exm menu

 

exm menu

 

מה חדש בגרסה 22.1.2 של פרימייר פרו

מיכל וינס | 30.12.2021

עדכון דצמבר לפרמייר הביא איתו מספר תכונות חדשות ושיפורים לתכונות ותיקות.
בגדול, מדובר בעידכון שמתמקד בשיפור מהירות העבודה ובשימוש במנועי המלל.
בנוסף, נוספה תמיכה במעבדים החדשים מבית Apple, ובעריכת חומרים כבדים ברזולוציות 4k ו-8k (אם אתם שוקדים במקרה על סדרת הבת הגנוזה של משחקי הכס).
מאמר מפרט אודות התוספות והשיפורים השונים בעידכון

שיפורי מהירות

על פי adobe, העבודה על חומרים בקידוד ProRes על מחשבי אפל עם שבב M1 או M1 Max מהירה עד פי 5 מגירסאות קודמות. כך מנסה למעשה adobe להשוות מהירות ל-Blackmagic שהוציאה לאחרונה עדכון למתחרה ״DaVinci Resolve״, שעל פי הטענה מספק שיפור זהה במהירות העריכה על מחשבים אלה.

התמקדות בעריכת חומרים ברזולוציות גבוהות

בהמשך לשיפורי המהירות שהוזכרו כאן, מכוונת adobe לעריכת חומרים בקידוד ProRes ברזולוציות 4k ו-8k. גם כאן מדובר בשיפור מהירות של עד פי 5 מקודם במעבדים תומכים. בנוסף, עריכת חומרי HEVC על שבבי הסיליקון מבית apple משופרת במיוחד במערכת ההפעלה החדשה (MacOS Monterey). המשמעות היא שיפור גם במהירות הניגון של החומרים הללו וגם במהירות הייצוא – כך שכל שלבי העריכה נוחים יותר.

שיפורי מהירות העבודה על מערכות חלונות –

בסביבת חלונות עם כרטיסי מסך תומכים צפויים שיפורי מהירות של בין %5 ל 40% על כלל הקידודים והפורמטים. בנוסף, במנוע תיקוני הצבע לומטרי, תכונת Color Match מהירה יותר ב-30%, ומספר אפקטים נוספים מותאמים לשימוש בהאצת כרטיס מסך. בפועל תהליכי תיקוני הצבע הבלתי נמנעים יהפכו לנוחים יותר.  

אפקטים מואצים ככל שיותר אפקטים עושים

השימוש בכח העיבוד של כרטיס המסך ליצירת אפקטים מקצר את משך תהליכי העבודה המתקדמים והופך אותם לנוחים יותר. שימוש בכח העיבוד של כרטיס המסך בעבודה על מעברים ואפקטים הוא תהליך מתמשך במסגרת בניית ארכיטקטורה יעילה יותר למנוע האפקטים בפרימייר. כעת מרבית האפקטים בפרימייר כבר נהנים משיפור זה, ובגירסה זו נוספו לאפקטים המואצים גם המעבר Gradient Wipe והאפקט Roughen Edges.

ניתן לראות כי יותר ויותר מערכות עריכה מתקדמות מבינות את הצורך בעיבוד מהיר יותר של חומרים תוך העדפת השימוש בכרטיסי מסך על פני שימוש במעבד של המחשב. השיפורים המתמשכים בשדה זה מונעים כנראה מתחרות – וכולנו מרוויחים.

תכונות חדשות

מרבית החידושים בעדכון זה קשורים למנועי המלל.

איחוד סביבות עבודה – מגירסה זו קיימת סביבת עבודה משותפת למנועי המלל בשם Captions and Graphics. כבר בעדכונים הקודמים החל מנוע התמלולים Captions להסתמך על פאנל Graphics לעיצוב כתוביות התמלול. כעת אוחדו סביבות העבודה לסביבה אחת בה מלכתחילה מוצג פאנל הגרפיקה מימין וחלון Text של כתוביות תמלול משמאל, ובחלון זה נוספה עמודה חדשה המיועדת למלל מסוג גרפיקה. עמודה זו כוללת מספר אפשרויות נוחות לעריכה.

תוספות לעריכת מלל גרפיקה – עריכת מלל מסוג גרפיקה ברשימה מסודרת (בדומה לעריכת שורות התמלול) מאפשרת שינוי זריז של המלל דרך אותו החלון, במקום לרוץ על פני ציר הזמן.

חיפוש, החלפה ותיקון שגיאות כתיב – בחלון חדש זה ניתן לבצע חיפוש של מילה מסוימת ולקבל מייד תוצאות מודגשות בין קטעי המלל השונים. בנוסף, התווסף חלון החלפה המאפשר להחליף מלל מסוים (תכונה מועילה מאוד לתיקונים של מילים שחוזרות על עצמן במספר קטעי מלל).

את החיפוש וההחלפה ניתן לסנן על פי ערוץ מסוים במידה וישנו יותר מערוץ אחד של מקטעי מלל גרפיקה.

תכונה מועילה נוספת היא מנוע תיקון שגיאות הכתיב המציג אוטומטית סימון בקו תחתון אדום תחת שגיאות כתיב. בהקלקה ימנית על השגיאה יופיעו אפשרויות שונות לתיקון בדומה לתוכנות עיבוד תמלילים. 

כל התוספות הללו זמינות כעת גם בלשוניות Captions (תמלולים) ו-Transcript בחלון ה Text. בנוסף, תיקון שגיאות כתיב פעיל עבור כל פיסת מלל על ציר הזמן, כולל מקטעים שיובאו מאפטר אפקטס. את הגדרות תיקון שגיאות הכתיב ניתן למצוא בתפריט Edit בפקודה Spelling ואז יש לבחור בפקודה Spell Check Settings מתפריט המשנה. 

עברית איננה מופיעה עדיין בין השפות השונות בהן יתוקנו שגיאות כתיב, אבל זה רק ענין של זמן.

צורות וקטוריות במקטעי גרפיקה – הצורות הוקטוריות הניתנות להוספה במקטעי גרפיקה הופרדו כעת לכפתור חדש (עד גרסה זו כלי המלבן והאליפסה נמצאו בלחיצה ארוכה על כפתור הציפורן). אל כלי המלבן וכלי האליפסה התווסף כעת כלי המצולע. את מספר הצלעות ניתן לבחור בפאנל הגרפיקה תחת הגדרות האטימות.

בנוסף, ניתן כעת לעגל פינות בגרירה של אחת מנקודות השליטה שעל גבי הצורות השונות בדומה לאילוסטרייטור. ניתן לערוך את מידת עגלוליות הפינות באופן מספרי בפאנל הגרפיקה (גם היא תחת הגדרות האטימות).

מעבר אוטומטי לכתיבה מימין לשמאל – בעדכון הנוכחי המעבר בין מלל רגיל למלל התומך בכתיבה מימין לשמאל מתבצע אוטומטית לאחר שאדובי הכניסה מנוע מלל אוניברסלי. בגרסאות הקודמות הגדרה זו נמצאה בחלון Preferences בעמודת Graphics. כעת כל שיש לעשות הוא להקליק על כיוון הכתיבה הרצוי בפאנל הגרפיקה והכיוון יוחלף אוטומטית. ההגדרה הקודמת דרך חלון Preferences איננה קיימת יותר.

שידרוג כתוביות ממנוע Legacy Title – בפתיחת פרוייקט המכיל כתוביות ממנוע Legacy Title הותיק ניתן לשדרג את הכתוביות למקטעי גרפיקה. התוכנה תזהה אוטומטית שהפרוייקט מכיל כתוביות ישנות שכאלה ותציע את השדרוג בלחיצת כפתור בהודעה שתופיע. הפקודה נמצאת גם בתפריט Graphics and Titles ומאפשרת לשדרג את כל הכתוביות מסוג זה (Upgrade All Legacy Titles) או כתובית מסויימת (Upgrade Legacy Title).

אפשרות עריכת הפריים המייצג – הפריים המייצג בתצוגת אייקונים בחלון הפרוייקט ניתן כעת להזזה קדימה או אחורה בקפיצות של 10 פריימים (במקום ידנית). לאלו מביניכם שמחפשים את אפשרות זו נציין שניתן למצוא אותה במקלדת הוירטואלית ולהצמיד לה קיצורים.

הוספת כפתור ניגון משותף של חלונות הצפיה – במידה ורוצים להשוות בין גירסאות ניתן לפתוח אחת בחלון המקור (Source) ואת הגירסה השניה בחלון Program Monitor ולהוסיף את הכפתור החדש לחלון ה-Program Monitor כדי לנגן יחד את שתי הגירסאות לצורך השוואה. הכפתור אינו חדש, אך בעבר התייחס לחלון Reference וכעת עובד מול חלון ה-Source לנוחות רבה יותר.

תצוגת תגיות צבע לצד חומרי הגלם – בחלון הפרוייקט מוצגות כעת תגיות הצבע בריבוע צבעוני קטן לצד חומרי הגלם בתצוגת אייקונים ובתצוגה חופשית (בדומה לתצוגת רשימה).

תכונות שעדיין בבטא 

בנוסף לתכונות שהוזכרו עם יציאת הגרסה הקודמת, adobe עובדת על עריכה משופרת  (מבחינת מהירות) של חומרים בקידוד HEVC 10-bit. 

לסיכום

adobe ממשיכה לדחוף את פרימייר פרו בחזית המהירות ונוחות העבודה ביחס למתחרים. השינויים והשיפורים התדירים משאירים אותה כאחת המובילות בתחום, ואין ספק שהם קשובים להערות ובקשות ממשתמשי הקצה ומשתמשי האמצע כאחד.

תיהנו 🙂

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם