exm menu

 

exm menu

 

מה אפשר ללמוד על פיתוח משחקים

שפי גור-ארי | 18.03.2019

בפעם הראשונה שיצא לי לבקר באתר סקי זה היה לגמרי בהפתעה. ביליתי בטורונטו עם חברים מהעבודה, בנסיעת עסקים ומזג האוויר היה קר בטירוף. במשך השהות שלנו שם המעלות נעו בטווח של בין מינוס 7 מעלות למינוס 21, כשרוב הזמן הן התמקמו באופן נוח על מינוס 15 מעלות.

האמת שהרגשתי מצויין עם זה, אני אוהב קור, ובאתי מצוייד. חוץ מזה שטורונטו בנוייה באופן מושלם לחורף קר, עם מעברים תת־קרקעיים, מרכזי קניות מתחת לאדמה  ורכבת תחתית שמגיעה לכל פינה בעיר. אבל אז עוד לא הכרתי ביתרון האדיר שבמזג אוויר קר כל כך – משמע, שלג והאפשרות לעשות סקי.
כבר בסוף השבוע הראשון נסענו לאתר סקי, לא רחוק מטורנטו. מדובר כנראה באתר המרוחק ביותר שניתן לתאר מאתר החרמון, והכוונה היא לא רק גיאוגרפית. הנוף היה מהמם, הרים מושלגים, בתי עץ פסטוראליים, ואגם ענק וקפוא בנוף המרוחק. היתה רק בעיה אחת – לא ידעתי לעשות סקי.
כשעמדתי בפני הבחירה האם לשכור ציוד סקי או ציוד סנובורד, האינטואציה שלי נשענה על הסיבה הכי קלושה שיכולתי לחשוב עליה. סנובורד זה כמו סקייטבורד. ובכן, זה לא ממש. אבל הלכתי עם הבחירה שלי עד הסוף. ואחרי שנפלתי במורד כמה פעמים, הבנתי שני דברים חשובים מאוד. הראשון- אין לי מושג איך עוצרים את הדבר הזה בלי ליפול.  והשני- אני ממש נהנה.
סנובורד זה מסוג הדברים שאפשר ליהנות מהם, גם אם אתה ממש מתחיל ולא ממש טוב. ואני חייב להודות שזה שהייתי בעברי גולש לא משהו בסקייטבורד, לגמרי עזר לי להיות גולש לא משהו על סנובורד.
יופי שפי, איך זה בכלל קשור למשחקים? עוד רגע, אני מגיע לשם…
לא כל מי שניסה איתי סנובורד באותו זמן בפעם הראשונה, נהנה מזה כל כך. היו לי חברים, שאחרי נפילה או שתיים, אמרו שהספיק להם, והלכו לאכול ולשתות משהו במסעדת המזון המהיר שבאתר. אני נהניתי כי הייתי מוכן להתנסות, הייתי מוכן ליפול, והייתי גם פתוח ליהנות מזה.אמנם לא יצאתי משם גולש מקצועי, וסביר שאף פעם לא אהיה, אבל אני עדיין לא מצטיין בלעצור, ונוטה לגלוש רק כשהגב שלי פונה לכיוון המורד. יחד עם זאת אני מאוד נהנה מהגלישה, וזה מה שחשוב. במובן הזה סקי’ או סנובורד מקבילים לפיתוח משחקים. אתם לא צריכים להיות מקצוענים, ללכת למסלולים שחורים, או ללמוד חצי שנה לפני שאתם מתחילים, כדי ליהנות מזה.

כל מה שאתם צריכים זה להעז, לנסות, ולהיות מוכנים להיכשל, ואז לקום ולנסות שוב. בסופו של דבר כשעובדים על משחק, כל אחד מביא את מה שיש לו ויוצר איתו. סביר שבהתחלה אין לכם הרבה להציע, אבל זה לא יישאר כך לזמן רב

.



כמו במקרה של סקייטבורד וסנובורד, העובדה שאתם, למשל, אוהבים משחקים בתור גיימרים, או אוהבים משחקי לוח, או אוהבים לצייר או לכתוב, היא לגמרי רלוונטית לפיתוח משחקים. כל יכולת אחרת שיש לכם, אפילו אם זה ג'אגלינג, או נגינה בכלי מוזיקאלי, יכולה להיות רלוונטית לפיתוח משחקים. אם ניצמד לדוגמה הזאת. מי שיודע ג'אגלינג, יודע איך זה להתחיל בקטן ולהשתפר. איך להתחיל מחדש כשמשהו נופל, ואיך ליצור איזון בין כמה אלמנטים שקופצים באוויר, ועל ידי כך ליצור אתגר, עניין וכייף. מי שיודע לנגן בכלי נגינה, מעבר לזה שהוא יידע כנראה ליצור מוזיקה, הוא מבין בהתמדה ובניית יכולת לאורך זמן, ומבין מה החשיבות, של קצב, הפסקה ושקט. מרכיבים שרלוונטים גם למוזיקה וגם לפיתוח משחקים.


 

 

במסגרת הקורס שאני מלמד במנטור, במסלול פיתוח משחקים, אני מלמד סטודנטים וסטודנטיות ברמות שונות לפתח משחקים, ובעיקר לפתח אצלם את יכולות התכנות. הייתם מצפיים שמי שהוא גיימר רציני מראש יצטיין בתכנות. אבל זה לא תמיד כך. הגישה היא לאפשר לכל אחד להביא את היכולות שלו, ולספק לסטודנטים את הכלים והתמיכה הנכונים, כדי שיוכלו להשיג תוצאות יוצאות דופן. כאמור, כל אחד בתחומו, ובסוג המשחקים שמעניין אותו. בין המשחקים שראיתי מסטודנטים במסלול האחרון, היה runner, מירוץ מכוניות, משחק המבוסס על ספר ילדים, משחק אווירתי, משחק פלטפורמר, העתק (Clone) למשחקי זלדה הישנים ועוד – וכל זה כעבור סמסטר אחד בלבד.

הדבר האהוב עלי במיוחד בללמד תכנות משחקים למתחילים הוא שאחרי החששות, הבלבול והקשיים, הקיימים לא מעט בהתחלה, הסטודנטים תמיד מגיעים לתובנה חשובה ועמוקה, ומצליחים ליצור משהו, או לגרום למשהו לפעול. ואז תחושת הגאווה וההישג על היצירה ממלאת אותם. הרגעים האלה הם הרגעים שעבורם שווה להיות מתכנת באופן כללי ומפתח משחקים בפרט.

מקווה שנהניתם מהמאמר וששיכנעתי אתכם לתת צ'אנס לסקי או סנובורד.
ואם לא זה, אז לפחות להתנסות בפיתוח משחקים.

שפי גור-ארי, מפתח משחקים ומדריך במכללת מנטור
print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    שמירה בענן בפוטושופ
    גירסה CC2020 הציגה מהפכה קטנה בכל הנוגע לשמירת מסמכים. מגירסה זו הפעלת הפקודה Save לקבצים חדשים, או הפעלת הפקודה Save...
    26.12.2019 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    מברשות לפוטושופ
    מברשות משמשות לא מעט כלים בפוטושופ, החל בכלי הבחירה המהירה וכלה בכלים לתיקון ושכפול כמו כלי חותמת הגומי וכלי מברשת...
    15.06.2020 | כתב: חן ליטמן
  • נכתב ע"י
    כשהאמא החורגת של שלגייה רצתה לקבל חיזוקים לדימוי הגוף הרופף שלה, היא פנתה אל ראי הקסם שיגיד לה כמה היא...
    21.01.2019 | כתב: עינת שמשוני
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם