצועית.

בנוסף לשליטה נרחבת בכל המאפיינים שצויינו לגבי Mavis ,Pro Movie Recorder מציגה מחווני קריאת צבע במסך הראשי, ובאופן כללי מרבית השליטה מתבצעת מהמסך הראשי. ישנן 5 חבילות של תכונות נוספות שניתן ״לפתוח״ בתשלום (מחירן נע בין 5$ ל 10$). למשל: התממשקות לגימבלים שונים, מחוונים נוספים, שמירת פורמטים נוספים ועוד. ניתן גם לפתוח את כל החבילות בבת אחת תמורת 18$.

Pro Take היא אפליקציה מקצועית חינמית נוספת ששווה להזכיר. בדומה ל-Pro Movie Recorder היא מציעה שילוב של ממשק ידידותי ותכונות מקצועיות כמו של Mavis, ובנוסף היא כוללת מספר מצבי צילום מעניינים – ביניהם האפשרות לצלם בו זמנית מהמצלמה הקדמית והאחורית ולבחור את חלוקת המסך באופן גמיש, והאפשרות למשחק עם עומק שדה.

האפליקציה כוללת גם אפשרויות שיפור שונות לתיקון פרטים שונים בצילום, וכן פרופילי צבע רבים ומגוונים. בכל הנוגע למגרעות, האפליקציה בגירסה החינמית מגבילה את משך הצילום והרזולוציה, ובכדי להסיר את המגבלות יש צורך בתשלום על רישיון שנתי בעלות של 20$.

בהקשר זה אציין גם את Double Take, תוכנה חינמית שעובדת רק על אייפונים מהשנים האחרונות. תוכנה זו מיועדת לצילום וידאו מהמצלמה הקדמית והאחורית בו-זמנית, ומאפשרת מצבי חלוקת מסך שונים באופן ידידותי ביותר.

לבעלי מכשירים מבוססי אנדרואיד 

Open Camera היא אפליקציה חינמית (בקוד פתוח) עם יכולות שליטה נרחבות במצלמה. הממשק שלה נקי וידידותי ומרבית אפשרויות התפעול נגישות מהמסך הראשי בנגיעה. האפליקציה מאפשרת שליטה בצמצם ומהירות תריס, שליטה במיקוד ובחשיפה (כולל נעילה), פרופילי צבע רבים ועוד. בנוסף, ניתן לשלוט בקלות באיכות ההקלטה הסופית, ברזולוציה ובמספר הפריימים לשניה. חשוב לציין כי האפליקציה מאפשרת שליטה שכזו לא רק עבור וידאו אלא גם עבור תמונות סטילס.

מגרעות שיש לציין – חלק מהתכונות עובדות רק במכשירים חדישים יותר – בהתאם לדגמים מסויימים עם יכולות מסויימות. בנוסף, האפשרויות הרבות במסך ההגדרות של האפליקציה דחוסות באופן מסורבל שקצת מקשה לאתר את מה שצריך.

Manual Camer הגירסה החינמית של האפליקציה (Lite) מספקת את כל האפשרויות של Open Camera באופן נגיש וידידותי יותר (מהמסך הראשי) ובנוסף ההגדרות המתקדמות שלה מאורגנות ונגישות יותר. 

ההגבלה היא על רזולוציית הצילום (בגירסה החינמית ניתן לצלם עד 1080p ולא מעל) ועל משך הצילום (עד 5 דקות רציפות לוידאו). הגירסה בתשלום ללא הגבלת רזולוציה ומשך צילום עולה 5$ בלבד.

למי שמוכן להשקיע 15$ –  Filmic Pro היא אפליקציה לאייפון ולמכשירים מבוססי אנדרואיד המשדרגת משמעותית את יכולות הצילום של המכשיר. לאפליקציה ממשק פשוט וידידותי בו מרבית האפשרויות המתקדמות ממוקמות במסך הראשי. 

המסך הראשי מאפשר משחק עם מיקוד ונעילת מיקוד על מה שחשוב, משחקי צבע, שליטה בחשיפה (כולל נעילה), שליטה בצמצם, ניטור עוצמת האודיו המוקלט, מצב הסוללה ומצב האחסון במכשיר.

בלחיצה על מדדים שונים במסך הראשי ניתן להגיע ישירות להגדרות מתקדמות שונות, וכן לבחור באחד מממצבי הצילום השונים שמאפשרת המצלמה, ביניהם, רזולוציה, מספר הפריימים לשניה, שיטת קידוד לוידאו ועוד.

האפליקציה תומכת בחיבור לשלל אביזרים משלימים מקצועיים כמו עדשות, גימבלים, מוניטורים ועוד.

בנוסף, היא מאפשרת חיתוך של הוידאו המצולם לצורות פריים מקובלות ברשתות חברתיות (כמו ריבוע, וידאו אנכי וכו׳).

בתמורה לתשלום נוסף ניתן לרכוש פרופילי צבע מתקדמים נוספים ושליטה נרחבת במספר תכונות מתקדמות.

אפליקציות לייצוב וידאו

וידאו המצולם באופן ידני ייראה לא יציב, ״רועד״ ולא נעים לצפיה. למי שאין ברשותו מכשירים מיייצבים לצילום וידאו, ישנן אפליקציות שמייצבות את הוידאו שצולם. פעולת הייצוב דורשת חישוב ועיבוד מחודש של הוידאו המצולם, ולרוב תבוא על חשבון משהו משולי הוידאו המצולם. כל זאת מאחר וכדי למקם מחדש כל פריים מצולם מבלי שיחשפו שוליים שחורים סביב הסרטון, האפליקציה תיאלץ לחתוך מעט מהשוליים ולהגדיל את התוצאה ״המיוצבת״. מה שכן – זה עדיף על וידאו ״רועד״.

לבעלי מכשירי אנדרואיד

Google Photos היא אפליקציה חינמית לכל מי שבבעלותו תיבת דוא״ל של Google. אך מי שיתקין את האפליקציה על מכשיר מבוסס אנדרואיד  יוכל לפתוח בה וידאו לא יציב ולייצב אותו בקלות בעזרת תכונה מובנית למטרה זו. יש להניח שבעתיד התכונה תהיה זמינה גם במכשירי Apple.

לבעלי מכשירי אפל

Emulsio היא תוכנה חינמית לייצוב פשוט וקל של וידאו. הגירסה החינמית מייצרת סימן מים על הוידאו המיוצב ומוגבלת לרזולוציה של 1080p. כדי להסיר את כל המגבלות ואת סימן המים יש לרכוש את החבילה המקצועית תמורת 12$.
הנה סרטון להדגמת האפקט המייצב לפני/אחרי:

בנוסף לאפליקציות אלו המיועדות בעיקר למטרת ייצוב וידאו, ניתן למצוא את תכונת הייצוב גם באפליקציות שונות לעריכת וידאו בטלפון החכם, כמו Power Director (קישור לחנות אפל, קישור לחנות גוגל) או CapCut (קישור לחנות אפל, קישור לחנות גוגל). שתי אפליקציות אלה עובדות גם על מכשירי Apple וגם על מכשירי אנדרואיד, שתיהן חינמיות, אך מבחינת אפשרויות נוספות של עריכת וידאו ישנה תוכנה מוצלחת יותר עליה אפרט בהמשך.

אפליקציות לצילום Timelapse

Timelapse הוא מצב צילום בדילוגי/קיטועי זמן היוצר סרטון בהילוך מהיר בו כל פריים מדלג קדימה בפרקי זמן קבועים. מצב צילום שכזה זמין כבר שנים במצלמות הטלפון החכם, אך לרוב מלבד בחירה במצב צילום שכזה באפליקציית המצלמה – אין שום שליטה נוספת בצילום עצמו. לפיכך אציין אפליקציות המאפשרות שליטה גם במצב זה.

לבעלי מכשירי Apple

Hyperlapse היא אפליקציה חינמית המאפשרת יצירת סרטוני Timelapse בקלות. הייחוד שלה הוא האפשרות לייצר סרטונים כאלה תוך כדי תנועה. בנוסף כוללת האפליקציה ייצוב תנועה מובנה (לא זמין בכל המכשירים), אפשרות להאיץ את התוצאה, ושיתוף מיידי באינסטגרם או פייסבוק (או שמירה לספריית המכשיר).

Timelapse Pro גם היא חינמית אך היא כוללת שלל אפשרויות מקצועיות. בין האפשרויות: בחירת רזולוציה, בחירת קצב דילוגים, שליטה בחשיפה ובמיקוד (כולל נעילה) ושמירת פריימים בפורמט RAW או JPEG. בנוסף כוללת האפליקציה עורך סרטוני Timelapse מובנה המאפשר פעולות של ניקוי התוצאה, הורדת ריצודים ממקורות אור חשמל במידת הצורך, יצירת תנועה מלאכותית, ופילטרים רבים לשיפור התוצר הסופי. 

לבעלי מכשירי אנדרואיד

Pic Pac Stop היא אפליקציה שבגירסה החינמית מאפשרת עריכה של הסרטון המצולם והתאמה של פס־קול אליו. הייחוד שלה הוא אפשרויות שליטה קולית בעת הצילום. הגירסה המלאה (שתעלה כ-5$) מסירה את מגבלות הרזולוציה, שיכפול ועריכת פרוייקטים, ומסירה את סימן המים.

Framelapse היא תוכנה מקצועית יותר המאפשרת שליטה בחשיפה ובאיזון לבן, צילום ברזולוציה גבוהה, אפשרויות תקריב ומיקוד שונות, פרופילי צבע, שליטה במקצבי הצילום ועוד.

Lapse it קיימת בגרסאות לאייפון ולאנדרואיד.

האפליקציה מאפשרת שליטה נרחבת ביותר בצילום, בדילוגי הזמן, הרזולוציה ואפילו הקידוד של הקבצים. בנוסף היא מאפשרת יצירת אנימציית סטופ-מושן, עריכה של התוצרים, צירוף פס־קול, ייצוב של הסרטונים ועוד.

עריכה, צבע, פסקול

למי שבוער לערוך את החומר המצולם ישירות על גבי המכשיר הנייד ולשתף אותו (או למי שמבלה פחות מול המחשב), קיימות אפליקציות רבות המאפשרות עריכת וידאו במכשיר.

בכל הנוגע לעריכת וידאו ישירות מהמכשיר הנייד – אקפוץ ישר לשורה התחתונה –

בדקתי עשרות אפליקציות לעריכת וידאו בטלפון חכם, חינמיות ובתשלום, והטובה והעשירה בתכונות יותר מכולן היא:

Kinemaster – אפליקציה בקוד פתוח לאייפון ולאנדרואיד.

באפליקציה זו יכולות עריכה מתקדמות לוידאו שחלקן מצויות רק בתוכנות עריכה מקצועיות. לדוגמא – היא מאפשרת עבודה בשכבות, שילוב תמונות וגרפיקה, יכולות מתקדמות בעריכת אודיו, תיקוני צבע, עבודה עם מסך ירוק/כחול, אנימציה, שילוב מלל ועוד. 

בנוסף ניתן לצרף תכנים מחנות תכנים מובנית באפליקציה (ישנם עשרות תכנים להורדה מיידים בגירסה החינמית אך ניתן ״לפתוח״ תכנים רבים נוספים בגירסה בתשלום), לצלם ישירות אל תוך האפליקציה ואף להקליט קריינות ישירות לתוך פרוייקט קיים.

את הסרטונים הערוכים ניתן לשתף מיידית מהאפליקציה. הגירסה החינמית כוללת סימן מים בייצוא של כל התוצרים ממנה, בעוד הגירסה בתשלום כמובן מסירה אותו.

לסיכום, ככל שהמכשירים מקבלים תכונות חכמות יותר – נוצר צורך לתת מענה גם למשתמש המקצועי יותר. לפיכך נוצרו כלים מגוונים ומעניינים שמותחים את יכולות היצירה במכשיר הטלפון החכם. לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בעולם המכשירים החכמים – אין לי ספק שזו רק ההתחלה 🙂

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם