exm menu

 

exm menu

 

צילום אופנה

איציק קנטי | 31.01.2022

צילום אופנה נחשב לגביע הקדוש, התחום היוקרתי ביותר בעולם הצילום. תחום הנוגע באומנות ובמסחר כאחד, ומושא שאיפתם של הרבה צלמים. עולם הזוהר קורץ גם למי שעוסק בתחום ביומיום. ההתעסקות עם ״דברים יפים״ משכרת – אבל… זו עבודה ככל העבודות – קשה, תובענית וכמו תמיד לא כל הנוצץ זהב – בודאי בתחום כל כך תחרותי וזוהר. במאמר זה אסביר במה כרוכה הפקת אופנה מוצלחת ומה מוטל על הצלם להשגת המטרה

במה זה כרוך

שתי אמירות מנקודת מבטי כצלם אופנה ותיק ועסוק:

1. צילום אופנה הוא האתגרי ביותר בעולם הצילום

2. צלמי אופנה הם ״טייסי הקרב״ של עולם הצילום

וכ״כ למה? 

אתאר לכם תהליך אופייני להפקת אופנה (ובהמשך ארחיב במספר נושאים):

  • הכרת המוצר לפרסום: אופי המותג כפי שהמפרסם היה רוצה להציגו : האם יש איזה שהוא אפיון ייחודי, צבעוניות, חומרים, רעיון של הקולקציה וכדומה.
  • הגדרה מה צריך הלקוח: צילום קטלוגי? צילום מערכתי? צילום לקטלוג אינטרנטי? צילום לאתר מכירות? 
  • קביעת הרעיון והאופי הצילומי המתאים למותג ולצורך. 
  • בחירת דוגמנית: אחד הנושאים המורכבים ביותר…
  • בחירת לוקיישן לצילום שיתאים לאופי המותג. סיור לוקיישן נבחר בכדי להבין ולהכיר את המקום מבחינת תאורות טבעיות או מלאכותיות, וקביעת שעות הצילום בהתאם.   
  • בחירת צוות: איפור, שיער, סטיילינג. 
  • סיעור מוחות עם הצוות: בעיקר סטיילינג – לסגירת נראות הצילום מבחינת איפור, אבזור, שיער.
  • ארגון הפקה: מקום להלבשה, מקום לאיפור ושיער, מקום לסטיילינג ולפריסת הקולקציה, אספקת כיבוד/אוכל לצוות.
  • יציאה לצילומים.
  • טיפול בתמונות לאחר ההפקה (עיבודים לפי העניין). 

כפי שאתם רואים – הפקת אופנה מורכבת ביותר, וגם יקרה מאד!

מימין לשמאל, Demarchelier, Karlie Kloss, Karlie Kloss, lilian bassman

מה נדרש מהצלם? 

לנצח על כל הנושאים הנ״ל, להיות יצירתי ומדוייק. אין מקום למקצה שיפורים. הצלם נמדד בשורה התחתונה: עמד במשימה או לא? לא מעניין מי מהצוות היה עייף, או הרגיש לא טוב. עסק מורכב ביותר ומלא באחריות! צריך לזכור שהפקה כזאת יכולה לקבוע הצלחת קולקציה של עונה שלמה- או כשלונה. 

ארחיב במספר נושאים:

  • מה נדרש מהצלם? יצירתיות! פתרון בעיות טכניות המתגלות במהלך הצילום (פוקוס, תאורה, חשיפה, שימוש ברפלקטורים לפי הצורך): זה סט חי ואין מקום לפיספוסים. הקפדה על הפרטים בשבריר שניה לפני כל לחיצה, הנחיית הדוגמנית לפי אופי ההפקה, הקפדה על נראות הדוגמנית, הרקע, התאורה, הבגד לפרטיו בצמוד לסטיילינג, האיפור. האחריות המלאה היא על הצלם.
  • הכרת המוצר ואופי המותג: מעצבים רבים מאפיינים קולקציה לפי אופיים העיצובי ותפיסת העולם שלהם. צבעוניות, חומרים, מי קהל הלקוחות. הצלם חייב להפגש עם המעצב/ת ולקבל סקירה והדרכה על הקולקציה. המהדרים אפילו מקבלים דפי השראה מהמעצב/ת. הכרת המותג עוזרת לקביעת הרעיון ואופי הצילום. 
  • מה הלקוח צריך: צריך לזכור: מטרת הצילומים לגרום למכירות!

קטלוג אינטרנטי לאתר מכירות: צילומים ״נקיים״ המראים את הדגם בצורה מיטבית במספר זוויות צילום. בלוקיישן או בסטודיו.                         

הקונה הפוטנציאלי אמור לראות איך נראה הדגם, איך הוא ״יושב״ על הדוגמנית. לעיתים מצרפים צילומי תקריב של פרטים בדגם (שרוול, תפר מיוחד, דוגמת הבד, צווארון וכדומה). אתר המכירות מגדיר כמה תמונות אמורות להציג כל דגם (ETSY מאפשר עד 10 תמונות, AMAZON  כנ״ל וכו׳). 

באתר אינטרנטי של הלקוח, מקובל שמכל דגם יוצגו מספר תמונות ותמונה מובילה לכל. זו יכולה להיות תמונה אטרקטיבית ו/או יצירתית במיוחד בכדי למשוך את עיני הצופה להמשיך ולגרום לו לצפות בדגם ופרטיו. וכך כמובן עולים סיכויי המכירה של הדגם.

צילומים: איציק קנטי לקטלוג ANABELLA WOMEN

קטלוג מודפס: מעט מאד קטלוגים מודפסים היום. קטלוג מודפס בד״כ מעיד על יוקרתיות המותג. מעט מאד חברות משקיעות בקטלוג כזה. צילומים לקטלוג מסוג זה צריכים להיות מאד אטרקטיביים ויצירתיים בכדי להשיג שתי מטרות שהן אחת: להאדיר את החברה המפרסמת ובסופו של תהליך לגרום לעליה במכירות. 

צילום מודעה לפרסום/שילוט חוצות: אמורים להיות יצירתיים למשיכת תשומת הלב של הקונה הפוטנציאלי – ולהניע אותו לקניה. תפקיד המודעות והשילוט – ליצור ״שטיפת מח״ לצופה. לגרום לו לזכור משהו  בעולם האינסופי של המידע האופף אותנו. כולנו מוקפים בהמון מידע ומן הסתם לא זוכרים כלום, כמעט כלום. אלא אם כן משהו גרם לנו לעצור לכמה שניות מול המודעה או השלט ואם זה קרה הסיכוי שיקנה את המותג – גדל. אחריות עצומה למפרסם, לצלם המבצע ולמעצב המודעה. לעמוד בבריף, להיות יצירתי, לתכנן את הפריים כך שישאר מקום לכיתובים. לצלם פריים אורכי או רוחבי לפי הצורך. הרבה מאד כסף יושב על הכף. 

 

צילום מערכתי: גולת הכותרת של צילומי האופנה. אומנות הצילום במיטבה. הפקת פרסום יזומה על ידי מערכת המגזין. מיטב הצלמים בחגיגה יצירתית. במקרים רבים מספר חברות משתתפות בהפקה. שיא היצירתיות של הצוות: הצלם, הסטיילינג, האיפור והשיער, הלוקיישן, אופי הצילום והדוגמנית.  

מותר הכל. מותר גם לצלם מבלי שיראו ברור את המוצר. למשל לא בפוקוס. למשל בזוויות מעוותות. חגיגה. מטרת הצילום המערכתי לחזק מותגים, להבליט את היצירתיות שלהם. זו בניית מותג לאורך זמן. בניגוד למודעות ושילוט שאמורים לגרום ל״קופות״ בחנות לעבוד יחסית מהר לאחר הפרסום.

מספר צילומים מעוררי השתאות של צלמי ענק כמו  AVEDON, ROVERSI, LILIAN BASSMAN, DEMARCHELIER ואחרים למגזינים וחברות כמו VOGUE, DIOR.

 

כותב המאמר: איציק קנטי, צלם פרסום ואופנה, ראש מגמת הצילום במכללת מנטור

www.icanetti.com

itzik.canetti@gmail.com

 

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא

      להשארת פרטים