exm menu

 

exm menu

 

מה חדש באפטר אפקטס 2019

לירן טביב | 18.10.2018

הגירסה ה-16 של אפטר אפקטס מציגה מספר שיפורים וחידושים מרעננים. העדכון מציע יכולות חדשות בנושא קומפוזיטינג של תלת־מימד, עבודה מול תוכנות חיצונית, שיפורים משמעותיים לכלי הבובה, מנוע הביטויים Expressions ויכולת ליצור קומפוזיציות בעלות אזור זמן "בטוח". מאמר זה יסקור את עיקרם.

כלי הבובה – שיפור
כלי הבובה קיים באפטר אפקטס כבר שנים רבות, ומצא את דרכו גם אל תוכנות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור. בגרסה זו של אפטר אפקטס, ניתן ליצור נעצים "מתקדמים" ונעצי קימור שביכולתם להשפיע על הגודל והקימור של אזורים. אך החשיבות של נעצים אלה רבה דווקא בשל יכולתם ליצור היררכיה בין הנעצים הקודמים, וזאת מבלי ליצור זאת באמצעות תכנות, או תופסים כגון DUIK.

1

ערוץ עומק – חדש
בעת שילוב אלמנטים במרחב תלת־מימדי חשוב מאוד להשתמש גם במידע העומק המופיע בתוצר התלת־מימדי. עד הגרסה הנוכחית, "שליפת" מידע העומק היה שמור לתוכנות תלת־מימדיות ותוספים לאפטר אפקטס. מגירסה זו של אפטר אפקטס ניתן לעשות זאת גם על קומפוזציות תלת־ממדיות שנוצרו בתוך אפטר אפקטס. מאפיין חדשה זה מאפשרת להשתמש במידע העומק בכדי לשלב אלמנטים תלת־ממדיים עם וידאו, או תוצרים של תוכנות/תוספים אחרים. כעת ניתן להשתמש באפקטים מקבוצת 3D Channel ישירות על קומפוזיציות תלת־ממדיות באפטר אפקטס ולהשיג את התוצאה באופן ישיר.
בדוגמא: קובייה תלת־מימדית עם אפקט 3D Fog של אפטר אפקסט, הצבע הלבן מתאר את עומק הקובייה.

2

מנוע ביטויים – חדש
  • החידוש המרגש וכנראה גם העוצמתי ביותר בגרסה זו הוא המנוע החדש לביטויים. חידוש זה ידבר בעיקר לאלה מאיתנו שנוהגים להשתמש בביטויים בתוכנה בכדי ליצור אנימציות אוטומטיות, או אינטראקציות בתוכנה. מדובר במנוע חדש ליצירת ביטויים, עדכני, מהיר יותר (פי 5) ועם גישה לאובייקטים סטנדרטיים בג׳אווה סקריפט שעד כה לא ניתן היה לגשת אליהם. המנוע, שקיים בתוכנה מאז 1999, לא הוחלף לחלוטין והוא עדיין פעיל כברירת מחדל, אך שמו הוחלף ב-Legacy ExtendScript. למנוע החדש הוענק השם JavaScript אותו ניתן לטעון מהגדרות הפרויקט. לרוב המשתמשים הדבר לא ישנה יותר מדי, אך ירחיב את היכולות של אפטר אפקטס וייאפשר להגיע לגבהים חדשים מבחינת אוטומציות. אה כן… גם הפונט של הביטויים השתנה סוף סוף…

 

  • 3

    גזרה מוגנת – חדש

    גירסה זו מאפשרת להגדיר אזורים מוגנים בקומפוזיציה. אזורים אלה לא יושפעו כאשר הקומפוזיציה תמתח באופן חיצוני על ידי פעולת Stretch. כלומר האלמנטים הפנימיים הכוללים תזמונים כמו קיפריימים, וידאו וכו׳ ישמרו על התזמון הפנימי שלהם. מזכיר במעט פעולה דומה אשר ניתן ליצור באמצעות Time Remapping, אך באופן זה ניתן לייצא תבנית לפרמייר אשר גם כאשר תשתנה מהירותה, עדיין האזורים המוגנים יפעלו בתזמון המקורי. אם זה לא מספיק, גירסה זו מאפשרת לבצע פעולת Stretch באמצעות גרירת קצה השכבה תוך החזקת מקש Alt.

    4

    חידושים/שיפורים נוספים:

    גירסה זו מציעה בין היתר מספר עדכונים חשובים כמו:

  • ייבוא שכבות מתוכנות Animate ו-XD.
  • שיפור כללי במהירות ויציבות התוכנה וכמו בכל גרסה חדשה אפקטים נוספים אשר מואצים על ידי הכרטיס הגראפי ונתמכים ב-32 Bit.
  • כפתור "בית" בסרגל הכלים, אשר פותח חלון הכולל, בין היתר, דמויות מוקטנות של הקבצים האחרונים שהיו בשימוש (Welcome Screen).
  • הרחבה המכילה מדריכי וידאו וגיפים ללימוד התוכנה, אותה ניתן לפתוח מתפריט
    Window->Extension->Learn.
  • דיוק וממשק עם ניהול הצבע באפטר אפקטס אשר שם אותה בשורה ראשונה עם תוכנות גריידינג וקומפוזיטינג מתחרות.
print

 

באותו נושא

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    טיפים בפוטושופ
    ב-20 השנים הראשונות לקיומה של פוטושופ, אגף הטיפול במלל בתוכנה נדחק לקרן זוית ומרבית המשתמשים השתמשו בכלי המלל בעיקר ליצירת...
    29.10.2013 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    פיתוח משחקים
    יוניטי החל את דרכו כמנוע פיתוח משחקים חינמי ופתוח לכולם. מאז המנוע התפתח, השתפר והצליח לשמור על נאמנות המפתחים וכיום...
    29.10.2013 | כתב: לירן טביב
  • נכתב ע"י
    כל אפטריסט, בשלב כזה או אחר, מצא את עצמו מתמודד עם המטלה של שכפול היררכית קומפוזיציה. מטלה שלא די בכך...
    29.10.2013 | כתב: לירן טביב
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא

      להשארת פרטים