exm menu

 

exm menu

 

נעים מאוד – Figma

מור אלבז | 25.05.2022

Figma היא יישום לעריכה גראפית ועיצוב ממשק משתמש מבוסס דפדפן. היישום מאפשר יצירת מגוון רחב של עבודות עיצוב גראפי מאתרי אינטרנט, עיצוב ממשקי אפליקציות לנייד, עיצובי אב־טיפוס, יצירת פוסטים למדיה חברתית וכל מה שביניהם. מה שהופך את Figma לאטרקטיבית כל כך היא העובדה שהיא חינמית. 

אז למה דווקא Figma?

Figma שונה מתוכנות עיצוב אחרות בעיקר מאחר והעבודה מתבצעת ישירות בדפדפן. המשמעות היא שניתן לגשת לפרוייקטים מכל מחשב או פלטפורמה ללא צורך בקניית רישיונות מרובים, או התקנת תוכנה. לצד עובדה זו , מעצבים אוהבים את Figma מאחר וזו מציעה תוכנית חינמית נדיבה שבה ניתן ליצור ולאחסן 3 פרוייקטים פעילים בכל פעם. עובדה זו מאפשרת לכל אחד ללמוד, להתנסות ולעבוד על פרוייקטים קטנים.
כל שצריך כדי להתחיל לעצב הוא מחשב עם דפדפן טוב וחיבור לאינטרנט.

עבודה משותפת בזמן אמת

העובדה ש-Figma היא תוכנה מבוססת דפדפן מספקת בפועל מספר יתרונות משמעותיים. הראשון שבהם הוא יכולת שיתוף פעולה בזמן אמת. מספר חברי צוות יכולים לעבוד על אותו עיצוב במקביל, ובו זמנית לבצע בו שינויים. העובדה שעיצובים אלו נשמרים כולם באופן מקוון פירושה שלעולם אינך צריך לדאוג לסנכרון ושמירת התוכן, השינויים האחרונים נמצאים תמיד בקובץ ולא צריך לדאוג להעברת הקבצים בין חברי הצוות. בנוסף, ניתן להשאיר הערות ישירות על הקנבס.

figjam ממשק התכנון של Figma, מציע מגוון אפשרויות ליצירת תרשימים, בחינת רעיונות וסיעור מוחות

שילוב בין מעצבים למפתחים

Figma מספקת את כל הכלים הדרושים לשלב התכנון של הפרוייקט, כולל כלים וקטוריים להמחשה מלאה, כמו גם יכולות יצירת אב־טיפוס, ויצירת קוד למסירה למפתחים.

Figma מציגה קטעי קוד בכל מסגרת או אובייקט שנבחרו בפורמטים של CSS, iOS, או אנדרואיד למפתחים לשימוש בעת סקירת קובץ העיצוב. ניתן לבדוק את רכיבי העיצוב על ידי כל מפתח בכל קובץ שהוא יכול להציג. אין צורך להשתמש בכלי חיצוני כדי לקבל את המידע. ובכל זאת, ל-Figma יש אינטגרציה מלאה עם Zeplin וזאת אם צוותים רוצים לעשות יותר מאשר מדידה פשוטה ותצוגת CSS.

ממשק העיצוב של Figma, שלב תכנון המבנה העיצובי ובניית חוויות המשתמש (UX)

כתיבה בעברית

אחת הבעיות בה נתקלים מעצבים רבים היא העבודה בשפה העברית. מרבית התוכנות המוצעות כיום בשוק אינן תומכות בכתיבה מימין לשמאל ומצריכות שימוש בתוספים חיצוניים כדי לעקוף את המכשול.

Figma מאפשרת כתיבה חופשית בשפה העברית ותומכת בצורה מלאה בכתיבה מימין לשמאל ללא כל צורך בתוספים.

ממשק העיצוב של Figma, שלה עיצוב הממשק, גרפיקה ונראות ויזואלית (UI) 

לסיכום

Figma היא יישום לעיצוב ממשק משתמש וחוויות משתמש (UX / UI) מבוסס דפדפן, הכולל כלים מעולים לעיצוב, ליצירת אב־טיפוס וכלים לייצוא קוד. מדובר בכלי עיצוב הממשק המוביל בתעשייה, הכולל תכונות חזקות שתומכות בצוותים העובדים בכל שלב בתהליך העיצוב.

אם אתם עדיין מעצבים מסכים באילוסטרייטור, או בפוטושופ, אין בכלל שאלה, אתם פשוט חייבים להתקדם לעבודה עם כלי שמיועד לעיצוב ממשקים.

אני מזמינה אתכם לסדנה בת 6 מפגשים בה תוכלו ללמוד את כל מה שצריך לדעת כדי להתחיל לעבוד עם Figma.

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם