exm menu

 

exm menu

 

מה חדש באינדיזיין גירסה CC2019

יגאל לוי | 25.10.2018

הסתיו בפתח ואיתו מגיעה כמו בכל שנה גירסה חדשה של אינדיזייןגירסה CC2019 מציעה לא מעט חידושיםחלקם גלויים לעין וחלקם חבויים מתחת למכסה המנוע. למנשק המשתמש נוסף חלון שעשוי לשנות את האופן בו אתם משתמשים בתוכנה, נוספה אפשרות להתאמה חכמה של תמונות למסגרת התמונה, תפריט פונטים משופץ המאפשר דרכים נוספות לצפייה ובחירה בפונטים, ייבוא הערות מקובצי Pdf וכמובן תוספות והתאמות קטנות לשיפור חוויית השימוש בתוכנה. בסך הכל מדובר בגירסה שתעלה חיוך בפניהם של משתמשים חדשים ומנוסים כאחד‭.‬

חלון Properties

כידוע, אינדיזיין מציעה מספר דרכים לעריכת מאפייני מלל ועצמיםכזכורניתן לערוך את מאפייני המלל מסרגל השליטה העליון ובנוסף בחלון התו (Window>Character). אז אם זה לא מספיק לכם, החל בגירסה זו תוכלו לערוך מאפיינים אלו בחלון Properties הזמין מתפריט Window. רגע, למה שנזדקק לחלון נוסף לעריכת מללב-Adobe הגיעו למסקנהכנראה מוצדקתשריבוי חלונות צפים והמעבר ביניהם עלול לבלבל משתמשים ולהאט את שטף העבודה. אז בדומה לאילוסטרייטור ופוטושופ הוחלט למקם באופן קבוע חלון בצידו הימני של חלון התוכנה המציג את המידע הרלוונטי עבור המלל או העצם המסומן. אמנם חלון זה לאו דווקא מציג את כל המאפיינים שסרגל השליטה העליון מציע, אך עדיין הוא מציע גישה מהירה למרבית הפעולות והפקודות הנדרשות. להרחבת המאפיינים לעריכה – ניתן ללחוץ על כפתור שלוש הנקודות שבתחתית כל קטגוריה. במקרה זה או שהחלון יציג תפריט נשלף, או שהוא יציג הרחבה לאפשרויות בקטגוריה זו. סרגל השליטהאגבעדיין שם והוא זמין באמצעות הפקודה Control מתפריט Window. כאמור, בדומה לאותו סרגל, גם כאן חלון Properties יציג מידע ואפשרויות בהתאם לעצם שנבחר. בדוגמאות שלפניך חלון Properties כשתיבת מלל מסומנת וכשתמונה מסומנת.
שים לב שניתן לתלוש את חלון Properties ולמקמו בכל מקום במסךניתן להתאים את גובהו, אךלא את רוחבו. כששום אובייקט לא מסומן במסמך, החלון יציג את מאפייני המסמך וייאפשר שליטה במימדיי הדף, בשוליים ועוד. החלון כולל אפילו כפתור לחזרה לתצוגה קודמת (Back) במקרים בהם לחיצה על אחד הכפתורים הציגה מידע נוסף. חלון זה מרכז כל כך הרבה מידע שהוא חוסך לא אחת פקודות שאינן מוכרות למשתמשים מתחילים. כך למשל, בחירה בטבלה תציג את כל האפשרויות הקשורות בה.

Properties Linked File Blog

 

 

עבודה מול Incopy

תוכנת עריכת התוכן Incopy מבית Adobe מאפשרת שיתוף תכנים עם אינדיזיין תוך שימור מאפייני המלל עם הגנה על העיצוב המקורי. Incopy עודכנה כדי שזו תוכל לתמוך בכל המאפיינים החדשים של אינדיזיין, בייחוד אלו הקשורים במלל. אך ראשית נציין שבכל הנוגע לבאגים, תוקן הבאג שהטריד את משתמשי אינדיזיין והוא שהצבת קובץ מ-Incopy (בפורמט ICML) לא מיקמה אותו בחלון המשימות (Assignments).

 

עימוד אוטומטי

האפשרות להתאים את פריסת העיצוב בעת שינוי מימדיי הדף קיימת לא מעט שנים. בגירסה CC2019 אפשרות זו קיבלה חלון נפרד ומאפיינים חדשים. אבל רגע, מתי נזדקק למאפיין זה? במידה ועלינו לשנות את מידות הדף, את השוליים והגלישה (Bleed), תוך התאמת העיצוב למימדים החדשים. הפקודה Adjust Layout מתפריט File מאפשרת לעשות את כל זה בתוספת התאמה אוטומטית של מימדיי המלל (תוך הגבלת השינוי לגודל הקטן ביותר והגודל המירבי), התאמה אוטומטית של השוליים למימדים החדשים של הדף ועוד. ניתן לקבוע חלק מהעדפות אלו גם באמצעות הפקודה המוכרת Margines & Columns מתפריט Layout. אגב, חלון Document Setup וחלון Properties מאפשרים מעבר מהיר לחלון Adjust Layout באמצעות כפתור. בניגוד לפקודות אחרות, שינוי מידות הדף באמצעות פקודה זו יישמר מיקום פריטים באופן יחסי. לדוגמא, אובייקט שמוקם בטור מסויים – יישאר שם. באותו אופן, במידה ופריט היה מיושר כלפי שולי הדף, קצה הדף, גלישה (Bleed), או רשת קוי הבסיס, לאחר הפעלת הפקודה הוא עדיין ימוקם באותו מיקום באופן יחסי. תמונות שישנו את גודלן כתוצאה מהפקודה יותאמו באופן המשמר את יחסי האורך והרוחב שלהן.

אז בואו נעשה סדר, על מה משפיעה הפקודה: גודל הפונט – במידה וסומנה אפשרות זו – יעיל למקרים בהם שינוי המימדים משמעותי ויש חשש מתיבות מלל הכוללות מלל עודף. שימו לב שהפקודה איננה משפיעה על סגנונות מלל ולכן אתם צפויים לסימון ׳דריסה׳ (Overrides) בחלונות סגנונות המלל. רוחב טורים, טבלאות, תמונות. קבוצות יוקטנו באופן יחסי המשמר את גודלם יחסית אחד לשני ממצבם ההתחלתי. ומה לא יושפע? טאבים, הזחות, רווח לפני/אחרי, מרווח בין טורים, הגדרות רשת הבסיס, המרחק הנקבע בדחיית מלל והזחות פנימיות וחיצוניות של תיבת מלל. חלק מההגבלות כאן הגיוניות ואלו שלא – נתונות לשינוי על ידי בקשות ישירות מ-Adobe…

Adjust Layout Article‭ ‬

 

התאמת תמונה מודעת תכולה

משתמשי פוטושופ נהנים כבר שנים מכלים ופקודות למילוי מודע תכולה. טכנולוגיית הבינה המלאכותית Adobe Sensei המאפשרת לקסם זה לפעול לא פסחה על אינדיזיין וכעת היא מאפשרת למקם את התמונה במסגרת באופן הבוחן את תכולת התמונה וממקם אותה בהתאם. עד לגירסה זו, על מנת להתאים תמונה למסגרת המכילה אותה היה צורך להפעיל את אחת הפקודות מתפריט Object>Fitting. האפשרויות כללו התאמה פרופורציונאלית של התמונה למסגרת, מילוי פרופורציונאלי של המסגרת בתמונה, התאמת המסגרת לתכולה ועוד. אך אפשרויות אוטומטיות אלו לא תמיד עשו את העבודה ולא פעם דרשו התערבות של המשתמש. טכנולוגיית הבינה המלאכותית של Adobe מסוגלת לנתח את התמונה ולמקם את הנושא במיקום מתאים מבחינת קומפוזיציה. כל שיש לעשות, לאחר הצבת התמונה במסגרת המתאימה, להפעיל את הפקודה Content Aware Fit מתפריט Object>Fitting, או ללחוץ על הכפתור המתאים ( Content Aware Fit Icon ) בסרגל השליטה העליון. לעיתים השינוי שפקודה זו תבצע יהיה משמעותי ולפעמים יבוצעו התאמות קלות, אך בשורה התחתונה הפקודה לרוב תעשה עבודה ראוייה המצדיקה את הניסיון. ניתן לקבוע שאפשרות זו תיבחר כברירת מחדל בהעדפות התוכנה (Cmd+K במק, Ctrl+K בחלונות) – בתחתית הקטגוריה General יש לסמן את האפשרות Make Content-Aware Fit the default frame fitting option. חיסרון אחד ראוי לציון הוא שלא ניתן להגדיר בחירה זו כסגנון אובייקט ובנוסף גם לא בחלון הפקודה Frame Fitting Options – אז יש לאן להתפתח בנושא זה.

 

Place Content Aware Blog
דוגמא ימנית: לאחר הצבת התמונה, דוגמא אמצעית לאחר התאמת התכולה למסגרת ודוגמא שמאלית לאחר שימוש בפקודה Content Aware Fit מתפריט Object>Fitting

שיפורים בעבודה עם קובצי PDF

אחת הבעיות בעבודה עם לקוחות קשורה לשלב התיקונים. לא תמיד ברור למה הלקוח התכוון בהערותיו והמאמץ באיתור התיקונים לעיתים גוזל יותר מדי זמן. גירסה CC2019 מנסה לתת מענה לבעיה זו ומציגה חידושים משמעותיים בעבודה עם קובצי PDF. ראשית התוכנה מאפשרת ייבוא הערות מקובצי PDF והחלת תיקונים ישירות על הקובץ. איך זה מתבצע?
באופן כללי הלקוח פותח את קובץ ה-Pdf שנשלח אליו בתוכנת קורא הקבצים של Adobe, מוסיף באמצעות כלי ההערות את הערותיו, שומר את הקובץ ושולח אותו חזרה אלינו. החוכמה כעת היא לא לערוך את הקובץ ולתקן את הליקויים באופן ידני, אלא להיעזר בקובץ ה-PDF שהלקוח שלח כדי לבצע את התיקונים באופן מהיר ואוטומטי.
כעת, יש להציג את חלון ההערות באמצעות הפקודה PDF Comments מתפריט Window.
יש ללחוץ על כפתור Import Pdf Comments שבחלון ובחלון שנפתח יש לסמן את קובץ ה-PDF שהלקוח שלח ולאשר את החלון.
בשלב זה יוצגו בחלון Pdf Comments ההערות שהלקוח שלח. יש ללחוץ לחיצה כפולה על ההערה וזו תודגש במסמך עצמו. לחילופין ניתן לסמן את המלל במסמך והוא יודגש בחלון ההערות. כעת ניתן ללחוץ בפינה הימנית התחתונה של ההערה בחלון Pdf Comments לאישור התיקון (A)(Accept) וזה יבוצע בפועל במסמך. לדוגמא, אם הלקוח סימן למחוק את המלל- אישור התיקון ימחק את המלל בפועל.
במידה וההערה איננה נוגעת בתיקון מלל, אלא בפעולה – לאחר ביצוע התיקון ניתן ללחוץ על כפתור האישור שמימין לכותרת התיקון בחלון ההערות (B), או למחוק את ההערה באמצעות לחיצה על כפתור הפח בתחתית ההערה (C). ראוי לציין שההערות ותצוגתן במסמך אינן מודפסות, אך ניתן להציגן ולהסתירן באמצעות לחיצה על כפתור העין שבפינה ימנית התחתונה של חלון ההערות (D).
עריכת מלל באופן זה תציג סימן חדש בעל שלוש נקודות לאחר המלל שתוקן (E). בדומה לסימנים ניסתרים אחרים, גם סימן זה איננו גוזל רווח והוא לאזכור וסימון בלבד.
תפריט הסינון שבראש החלון (F) מאפשר לסנן הערות לפי מצב ההערה (טופל, לא טופל וכד׳), מקור ה-Pdf על פיו בוצעו התיקונים ועוד.
הערה חשובה – מאפיין זה יעבוד אך ורק עם קובצי Pdf שנוצרו בגירסה CC2019 של אינדיזיין ומעלה, מאחר וגירסה זו מוסיפה לקובץ ה-Pdf מספר עוגנים המאפשרים תיקונים אלו.

Pdf Comments Blog

 

מימין לפני התיקון ולאחר ייבוא ההערות (שימו לב לפתקיות הצהובות המציינות הערות) ומשמאל לאחר התיקונים

 

הרווח כולו שלנו

המאפיין הבא עלול להיתפס בטעות כזניח, אך למעשה הוא שימושי ביותר. כשיוצרים רשימה ממוספרת, או בעלת תבליטים באמצע פיסקה, לרוב כדאי ליצור מספר סגנונות כדי שניתן יהיה בקלות למשל ליצור מרווח לפני ואחרי הרשימה. כדי לחסוך עבודה זו ב-Adobe הואילו להוסיף תכונה שקיימת כבר שנים במעבדי תמלילים ותוכנות עימוד אחרות – מרווח בין פיסקאות הנעזרות באותו סגנון. משמע אם הענקנו לאותה רשימה סגנון אחד – תכונה זו יכולה להוסיף את אותם מרווחים ללא הצורך בסגנונות נוספים.
תכונה זו ניתן לקבוע (כשמלל מסומן) בסרגל השליטה העליון (A), בסגנונות פסקה בקטגוריה Indent and Spacing תחת Space Between Paragraphs Using Same Style ואפילו בחלון Properties תחת הקטגוריה Paragraph. ראוי לציין שבמידה וסימנתם מלל הכולל מספר סגנונות – מאפיין זה לא יעבוד, שהרי שמו מעיד על תפקודו.

‭‬ 
Paragaraph Options Article

 

תמיכה בפונטים בפורמט SVG
הגירסאות האחרונות של תוכנות Adobe החלו לתמוך בפונטים מסוג SVG in Open Type הכוללים תווים מרובי צבעים. אמנם לא ניתן לערוך את צבעם של מרבית מפונטים אלו, מאחר והצבע מובנה מראש בהם, אך בחלקם הם מציעים מבנה מעניין ומגוון יותר. אינדיזיין תמכה בפונטים במבנה זה באופן חלקי למדי ובגירסה CC2018 למשל אפשרה להשתמש בפונטים אך לא לייצא את הקובץ לפורמט PDF. גירסה זו כבר תומכת בפורמט זה באופן מלא וניתן להשתמש בפונטים אלו באופן מורחב יותר.
תפריט פונטים משוכלל

 

גירסה CC 2019 של אינדיזיין תומכת בדפדוף ויזואלי חכם בספריית הפונטים הכולל מגוון תכונות ומאפיינים חדשים המקלים על צפייה ואיתור פונטים בקלות ובמהירות. לחיצה על תפריט הפונטים תציג מספר חידושים:
ניתן לגשת לפונטים האחרונים שנוספו על ידי לחיצה על דמות השעון.
להחליף את מלל התצוגה המקדמת באמצעות תפריט יעודי.
לשלוט בגודל מלל התצוגה המקדמת.
לצפות במלל בפונטים שונים בקלות על ידי העברת הסמן מעל הפונט (אין צורך ללחוץ על הפונט לבחירתו)
לדעת כמה משקלים יש לאותו פונט באמצעות המספר התחום בסוגריים שבסוף שמו.
לבצע סינון ברשימת הפונטים לפי סגנון הנהוג בספריית הפונטים של Adobe. מאפיין זה מאפשר לצמצם את הרשימה כך שיוצגו רק הפונטים בסגנון שאתם מחפשים.
להוריד פונטים משירות הפונטים של Adobe ישירות מהתוכנה (פרטים בהמשך). בפועל מדובר בתפריט משודרג המקל על בחירת הפונט הרצוי.

Font Menu

 

הורדת פונטים ישירה מהתוכנה

שירות הפונטים של Adobe עבר מהפכה קלה וכפתיח שינה את שמו. השירות שהתהדר בשם TypeKit ונשא דמות ירוקה של TK התחלף בשם Adobe Fonts. מגירסה זו – אם פתחתם קובץ שהשתמש בפונט משירות זה שלא סונכרן – יוצג חלון ובו במקום לסנכרן את הפונט החסר, יהיה עליכם ללחוץ על כפתור ההפעלה Activate. גם הכפתורים בקטגוריית הפונטים שבלוח הבקרה השתנו וכעת ניתן להזניק את דפדפן האינטרנט ישירות לשירות הפונטים באמצעות לחיצה על כפתור Manage Fonts. אך כל זה פחות חשוב מאחר ומגירסה זו ניתן להפעיל פונטים משירות זה ישירות מהתוכנה. לחיצה על תפריט הפונטים תציג כפתור חדש בדמות ענן (A). לחיצה עליו תציג את כל הפונטים שהורדו מהשירות. אבל החידוש האמיתי כאן ממוקם מעליו והוא היכולת למצוא פונטים נוספים מהשירות באמצעות לחיצה על הכפתור B) Find More). אפשרות זאת תציג את כל הפונטים הזמינים להורדה מהשירות בתפריט אחד. במידה ואנחנו מעוניינים לראות כיצד נראה הפונט הזה- מומלץ קודם לסמן מלל במסמך, לסמן את הפונט ברשימה ולהתרשם, בזמן אמת וללא הצורך בהורדת הפונט, ממידת התאמת הפונט לעיצוב – אהבתם? לחצו על כפתור ההורדה בדמות הענן (C). בחרתם בפונט שכבר הופעל? לחיצה עליו תאפשר לבטל את התקנתו באמצעות לחיצה על כפתור Deactivate בעל דמות הענן וסימן הפסילה. במידה והורדתם רק משקל אחד ממשפחה שלמה של הפונט – הפונט יוצג ברשימה בליווי דמות ענן הכוללת שלוש נקודות (D). מיקום הסמן מעל הדמות יציג את הכיתוב – הפעל את שאר הפונטים במשפחה (Activate Remaining)

Adobe Fonts Menu

 

הוספת הערות שוליים

הגירסה זו מאפשרת סוף סוף להוסיף הערות שוליים באופן חי ומהיר. ההערות יופיעו בתחתית העמוד. כדי להוסיף ה שוליים יש למקם את הסמן בסוף המשפט, ללחוץ עם לחצן ימני בעכבר ומהתפריט הנשלף לבחור בפקודה Insert Footnote. כעת יתווסף לתחתית תיבת המלל מספר ותוכלו להקליד את המלל הקשור להערה. גירסה זו מאפשר ת להמיר הערות שוליים (Footnotes) להערות המופיעות בסוף הפרק, או הספר (Endnotes) באמצעות הפקודה Convert Footnote to Endnote מתפריט Type. בשלב זה יופיע חלון ובו ניתן יהיה לבחור בין המרת הערת שוליים להערות סיום וההיפך. אפשר לקבוע מתפריט Scope אם ההמרה תתבצע על כל המסמך או רק על המלל המסומן. גירסה זו תומכת גם בהערות סיום סטטיות שנדרשו לא מעט על ידי משתמשים בגירסה שקדמה לגירסה זו. כעת בייבוא קובצי Word ניתן לקבוע בתיבת הייבוא שהערות הסיום ייובאו כמלל סטטי (Import as Static Text). נוסף לכל אלה, גירסה זו מאפשרת סוף סוף להוסיף הערות שוליים והערות סיום לתחתית הטבלה. ההערות יופיעו בתחתית תיבת המלל. המספר המפנה להערת השוליים בטבלה יופיע בתחתית הטבלה. הערות שוליים שהוצמדו לטבלה בקובצי Word ישתמרו בעת הייבוא וייוצאו לפורמט התומך בהערות שוליים, כמו Pdf, ו-HTML.

Convert Footnote to Ennote


 

שינויים קטנים שכדאי להכיר

  • חלון הפתיחה המקבל את פנינו כששום קובץ אינו פתוח השתנה. בראש החלון במקום קישור למסמכים האחרונים בשם Work קיבלנו קישור דווקא לבית (Home).
  • חלון כפתורים וטפסים הזמין באמצעות הפקודה Buttons & Forms מתפריט Window>Interactive מאפשר סוף סוף לבחור בפונט הרצוי בשדות.
  • ניתן כעת לשמר את שם הקובץ בעת הייצוא. כל שיש לעשות הוא לסמן את האפשרות: Use InDesign Document Name as the Output Filename בחלון הייצוא. במידה ואפשרות זו לא תסומן שם הקובץ הקודם שהקלדתם לייצוא יופיע…
  • בעת אריזת קובץ באמצעות הפקודה Package ניתן לבחור אם ברצונכם למלא טופס הוראות הדפסה. במילים אחרות – התיבה המעצבנת שצצה לכם בכל אריזת קובץ לא תופיע אם אתם לא מעוניינים בכך. אם בכל זאת אתם מעוניינים בטופס זה יש לגשת ללשונית Summery ולסמן את האפשרות Create Printing Instructions.
  • מגירסה זו כל קובץ שתייצאו יזכור את הפורמט האחרון שנבחר לייצוא הקובץ. גם אם הקובץ נשמר בשרת או היה משותף עם משתמשים אחרים הוא עדיין יישמר את פורמט הייצוא האחרון שלו.
  • חלון Index מציג כעת שטח גדול יותר להצגת כניסות, כך שקל יותר לאתר אותן. החלון מציג כעת גם שדה לחיפוש כניסות – כל שיש לעשות הוא להקליד את המילה הרצוייה ולעבור בין התוצאות באמצעות כפתורי החצים.
  • חלון‭ ‬הפקודה‭ ‬Document‭ ‬Setup‭ ‬מציג‭ ‬כעת‭ ‬אפשרות‭ ‬לשליטה‭ ‬ברוחב‭ ‬השוליים‭.‬ ההבדל‭ ‬בין‭ ‬קביעת‭ ‬השוליים‭ ‬בחלון‭ ‬זה‭ ‬לבין‭ ‬קביעת‭ ‬מאפיין‭ ‬זה‭ ‬בפקודה‭ ‬Margines‭ ‬and‭ ‬Columns‭ ‬מתפריט‭ ‬Layout‭ ‬הוא‭ ‬שחלון‭ ‬Document‭ ‬Setup‭ ‬ישפיע‭ ‬רק‭ ‬על‭ ‬עמודים‭ ‬שלא‭ ‬נקבעו‭ ‬להם‭ ‬מאפיינים‭ ‬אלו‭ ‬דרך‭ ‬הפקודה‭ ‬.Margines‭ ‬and‭ ‬Columns‭ ‬

     

 
 
print

 

באותו נושא

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    טיפים בפוטושופ
    ב-20 השנים הראשונות לקיומה של פוטושופ, אגף הטיפול במלל בתוכנה נדחק לקרן זוית ומרבית המשתמשים השתמשו בכלי המלל בעיקר ליצירת...
    06.06.2016 | כתב: שירלי אשרת-פסטרנק
  • פיתוח משחקים
    יוניטי החל את דרכו כמנוע פיתוח משחקים חינמי ופתוח לכולם. מאז המנוע התפתח, השתפר והצליח לשמור על נאמנות המפתחים וכיום...
    06.06.2016 | כתב: שירלי אשרת-פסטרנק
  • נכתב ע"י
    כל אפטריסט, בשלב כזה או אחר, מצא את עצמו מתמודד עם המטלה של שכפול היררכית קומפוזיציה. מטלה שלא די בכך...
    06.06.2016 | כתב: שירלי אשרת-פסטרנק
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם