exm menu

 

exm menu

 

מה חדש בפרימייר פרו

מיכל וינס | 18.05.2024

גירסה 24.4 של פרימייר פרו (מאי 2024) מביאה שיפורים ושינויים במראה בתוכנה, בדגש על שיפורי אודיו והטמעת פעולות מבוססות בינה מלאכותית לעבודה מהירה יותר. מאמר זה מציג את החידושים השונים בגירסה החדשה, בציפיה דרוכה לתכונות המובטחות לנו בקרוב כשמנוע Firefly יוטמע בפרימייר… (ניתן לקרוא על כך במאמרי הקודם). 

השינויים הרבים בנראות ובתזרים העבודה בגירסה 24.4 של פרימייר פרו, מתמקדים הפעם בעיקר בעבודה עם אודיו, מלל וצבע, אך כוללים שינויים נוספים שישפיעו על אופן העבודה עם התוכנה מעתה ואילך.

תיוג אוטומטי של סוגי אודיו

בגירסאות קודמות נאלץ העורך לתייג בעצמו סוגי אודיו שונים בפאנל הסאונד החיוני (Essential Sound) בכדי להגיע לעמוד הכולל אפקטים יעודיים לסוג האודיו בפס הקול.

הגירסה החדשה של פרימייר כוללת תיוג אוטומטי של אודיו לפי 4 הסוגים העיקריים בפס הקול – דיבור, מוזיקה, אפקטים קוליים ורעשי רקע.

במקביל לתיוג, מופיע אייקון קטן בפינת קליפ האודיו המציין את סוגו. לחיצה על אייקון התגית פותחת את פאנל הסאונד החיוני וניתן לבחור בתיוג אוטומטי בלחיצה על כפתור Auto Tag. 

במקרה והאודיו תויג לא נכון תמיד ניתן לערוך את התיוג שלו באמצעות לחיצה עם לחצן ימני בעכבר על אייקון התגית ולאחר בחירה באפשרות Clear Audio Type מהתפריט (וכמובן שניתן לבצע את הפעולה כרגיל גם מהפאנל).

שיפור אודיו אוטומטי

בתיוג אודיו כדיבור, בראש פאנל הסאונד החיוני מופיע כעת כפתור Enhance Speech המאפשר שיפור אוטומטי של האודיו על ידי ניקוי רעשי הרקע שבו. כאשר בוחרים באפשרות זו, מתחת לכפתור מופיע מכוון המאפשר לחזק או למתן את הניקוי הזה, במידה והסאונד עדיין לא ברור מספיק.

תצוגה משופרת של גלי הקול בערוצי האודיו

גלי הקול בערוצי האודיו גדלים או קטנים בהתאם לשינוי תצוגה בגובה הערוץ בהתאמה, כך שקל יותר לעבוד עליהם.

מעברי אודיו גמישים

בקצוות קליפי האודיו בחלון ציר הזמן מופיע כעת ריבוע קטן. בגרירה שלו לתחומי הקליפ נוצר מעבר ברירת מחדל אוטומטית. גרירה למעלה ולמטה עם העכבר בעוד המעבר מסומן מאפשרת להתאים את מקצב המעבר באופן הרצוי. מחיקה של המעבר מתאפשר על ידי סימונו ולחיצה על Delete כרגיל, או בגרירה של אייקון הריבוע בקצוות המעבר בחזרה עד לקצוות הקליפ.

צבעוניות בולטת יותר

צבעוניות הקליפים השונים בחלון ציר הזמן בולטת יותר מגירסאות קודמות,. כרגיל, ניתן לבחור צבעוניות אישית בחלון המאפיינים (Preferences) בעמודת Labels.

תגיות הצבע מוצגות כעת באופן צבעוני בתפריטים (בגירסאות הקודמות הופיע רק שמן).

סימניות בחלון התמלול

תכונה זו מאפשרת הכנסת סימניות בחלון המלל. זו תוספת מועילה לעבודה מתוזמנת עם מלל, מאחר וכעת ניתן לסמן מלל מסויים ולהוסיף לו סימניה. 

הסימניה תופיע בחלון המלל כקו צבעוני תחת המלל המסומן.

גישה מהירה לאפקטים על קליפ

בעדכון זה הוזז כפתור FX לצידו הימני של כל קליפ. כרגיל, בלחיצה עליו עם הלחצן הימני בעכבר מופיע תפריט המציג את האפקטים השונים על גבי הקליפ. החידוש הוא שכעת ניתן לבחור בתחתית תפריט FX באפשרות להוסיף אפקטים לקליפ (Add Effects). 

בבחירה של הוספת אפקטים נפתח חלון האפקטים אוטומטית, ובמקביל נפתח גם חלון מאפייני האפקט לעריכתם. בניגוד לצבעוניות השונה של הכפתור בעבר, כעת הכפתור מעומעם כל עוד אין אפקטים חיצוניים על הקליפ, ובלבן כל עוד קיימים אפקטים על הקליפ. קו תחתון קטנטן מתחת ל FX מייצג אפקט מקור.

מחיקה אוטומטית של דוברים מיותרים מערוצי תמלול

ניתן כעת לסמן מלל על פי דובר מסויים ולמחוק אותו מערוץ התמלול בבת אחת. תכונה זו מועילה, למשל, בראיונות בהם אין צורך להציג את שאלת המראיין כתמלול על המסך. כך ניתן לסמן את המלל המאופיין איתו למחוק אותו בבת אחת מהערוץ הרלוונטי בציר הזמן.

לאחר בחירת פילטר Speakers ניתן לסמן את הדובר הרצוי מהתפריט שמופיע. לאחר סימונו ניתן למחוק את כל מופעי התמלול שלו בלחיצה על כפתור Delete.

בחירת שיטת צבע לכל סוגי החומרים מלבד RAW

תכונה זו קיימת עד כה רק עבור פורמטים מסויימים, ומאפשרת בחירת פיענוח לפי שיטות צבע שונות (לרוב בכדי ליצור אחידות בין חומרים מפורמטים שונים). בגירסת הבטא ניתן לבחור בה עבור כל סוגי החומרים (מלבד חומרים מסוג RAW). מדובר בתוספת חשובה במיוחד בעולמנו הרווי במכשירי צילום העובדים בפורמטים מגוונים.

צפיה בערוץ צבע מסויים בחלון הצפיה הימני

צפיה בערוץ צבע מסויים מאפשרת שליטה טובה יותר בתהליך הטיפול בצבע בחומרים הערוכים בחלון ציר הזמן. ניתן לבחור בה באמצעות לחיצה עם לחצן ימני בעכבר בחלון Program Monitor או דרך כפתור מפתח הברגים בחלון. בשני המקרים היא נמצאת תחת תת־התפריט RGBA.

שיפורים נוספים

  • התוכנה עובדת ומריצה כעת חומרים מסוגים שונים באופן חלק יותר בזכות האצת חומרה משופרת.
  • נוספה תמיכה אוטומטית בפורמט Apple ProRes Log (פורמט צילום במכשירי אייפון 15 ומעלה התומך ב 10 ביט).
  • נוספה תמיכה בפורמט MXF HEVC כולל פיענוח וטיפול בשיטת הצבע, ותמיכה משופרת ביבוא פורמט MP4. שיפור זה חיוני למשתמשים במצלמות מבית סוני, פנסוניק וקאנון.פירוט הפורמטים הנתמכים: AVC LongGOP in MXF, HEVC LongGOP in MXF, HEVC Intra in MXF
  • ניתן לצרוב תמלולים בקבצים מייצגים (פרוקסי).
  • שינויים בהגדרות מלל וצורות בחלון המאפיינים (Preferences) בעמודת Graphics.
  • תוקן באג מציק שהופיע לעיתים בבחירת גרפיקה או אפקטים שונים (גם אפקטים קבועים) שגרם להבהובים בחלון הצפיה הימני. 
  • תוקן גם הבאג שהפיל את התוכנה בשימוש במעבר Morphcut.
  • כעת ניתן לעשות זום ותזוזה במסך הצפיה הימני באופן חלק יותר עם גלגלת העכבר.

תכונות נוספות בגירסת הבטא

כרגיל, ישנן תכונות נוספות שנמצאות כרגע בגירסת הבטא של התוכנה ששווה להזכיר:

שמירה על מבנה תיקיות ביבוא

תכונה זו תאפשר ליצור אוטומטית מבנה מסודר ומאורגן של תיקיות זהה לזה במערכת ההפעלה החיצונית, תוך כדי יבוא של תיקיות עם חומרים. זו תכונה מועילה לכל מי שעובר על חומרים ומארגן אותם בסדר מסויים במערכת ההפעלה, מחוץ לפרימייר פרו.

גישה לחומרים חינמיים בחלון הסאונד החיוני

adobe מתכוונת לפתוח גישה לשימוש בחומרים חינמיים מחלון הסאונד החיוני (עד כה התאפשר השימוש רק בגירסאות מוקטנות ופחות איכותיות של מוזיקה ואפקטים קוליים מחלון זה ונדרשה חבילה של adobe סטוק לשימוש בגירסאות המלאות). כעת האפשרות להשתמש במאגר חומרים חינמיים מadobe stock- תהפוך את העבודה על פס הקול לנוחה ונגישה יותר.

לסיכום, בגירסה הנוכחית adobe מכינה את השטח ל״מתיחת הפנים״ הגדולה של תוכנות הוידאו (ובראשן פרימייר פרו) שתתרחש עם כניסת מנוע הבינה המלאכותית Firefly ותכונותיו בהמשך השנה. השינויים הקוסמטיים, תיקוני הבאגים והשיפורים בתזרים העבודה מוכיחים שוב שב-adobe קשובים לקהל צרכניה. בנוסף, משמח לציין כי adobe מוסיפה תכונות מועילות לתוכנה, כאלה שביקשנו (וכן, אני גם מאלה שמבקשים תכונות מסויימות), כאלה שחלמנו עליהן, וגם כאלה שלא חלמנו עליהן וכשקיבלנו אותן לא הבנו איך לא חשבו על זה קודם. נותר רק לצפות לקפיצת המדרגה בבינה מלאכותית על וידאו… 

אנחנו כמעט שם 🙂

print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם