exm menu

 

exm menu

 

מה חדש באפטר אפקטס 2020?

לירן טביב | 11.11.2019
מה חדש באפטר אפקטס

הגירסה ה-17 של אפטר אפקטס שמה דגש על מהירות. כמה אפטר יותר מהירה? מאוד תלוי בתחום בו אתם עוסקים ביצירת וידאו. אבל מה שבטוח הוא שכל המשתמשים אוהבים מהירות ומרוויחים ממנה. לצד האצת התוכנה, גירסה CC2020 מציעה מספר שיפורים חשובים ותוספות מעניינות במיוחד לאלה מאיתנו שיוצרים תבניות וכותבים קוד.

שינויי מהירות

  1. תצוגה מקדימה – ראשית דבר נציין שלא מדובר בהאצה של זמני החישוב, אלא האצה של הצגת הפריימים שכבר חושבו. מי מאיתנו לא מכיר את התצוגה הצבועה באדום בזמן הצגת החישוב, אשר מציגה קצב פריימים נמוך מהרצוי וכוללת את הכיתוב Not Real Time. בגירסה זו התבצעו שיפורים נרחבים בכדי למנוע מכיתוב זה להופיע, באופן שהתצוגה המקדימה תופיע כאמיתית יותר וחלקה יותר גם ברזולוציות גבוהות ובקצב פריימים גבוה ממה שהיה ניתן עד עכשיו וזאת תוך ניצול כרטיס המסך, בין היתר.
  2. קובצי EXR – בשורה זו היא בעיקר לאלה מאיתנו אשר מבצעים קימפוז של תוצרי תוכנות תלת־מימד. אמנם תמיכה בקובצי EXR כבר קיימת באפטר אפקטס מזה זמן רב, אך בהשוואה לתוכנות קומפוזיטינג מתחרות, אפטר תמיד נשרכה מאחור. גירסה זו של התוכנה מציבה את אפטר בחזית התמיכה בקובצי EXR מרובי ערוצים בכל הנוגע למהירות, תמיכה בערוצים ויצירת קומפוזיציה עם כל הערוצים באופן אוטומטי. באופן זה מתפנה למשתמש זמן רב יותר ליצירת הפריים המושלם ויימנע ממנו העיסוק בצד הטכני והמסורבל של ייבוא מספר ערוצים גדול אל התוכנה.
  3. שכבות צורה – דווקא שיפור זה, לטעמי, ישפיע על מרבית המשתמשים. שכבות צורה שופרו מבחינת מהירות תפעול וחישוב, במספר ניסיונות ובדיקה שביצעתי נמצא שיפור חישוב של עד פי 2 (!) מגירסת CC2019
    הבדיקה נעשתה בקומפוזיציות המורכבות בעיקר משכבות צורה ועמוסות בהן. (חישוב של 16 שניות לעומת חישוב של 32 שניות בגרסה קודמת).

אפטר אפקטס דוגמא 1

שיפורים ליוצרי תבניות וכותבי קוד

  1. שימוש בתפריטים ב-Essential graphics– גירסה CC2017 הציגה לראשונה פאנל זה, ומאז הוא משתפר בכל גירסה ומייצר שליטה מהירה וקלה על מאפיינים בקומפוזיציות בתוכנה שבשימוש באפטר ובפרמייר. השיפור בגירסה הנוכחית של אפטר הוא היכולת להשתמש במאפיינים בעלי תפריטים, לשליטה קלה יותר ביצירת תבניות (Templates) בשימוש פרמייר. 
    אפטר אפקטס דוגמא 2
  2. שליטה חדשה בביטויים – קבוצת Expression Controls התחדשה באפקט נוסף, המאפשר יצירת תפריט בחירה (Dropdown Menu Control). חידוש זה הוא החביב עלי מפני שהוא מאפשר גישה חזותית ונוחה לאפשרויות שעד כה נשלטו בדרכים אחרות (כמו מספור) פחות חזותיות ובעלות פחות הקשר. בלחיצה על תפריט Edit, המופיע בחלקו הימני העליון של חלון השליטה באפקט, תפתח האפשרות לערוך את שמם וכמותם של הפריטים המופיעים בתפריט
    אפטר אפקטס דוגמא 3
  3. גישה למאפייני המלל עם ביטויים – תוספת חדשה (ומצופה כבר שנים רבות) היא היכולת לשלוט על כל מאפייני המלל באמצעות ביטויים. תוספת זו בעיקר רלוונטית למפתחי הכלים בתוכנה, אך בסופו של דבר גם תשפיע על רוב המשתמשים בגלל הכלים החדשים שיווצרו בזכותה.

 

שיפורים נוספים ראויים לציון

תוספים עדכניים ל-C4D ומוקה, שיפור מהירות וניצול זכרון של Content Aware Fill וחלון בעיות תאימות אשר מתריע על בעיות הקשורות למערכת הפעלה וחומרה שיכולות להשפיע על תפקודה של התוכנה (Help->System Compatibility Report…).

Ray Trace ז״ל – בשעה טובה אפשר לומר ברוך שפטרנו מעונשו של זה- מנוע הרנדר התלת־מימדי שהוצג בגירסת CS6 של התוכנה. אמנם מנוע זה היה צעד נכון לשיפור היכולת של אפטר להציג שכבות בעלות נפח, אך השימוש בו היה תלוי בעןצמת החומרה במחשב והיה מסורבל לשימוש. החל מגירסה זו של התוכנה מנוע זה אינו זמין לשימוש וזאת לאחר שכבר מספר גירסאות לא ניתן היה להשתמש בו באמצעות כרטיסי מסך עדכניים.

אז לעדכן או לא?

העדכון החדש, אינו הכרחי לרוב המשתמשים, כך שאם אינך עובד עם שכבות צורה באופן נרחב, או נוגע בתכנות בצורה יומיומית שווה להמתין לעדכון הבא שעתיד לייצב את התוכנה. אם בכל זאת בחרת לעדכן, רגע לפני שאתם מתקינים את התוכנה, Adobe ממליצה לגבות את כל הפרויקטים שברשותכם. כדי למנוע בעיות תאימות מומלץ להתקין את הגרסה החדשה לצד הגרסה הקודמת ולא במקומה. לאחר לחיצה על כפתור Update בלוח הבקרה של הענן היצירתי יופיע חלון ובו יש לוודא שהאפשרות Remove old versions איננה מסומנת.

אפטר אפקטס דוגמא 4

רוצים לדעת יותר על עריכה באפטר אפקטס? מכללת מנטור מציעה עבורכם קורס אפטר אפקטס.

 

print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם