exm menu

 

exm menu

 

עקרונות בצילום מסך ירוק

לירן טביב | 28.01.2019
מסך ירוק

חיתוך או יצירת אלפא באפטר יכולה להיות עבודה ידנית מייגעת, במיוחד כאשר נדרש דיוק בכל פריים ופריים של הקטע (תירוץ טוב לשליחת עבודות מסוג זה להודו). זוהי אחת הסיבות להמצאת המסך הירוק. שימוש במסך ירוק כרקע, בזמן הצילומים, מאפשר ליצור חיתוך מדוייק ואיכותי בשבריר הזמן מחיתוך ידני. אך לא כל צילום מסך ירוק מוביל לתוצאה המיוחלת, ומדי פעם נתקלים במסך ירוק בו יש לבצע עבודה ידנית בכדי לבטל את הרקע. אז למה כל צילומי המסך הירוק לא נולדו שווים וכיצד אפשר לדאוג שכל מסך ירוק ינוקה בזריזות ובמינימום עבודה ידנית? התשובה דווקא נמצאת בזמן הצילום ולאו דווקא בהסרתו באפטר.

 
 
 
 

יצירת המסך הירוק המתאים ביותר לעבודה באפטר תלויה במספר גורמים, עליהם כדאי להקפיד ביום הצילומים. להשגת התוצאה הטובה ביותר ולחסכון בזמן עבודה יקר בעת העריכה, כדאי להיצמד למספר עקרונות בסיסיים. במאמר זה ריכזנו 4 עקרונות לצילום מסך ירוק. הקפדה עליהם (גם במסגרת תקציב מוגבל) תניב תוצאה טובה ומקצועית. כך שגם אם אתם יוצרים את הצילום באופן עצמאי, או מייעצים לקראת יום הצילומים, עקרונות אלה ינחו אתכם להשגת תוצאה טובה:
 

צבע המסך

מה צבעו של המסך הירוק? האמת היא שלא תמיד ירוק. הכול תלוי במה מצולם. לרוב השימוש יהיה במסך ירוק, זהו הצבע הנפוץ ביותר לעבודות מסוג זה ובדרך כלל לא יהיה קיים בפריים (בו מצולמים אנשים). אך אם קיימת על הסט צמחייה (ירוקה) עדיף להשתמש במסך כחול. אם מצלמים אלמנטים אפורים ניתן לשים כמעט כל צבע מאחוריהם. אך מה שחשוב בבחירת הצבע היא עוצמת הרוויה שלו, כלומר, ככל שצבע יהיה קרוב יותר בנראותו לערך 255 ב-RGB כך יהיה קל יותר "ללכוד" את הצבע באפטר. בנוסף מהסיבה שקיים סיכוי קטן מאוד שהסצינה המצולמת תכלול מרכיב ברמת רוויה כזאת.

כל חתיכת בד שקונים בנחלת בנימין, או אפילו בריסטול בקרביץ אשר עונים על פרמטרים אלה, יספקו תוצאה זהה לזאת של מסכים איכותיים ומקצועיים.

צבע המסך

 

צילום באיכות גבוהה

 
מכיוון שהוצאת מסך ירוק באפטר היא תהליך מבוסס פיקסלים, ככל שיהיה יותר מהם, כך טווח הטעות יקטן והתוצאה תראה טוב יותר. כלומר, צילום המסך הירוק יהיה ברזולוציה גבוהה יותר מאשר התוצר הסופי. לדוגמא: אם התוצר הסופי הוא HD אז מומלץ שהצילום יצולם ב UHD 4K.כך שאם דברים לא נראים "מליון דולר" באיכות מלאה, לאחר הקטנה לאיכות הסופית, התוצאה תיראה טוב יותר.
ועוד טיפ קטן: אם הפלט של המצלמה הוא MP4– חפשו מצלמה אחרת. MP4, או כל פורמט אחר המבוסס על דחיסה גבוהה, פוגע במידע בערוצים ובפועל פוגע ביכולת של אפטר ליצור ערוץ אלפא איכותי, מה שפוגע בתוצאות שניתן להשיג מהמסך הירוק.
 

צילום באיכות גבוהה

הפרדה

עקרון ההפרדה עוסק בשני סוגי הפרדה שיש לעשות, העובדים בסינרגיה.
הפרדה ברמת התאורה- עקרון זה מדבר על שני סטים שונים לתאורה, אחד למסך ואחד לאובייקט המצולם. תאורה המוקרנת על המסך הירוק צריכה להיות חזקה, אחידה ושטוחה – וזאת בכדי שיהיה קל לנטרל אותו. התאורה על הדמות צריכה להיות שחזור של תנאי התאורה הקיימים ברקע החדש (זה שייכנס במקום המסך הירוק) וזאת בכדי לקבל התאמה מיטבית בין הרקע החדש לתוצאת הצילום. שימוש בסט תאורה בודד למסך ולאובייקט המצולם תפגום בתהליך נטרול הירוק, או לחילופין בהתאמת התוצאה לרקע החדש.
הפרדת מרחק באה לתמוך בהפרדת התאורה. ככל שהמרחק בין האובייקטים למסך יהיה גדול יותר כך יקטן הסיכוי שיווצרו הצללות על המסך, והשפעת סט התאורה תהיה בעיקר על השטח בו היא אמורה להשפיע.

בנוסף הרחקה של האובייקט מין המסך תקטין את הסיכויים שצבע המסך ישפיע על האובייקט וישתקף עליו.

אולפן מסך ירוק

 

צבע האובייקט או חלקים ממנו

עקרון שדי מסביר את עצמו, אבל עדיין יש להדגישו. לא מכניסים לסט שום דבר בצבע המסך (או דומה לו).
כל דבר שיכלול צבע הדומה לצבע המסך ימצא את עצמו כשקוף בסוף התהליך, דבר שיגרור עבודת מסיכות מאומצת, או טכניקות מתקדמות בכדי להשאיר את האובייקט בפריים.
אבל מה אם צריך שבתוצאה הסופית הדמות תלבש חולצה ירוקה? הפתרון לכך מאוד פשוט- לובשים משהו כחול רווי ולאחר מכן מחליפים את צבעו עם הכלים שקיימים באפטר (Hue/Saturation לדוגמא).
 
 
 
עוד מידע על עבודה עם מסך ירוק באפטר אפקטס תוכלו למצוא כאן.
 
 
 
 
print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    ייבוא תמונות
    השלב הראשון בתזרים העבודה של כל צלם הוא שלב ייבוא התמונות לקטלוג. על פניו מדובר בשלב הכרחי ולו דרך פעולה...
    22.01.2020 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    המשותף למעצבים בתחילת דרכם ומעצבים ותיקים הוא החיפוש המתמיד אחר כלים, משאבים ומקורות המסייעים להשגת התוצאה הרצוייה בזמן הקצר ביותר....
    30.11.2017 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    תוספים ללייטרום
    מי לא אוהב ממתקים, בייחוד כשהם ניתנים ללא כל תמורה… ללייטרום תוספים והרחבות המשפרות את התוכנה, מוסיפות לה אפשרויות ומקלות...
    16.09.2020 | כתב: יגאל לוי
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם