exm menu

 

exm menu

 

עזרי הווידאו הכי פחות מוערכים

מיכל וינס | 28.03.2022

כל יוצר וידאו מתחיל מתנסה בשלל עזרים ואביזרים המיועדים לשפר את הצילום או ההקלטה. מאחר ורוב היוצרים המתחילים מסתמכים בימינו על המלצות מיוטיוב, סביר שחלק מהאביזרים לא יתאימו לשימוש ארוך טווח, חלקם יהיו בלתי שימושיים ויזנחו בארון, או סתם יקרים. לעומת זאת, סביר אפילו יותר שיחסרו לו מספר אביזרים פשוטים שיכולים להקל מאוד – אך פשוט אינם מוערכים. במאמר זה אציין מספר עזרים כאלה ליצירת וידאו שעשויים להקל על היצירה.

אין במאמר זה כוונה לחלוק על בחירה באביזר כזה או אחר, ובנוסף לא אקדם חברה מסוימת על חשבון אחרת – אבל הנטיה היא ללכת על עזרים שונים שלעיתים נראים מאוד מפתים, עולים לא מעט – ובסוף משמשים את היוצר פעם-פעמיים לכל היותר. לפיכך חשוב לי לתת מקום של כבוד לעזרים פחות מוערכים שקשה להחליפם.

מונופוד

צילום וידאו דורש ייצוב על מנת שהתוצאה תהיה נעימה לצפיה. בעיני מונופוד הוא אחד העזרים הכי נוחים וגמישים שיש, וניתן לאלתר בעזרתו שלל שוטים שנראים כאילו צולמו אחרת. אז למי שלא מכיר, מונופוד הוא חצובת רגל אחת. היתרון המובהק של מונופוד על חצובת שלוש רגלים הוא שמדובר ברגל טלסקופית אחת אותה ניתן לפתוח ולסגור בזריזות גם במקומות צפופים. הוא נייד יותר וקל יותר בשטח. 

ישנם מונופודים עם רגליות קטנות בתחתית שמאפשרות למונופוד לעמוד בכוחות עצמו, אך בעיני יש דווקא יתרון למונופוד ללא רגליות כיון שניתן לכוון אותו לכל מיני זויות ולייצר בעזרתו תנועות ״מנוף״ שונות. בנוסף, ניתן לקפל את המונופוד ולהשתמש בו כנקודת מגע שלישית – לעגן אותו במותן למשל, כך שהוא מתפקד כמו זרוע שלישית שמחזיקה את המצלמה.

חשוב להקפיד שהמונופוד יוכל לשאת את משקל המצלמה בתוספת העדשה הכבדה ביותר שברשותנו. בנוסף, חשוב שיהיה מצוייד בראש חצובה שיאפשר תנועה מדודה עם המצלמה.

מומלץ לאתר מונופוד קל משקל כדי שלא יסרבל את העבודה איתו ושלא נפסיד את יתרון הניידות שלו.

פנסי Led

תאורה היא דבר חשוב שלא תמיד קל לשלוט בו. לכן פנס נייד יכול לעזור להשיג תוצאות יפות או להוסיף נגיעה יצירתית.

פנס Led טוב ניתן למצוא כיום בשלל גדלים וצורות. היתרון הידוע – נורות אלו חסכוניות, ארוכות טווח יותר מנורות רגילות, וחלקן הגדול מגיע עם אפשרויות שונות לכיוונון צבע האור.

פנס Led איכותי יכול לעשות את ההבדל בתנאי תאורה לקויים.  מומלץ למצוא פנס בעל סוללה נטענת וחיבורים נוחים לאביזרים שונים – בכדי שניתן יהיה לעגן אותו בקלות בשטח. רוב הפנסים בעלי תבריג חצובה סטנדרטי ולעיתים הם מסופקים עם מתאם.

תיקים מרופדים מודולריים

כולם קונים תיק מצלמה גדול שיכול לאחסן בתוכו את רוב האביזרים. אבל לא מעט פעמים מצאתי שאני צריכה רק חלק מהם להפקה כזו או אחרת, וצריכה להגיע עם תיק אחר.

במקרים בהם יש צורך להכניס את המצלמה עם מספר מצומצם של אביזרים לתיק גדול יותר או למזוודה – יש צורך בתיק קטן יותר, אך כזה שיגן על המצלמה, העדשות ושאר הציוד. למרבה המזל יש מגוון רב של תיקי מעטפת מרופדים ואפשרויות רבות. אחת מהן, היא תיקי קוביה פשוטים בגדלים שונים להם דפנות מרופדות. מומלץ לבחור בתיק שכולל אפשרויות חלוקה לתאים שונים – בימינו חברות רבות מאפשרות לשנות את התאים השונים בעזרת דפנות הנצמדות עם ולקרו. כך ניתן לשנות את חלוקת התאים בהתאם לציוד אותו יש לארוז, ולהכניס את התיק כולו לתיק גדול יותר או מזוודה במקרה הצורך.

סטנדים נצמדים או גמישים

כשיש להעמיד מקור אור, מוניטור או אביזרי הקלטה שונים, מוט טלסקופי בעל אפשרות אחיזה והידוק לאביזרים בשטח הוא מצרך מתבקש.

יש כיום מגוון עצום של מעמדים (סטנדים) כלליים מחומרים שונים. מומלץ לחפש סטנד מודולרי קטן וקל משקל שיאפשר לעגן עזרים שונים בקלות.

מטענים קטנים 

למרות שמומלץ תמיד להצטייד בסוללות רזרביות, כדאי שיהיה גם מטען כלשהו זמין. אחד העזרים הכי פחות מוערכים הוא מטען לסוללות. רצוי, כזה שמאפשר טעינה של מספר סוללות בו־זמנית, שיהיה קטן וקל יחסית, ושיאפשר טעינה מ־USB מאחר ולא תמיד קיים חיבור חשמל זמין. רעיון יצירתי פשוט הוא לחבר מטען כזה עם ולקרו למטען USB נייד וכך ניתן להטעין מה שצריך ללא חשמל (רק לא לשכוח לטעון את המטען הנייד מראש).

מתאם ״Cold Shoe״ למצלמה

מתאמים למיניהם חשובים במיוחד לחיבור של עזרים שונים ואי אפשר בלעדיהם.

מתאם Cold Shoe מאפשר חיבור של אביזרים ישירות למצלמה. למעשה זה לא חיבור אל המצלמה אלא חיבור על המצלמה. הרעיון הוא שכך ניתן להרכיב על המצלמה עצמה מיקרופון חיצוני, מוניטור, פנס או כל דבר אחר. מומלץ שזה יהיה מתאם עם ראש כדורי, וכדאי להקפיד לא לאבד את הכיסוי למחבר ה-Hot Shoe של המצלמה.

״כלוב״ למצלמה

בהמשך למתאם שהזכרתי לעיל – גם כלובים אינם מוערכים מספיק. הרעיון הוא לחבר מספר אביזרים נוספים למצלמה עצמה; אך מאחר ומלבד ה-Hot Shoe לא נותר מקום לחבר אליה אביזרים, הכלוב מהווה פתרון. מדובר במסגרת שמחוברת לתבריג החצובה ומקיפה את המצלמה. במסגרת ישנם חורי תבריג רבים מסביב המאפשרים לעגן אליה שלל אביזרים נוספים. למרות שכלוב מסרבל את המצלמה, לעיתים היא הברירה היחידה כשיש להעמיד אביזרים שונים בשטח (כמו פנסים ומכשירי הקלטה).

סרט דביק

׳גאפר טייפ׳ הוא סרט דביק המכיל בתוכו אריגה של חוטים ולכן הוא חזק ועמיד יותר מסרט פלסטי רגיל. משתמשים בו לכל מטרה בהפקות – החל מסימונים על הרצפה וכלה בחיבור אלמנטים שונים זה לזה. אמנם לא מדובר בעזר נוצץ ומפתה – אבל אין הפקה בלי גאפר טייפ ולפעמים הוא ממש מציל את היום בדרכים בלתי צפויות.

כונן קשיח חיצוני

תמיד מומלץ שיהיה כונן קטן ונייד שניתן לגבות אליו חומר בזריזות מכרטיסי הזיכרון. זאת כדי שניתן יהיה לפרמט אותם ולצלם חומרים נוספים. גם במקרה זה קיים מגוון אינסופי של כוננים קשיחים במגוון נפחים. ההמלצה שלי היא להשקיע סכום נוסף בדיסק במבנה SSD שיאפשר העתקה מהירה יותר של חומרים. כמובן שחשוב לוודא שיש בידכם כבל מתאם שנדרש לחיבור ולגיבוי.

טושים מחיקים לבנים

זה נשמע מצחיק, אבל לא פעם יש צורך לבצע מיני סימונים על הציוד ומאחר ורובו שחור בדרך כלל – טוש מחיק לבן יכול להקל מאוד כשצריך אותו. זהו אביזר שיכול לעזור מאוד בשטח ולא זוכה להערה הראוייה.

לסיכום, ישנם הרבה עזרים מועילים שלא ייזכו להמלצה הראוייה ליצירת וידאו. הנטיה הטבעית של מרבית היוצרים הצעירים היא לחפש המלצות על עזרים ש״נראים״ מקצועיים, במקום לחפש עזרים לפי צורך מסויים. במציאות לעיתים קרובות דווקא חפצים מאולתרים יהפכו לעזרים המושלמים עבור צורכי הצילום שלנו, ודווקא עזרים פשוטים ולא מוערכים הם אלה שאי אפשר בלעדיהם. 

אז תעריכו מחדש 🙂

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם