exm menu

 

exm menu

 

ניהול הפקת דפוס

עינת שמשוני | 22.11.2018

לקוח מגיע אליכם ומבקש עבודת עיצוב של קטלוג, אריזה או עלון מידע. לכאורה תפקידכם כמעצבים הוא לספק לו את העיצוב וזהו, כאן הסתיים חלקכם בפרויקט. אבל פעמים רבות הלקוח מצפה שגם תטפלו בכל נושא ההפקה ותגישו לו מוצר מוגמר.
כדאי? לא כדאי? איך עושים זאת ולמה חשוב לשים לב

ראשית, חשוב להבין שניהול הפקת דפוס הוא שירות מורחב שאתם יכולים לספק ללקוחות שלכם אבל בהחלט לא שירות בסיסי. גם בחירה שלא לספק שירות זה היא לגיטימית בהחלט. הדבר החשוב הוא ליידע את הלקוח מראש אם השירות שלכם כולל ליווי וניהול של ההפקה או לא.


אז למה כדאי לכם לקחת את ניהול ההפקה לידיכם?

  1. שליטה על רמתו המקצועית של המוצר

המוצרים שעיצבתם הם סוכני השיווק שלכם. הם מסתובבים בעולם ומספרים לו על מה שעשיתם. לכן יש לכם אינטרס שהם ייראו
טוב. אם השם שלכם מופיע על מוצר שרמת ההפקה שלו נמוכה, זה ממש לא משנה אם מי שחירב את העבודה זה בית הדפוס. עבודה לא
איכותית פוגמת בשמכם הטוב ועושה לכם שירות גרוע.
ניהול של תהליך ההפקה מאפשר לכם להיות בבקרה ובשליטה על המוצר
ולוודא שהוא עומד בסטנדרטים גבוהים.

  1. שיפור השירות ללקוח

אם תבחרו שלא לקחת על עצמכם את ניהול ההפקה, יתכן שתפסידו לקוחות. ישנם לקוחות רבים שמעדיפים לעבוד מול איש מקצוע
אחד שירכז עבורם את כל מרכיבי הפרויקט ויגיש להם בסוף התהליך את המוצר שהם צריכים. הם לא רוצים לברר בעצמם מחירים,
ללכת לאשר הדפסות ולאסוף את המוצר בסיום העבודה. שירות טוב הוא ערך בפני עצמו.

  1. הגדלת פוטנציאל הרווח של הפרוייקט

הרחבת השירות פירושו הרחבת המחיר שבאפשרותכם לגבות. על ניהול הפקת דפוס אנו גובים תוספת תשלום שהופכת כל פרוייקט,
במידה ומתמחרים אותו נכון, לרווחי יותר. במקרים מסויימים, הרווח שתגזרו מניהול ההפקה יהיה גבוה בהרבה מהרווח שהניבה
עבודת העיצוב.

001

ולמה זה אולי לא כדאי?
  1. כשמגדילים סיכוי, מגדילים סיכון

ניהול ההפקה אמנם מגדיל את הרווח שלכם מהפרוייקט, אך הוא גם מוסיף לכם אחריות גדולה ומגדיל את הסיכון. אמנם יש לכם
אפשרות לשלוט על רמתו ואיכותו של התוצר הסופי, אך באותה מידה אתם נדרשים לקחת אחריות על התוצאה הזאת, גם כשזה לא
תלוי בכלל בכם אלא בבעל מקצוע אחר. אם אותו בעל מקצועו יתרשל בעבודתו, אתם תהיו אלו שיצטרכו לקחת על זה אחריות מול
הלקוח. הרי הלקוח משלם לכם ורק לכם. זה לא מעניין אותו מי אחראי למה. הוא מצפה לקבל מכם את התוצאה המושלמת ובזמן. אם
בית הדפוס לא עמד בזמנים, אתם תהיו אלו שתדרשו לפצות את הלקוח.

  1. אבל בכלל רצית להיות מעצב

ניהול הפקה זה הרבה עבודה ולא בהכרח כזו שכיף לכם לעשות. אם אתם לא אוהבים להתעסק בצדדים טכניים כמו הצעות מחיר,
הזמנות, נסיעות ומשלוחים, ייתכן שניהול הפקה אינו תחום העיסוק שכדאי לכם לעסוק בו.

  1. התנהלות כספית מורכבת

ניהול הפקות דפוס יגרום להגדלה משמעותית של מחזור הכספים שלכם. שימו לב שהגדלת המחזור אינה בהכרח הגדלת הרווח אבל
היא בהחלט תחייב אתכם לשינוי והתאמה בהתנהלות הספית שלכם. אם אתם עוסק פטור, ייתכן שתיאלצו לשנות סטטוס לעוסק מורשה.
בתור מנהלי הפקה, אתם תהיו הצינור שמעביר את הכסף מהלקוח אל בית הדפוס ולפעמים הסכומים יכולים להיות משמעותיים. אם
אתם עומדים לפני פרוייקט שמלווה בסכומי הפקה גדולים, כדאי להתייעץ קודם עם רואה החשבון שלכם לגבי ההשלכות של
הדבר.

002


אז חשבתם, בדקתם, שקלתם והחלטתם שכדאי. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את ניהול ההפקה
בשלום:

אל
תתפשרו על מקצועיות
בעלי המקצוע הטובים ביותר הם גם לרוב היקרים יותר, אבל באופן הסתברותי- הם יפשלו פחות.
זיכרו שהאחריות על התוצאה הסופית היא עליכם ולכן עבדו רק עם בתי דפוס וספקים שאתם סומכים עליהם לגמרי. גם אם זה אומר
שהמחיר שתגישו ללקוח יהיה פחות אטרקטיבי. כשלקוח מבקש מכם לנהל עבורו את ההפקה, עליו לקחת בחשבון שהוא יאלץ לשלם
יותר מאשר אם הוא ינהל אותה בעצמו. גם כי אתם גובים תוספת על העבודה והאחריות וגם כי אתם עובדים עם הטובים
ביותר.

פנו לזה זמן
אל תחפשו דרכי קיצור. סעו לבית הדפוס, בחנו עבודות, בקשו לקבל דוגמאות הדפסה, אל תדלגו על
שלב דוגמת הדפסה (אייריס) ועל העתק שמש ולעולם אל תוותרו על נוכחות שלכם בזמן ההדפסה, במיוחד כשמדובר בהפקות גדולות
ומורכבות. הרי על זה בדיוק הלקוח משלם לכם.

Print 2

עבדו מסודר


הקפידו שכל הסיכומים שלכם מול בית הדפוס ושאר הספקים כתובים, מתוארכים וחתומים. זה נכון לגבי הצעת המחיר, אופן ביצוע העבודה, לוח הזמנים, אריזה ומשלוחים ותנאי התשלום. אל תוותרו על תעודות משלוח חשבוניות וקבלות. ככל שתחומי העיסוק שלכם מתרחבים, כך הצורך בסדר ותיעוד עולה.

דאגו למרחב נשימה תזרימי


היות ואתם הולכים להיות צינור להעברת כספים, כדאי מאוד שלא יהיה לכם חור בצינור הזה. שימו לב שאתם מנהלים את סדר התשלומים כך שאת התשלום לספקי המשנה תעבירו רק לאחר שהכסף הגיע אליכם מהלקוח, אם על ידי גביית מקדמות, או שימוש בתשלומי שוטף פלוס.

תמחרו את העבודה בהתאם למורכבות שלה


תמחור ניהול ההפקה מתחלק לשלושה מרכיבים:

  1. עלות
    ההפקה – כמה גובה מכם בית הדפוס על ביצוע העבודה.
  2. עלות
    העבודה שלכם – הזמן שאתם משקיעים בניהול ההפקה. החל מבקשות להצעות מחיר וכלה בנסיעה לבית הדפוס וכן עלויות
    נלוות כמו הוצאות נסיעה, תשלומים למשלוח וכו'.
  3. עמלת
    התיווך – עמלת תיווך נעה בין 10% ל-30% מעלות ההפקה. אם אתם שואלים על מה ולמה לגבות עמלה כזאת, התשובה היא
    שזה מה שאנחנו גובים עבור האחריות שאנחנו לוקחים על העבודה.

שימו לב שתמחור שלא ייקח את כל המרכיבים בחשבון, עלול להביא אתכם להפסד.

003

וכמובן שיש גם דרך ביניים


לפעמים הלקוח יעדיף לבחור בעצמו את בית הדפוס ולשלם לו באופן ישיר, אבל יבקש את הליווי המקצועי שלכם, במיוחד אם הוא עצמו לא מבין דבר בענייני דפוס. לפעמים זה יכול להיות אינטרס שלכם. אתם לא רוצים לסכן את התזרים שלכם אבל רוצים לוודא שהעבודה נעשית כראוי.
במקרה כזה חשוב לסכם היטב מול הלקוח (בחוזה כתוב, כמובן) מהו בדיוק תחום האחריות שלכם וכמה זמן אתם מקדישים לעניין.

עינת א. שמשוני | סטודיו געש
https://www.s-gaash.com/blog

 

print

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    טיפים בפוטושופ
    ב-20 השנים הראשונות לקיומה של פוטושופ, אגף הטיפול במלל בתוכנה נדחק לקרן זוית ומרבית המשתמשים השתמשו בכלי המלל בעיקר ליצירת...
    22.11.2018 | כתב: עינת שמשוני
  • נכתב ע"י
    פיתוח משחקים
    יוניטי החל את דרכו כמנוע פיתוח משחקים חינמי ופתוח לכולם. מאז המנוע התפתח, השתפר והצליח לשמור על נאמנות המפתחים וכיום...
    22.11.2018 | כתב: עינת שמשוני
  • נכתב ע"י
    כל אפטריסט, בשלב כזה או אחר, מצא את עצמו מתמודד עם המטלה של שכפול היררכית קומפוזיציה. מטלה שלא די בכך...
    22.11.2018 | כתב: עינת שמשוני
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם