exm menu

 

exm menu

 

מאסטר בסביבת העבודה

יגאל לוי | 01.04.2020

פוטושופ‭ ‬מציעה‭ ‬מספר‭ ‬אפשרויות‭ ‬וסימני‭ ‬חיווי‭ ‬המוכרים‭ ‬רק‭ ‬למשתמשים‭ ‬מתקדמים. חלקם‭ ‬חשובים‭ ‬מאוד‭ ‬בתזרים‭ ‬העבודה‭ ‬ומרביתם‭ ‬עשויים‭ ‬לקצר‭ ‬תהליכים. במאמר‭ ‬זה‭ ‬נפרט‭ ‬אודות‭ ‬סימנים‭ ‬אלו, נספק‭ ‬מספר‭ ‬קיצורי‭ ‬מקלדת‭ ‬שודאי‭ ‬יישמשו‭ ‬אתכם‭ ‬בעבודה‭ ‬היומיומית, נאתר‭ ‬במהירות‭ ‬את‭ ‬מיקום‭ ‬שמירת‭ ‬הקובץ, נחשוף‭ ‬8‭ ‬טיפים‭ ‬למעבר‭ ‬יעיל‭ ‬בין‭ ‬מסמכים‭ ‬פתוחים‭ ‬ונקצר‭ ‬לכם‭ ‬את‭ ‬תהליך‭ ‬שמירה‭ ‬וסגירת‭ ‬כל‭ ‬הקבצים‭ ‬הפתוחים. הדרך‭ ‬לשליטה‭ ‬בסביבת‭ ‬העבודה‭ ‬שלכם‭ ‬עוברת‭ ‬לפעמים‭ ‬בדברים‭ ‬קטנים, אך‭ ‬כאלה‭ ‬העושים‭ ‬את‭ ‬ההבדל‭ ‬בין‭ ‬עבודה‭ ‬סיזיפית, הגוזלת‭ ‬זמן‭ ‬וסבלנות, ‬לעבודה‭ ‬מהירה, יעילה‭ ‬ובעיקר‭ ‬מהנה‭.‬

01. סימני חיווי שאולי לא הכרתם במנשק התוכנה

  1. מנשק התוכנה של פוטושופ מציע מספר בקרות וסימני חיווי הנסתרים ממרבית משתמשי התוכנה.

איך יודעים שהקובץ שמור? במידה ובקובץ בוצע שינוי והוא לא נשמר הוא יסומן בכותרת המסמך בכוכבית (A). שימו לב שמדובר בכוכבית הממוקמת מחוץ לסוגריים (על זו הממוקמת בתוך הסוגריים בהמשך…). משתמשי מק זוכים לסימן חיווי נוסף- במידה והקובץ לא נשמר הוא יסומן בנקודה שחורה במרכז הכפתור האדום המשמש לסגירת הקובץ (B).

  1. בלשונית הקובץ יופיע שם הקובץ בצירוף אחוז התצוגה הנוכחי, השכבה המסומנת, מודל הצבע ועומק הצבע בסיביות (C). במידה ולקובץ שפתחתם פרופיל צבע שונה ממה שנקבע בהעדפות הצבע של התוכנה- תופיע כוכבית המציינת זו (D). שימו לב משמעות כוכבית זו שונה מהכוכבית שמחוץ לסוגריים. במידה ולקובץ אין פרופיל צבע תופיע במקום הכוכבית סולמית. סימני חיווי אלו נועדו לגרום למשתמש לבצע מהלך. על מהלכים אלו במאמרים נפרדים.

 

02. איפה שמור הקובץ?

לעיתים, בהסח הדעת, אנו עלולים לשמור את הקובץ במיקום שגוי ולגלות זאת רק בעת ניסיון להציב את הקובץ בתוכנה אחרת, כמו אינדיזיין או אילוסטרייטור. על מנת לאתר את מיקום הקובץ ניתן ללחוץ עם לחצן ימני על לשונית הקובץ ומהתפריט הנשלף לבחור בפקודה Reveal in Finder במק, או Reveal in Explorer. במידה והקבצים אינם מוצגים בתצוגת לשוניות, במק בלבד, ניתן להחזיק את מקש Cmd וללחוץ על כותרת הקובץ ולצפות במיקום הקובץ.

 

03. קיצור מקלדת לתצוגה מקדימה

חלק מחלונות פקודה כמו התאמות או פילטרים בפוטושופ כוללות תיבת סימון לתצוגה מקדימה (A) (Preview). כברירת מחדל התיבה לרוב מסומנת והיא מייצגת את התוצאה לאחר הפעלת הפקודה. יש מקרים שהמשתמש רוצה לבחון את השפעת הפקודה ולכן מבטל זמנית את הסימון. שיטה מהירה יותר היא ללחוץ על מקש P (קיצור של Preview) לביטול הסימון ושוב P לסימונו. אגב, חלק מהחלונות מאפשרים ללחוץ בגבולות חלון התצוגה המקדימה (B) כדי לראות (בחלון זה בלבד) את התמונה או השכבה לפני הפעלת הפקודה.

 

04. עריכה מהירה של שמות השכבות

החל בפוטושופ גירסה CS6 ומעלה, בעת עריכת שם השכבה ניתן ללחוץ על מקש Tab במקלדת לעריכת שם השכבה שמתחת לשכבה הנוכחית. החזקת המקש Shift ולחיצה על מקש Tab תאפשר עריכת שם השכבה שמעל לשכבה הנוכחית.

 

05. שינוי יחידות המידה בסרגלי התוכנה

פוטושופ משמשת למגוון רחב של משימות החל בעיצוב לדפוס וכלה בעיצוב לרשת ולהתקנים ניידים. בכל אחת ממשימות אלו על המעצב לבחור ביחידות המידה המתאימות למשימה עליה הוא עובד. לדוגמא, בעיצוב לרשת ולהתקנים ניידים יחידות המידה המתאימות הן פיקסלים ולעומת זאת לדפוס יחידות המידה המתאימות הן לרוב בסנטימטרים. ניתן לקבוע את יחידות המידה בהעדפות התוכנה בקטגוריה Units & Rulers. בתפריט Rulers ניתן לבחור ביחידות המידה המתאימות. 

יחד עם זאת  מדובר בתהליך מעט ארוך ומסורבל. אך יש שיטה מהירה ויעילה יותר. כדי להחליף את יחידות המידה בתוכנה יש להציג את סרגלי התוכנה (View>Rulers), ללחוץ עם לחצן ימני על הסרגל ומהתפריט הנשלף לבחור ביחידות המידה הרצויות.

 

06. איתור מהיר של מימדי הקובץ

כדי לדעת מהם מימדיי הקובץ ניתן להשתמש בקיצור המקלדת Cmd+option+i במק, או Ctrl+alt+i בחלונות לפתיחת חלון Image Size. אפשרות אחרת היא לבחור בפינה השמאלית התחתונה של המסמך בתפריט באפשרות Document Dimmenssions (A). בגירסאות האחרונות של פוטושופ ניתן להציג את מימדי המסמך בדרך המהירה הבאה: יש ללחוץ על מקש M במקלדת לבחירה בכלי הבחירה המלבני, כעת יש לגרור את הכלי מהפינה השמאלית העליונה של המסמך עד לפינה הימנית התחתונה שלו בשלב זה תצוץ תוית ובה מצויינים מימדיי המסמך (B).

 

07. 8 טיפים למעבר יעיל בין מסמכים פתוחים

  1. פוטושופ מאפשרת לעבור בין מסמכים פתוחים באמצעות קיצור המקלדת ~ Cmd + במק, או ~ Ctrl + בחלונות. מקש טילדה (~) ממוקם במקלדות מק בסמוך למקש Z ואילו במקלדות עבור חלונות הן מופיעות מתחת למקש esc. הוספת המקש Shift למשוואה תשוב ותציג את המסמך הקודם. 
  2. קיצור מקלדת נוסף, אולי קל יותר לזכירה, הוא Ctrl+Tab למעבר למסמך הבא ו-Ctrl+Shift+Tab לחזרה למסמך הקודם. אך זה לא הטיפ…
  3. לא מעט משתמשים מעדיפים להציג את כל המסמכים הפתוחים זה לצד זה, בייחוד כשהם משלבים תמונות שונות לכדי קומפוזיציה אחת. כדי לעשות זאת ניתן להפעיל את הפקודה Tile מתפריט Window>Arrange. בשלב זה יוצגו כל המסמכים הפתוחים ויאורגנו בחלוניות זו לצד זו. כעת ניתן לגרור בקלות אובייקטים ממסמך למסמך.
  4. זוהי הזדמנות טובה להציג את כל המסמכים הפתוחים באותו אחוז תצוגה באמצעות בחירה בכלי הזכוכית המגדלת והפעלת הפקודה Match Zoom מתפריט Window>Arrange.  
  5. אם הגדלתם את התצוגה באחד המסמכים במיקום מסויים- תוכלו להשוות את מיקוטם התצוגה בשאר המסמכים הפתוחים באמצעות הפקודה Match Location מתפריט Window>Arrange.  
  6. באותה מידה, אם סובבתם את התצוגה באמצעות כלי סיבוב התצוגה (לחיצה על מקש R), תוכלו לסובב את התצוגה של כל המסמכים הפתוחים באמצעות הפקודה Match Rotation מתפריט Window>Arrange. ניתן אגב לבטל את סיבוב התצוגה במסמך אחד על ידי סימון לשונית המסמך ולחיצה על מקש esc. 
  7. להחזרת כל המסמכים לתצוגת לשוניות יש להפעיל את הפקודה Consolidate All to Tabs מתפריט Window>Arrange.
  8. אם אתם נוהגים לעבור בין תצוגת אריחים לתצוגת לשוניות באופן שכיח, אולי כדאי לכם להקצות לפקודות אלו קיצור מקלדת. כדי לעשות זאת יש להפעיל את הפקודה Keyboard Shortcuts מתפריט Edit. בחלון שנפתח יש ללחוץ על בחלון המרכזי על תפריט Window ו-Arrange, כעת יש ללחוץ על השדה שלצד הפקודה וללחוץ על קיצור המקלדת הרצוי כדי  להקצותו לפקודה. אנחנו למשל הקצנו את קיצור המקלדת Cmd+Option+Ctrl+T להשבת כל המסמכים לתצוגת טאבים (Conolidate all to Tabs). אבל כדאי שאתם תבחרו את קיצור המקלדת ההגיוני עבורכם…
  9. טיפ בונוס למשתמשי מק ניתן לצמצם מסמך למעגן (Dock) באמצעות הפקודה Minimize מתפריט Window>Arrange או באמצעות קיצור המקלדת Cmd+Ctrl+M. להצגת המסמך יש לבחור בו מתחתית תפריט Window, או פשוט ללחוץ על דמותו במעגן שבתחתית המסמך. 

 

08. סגירת קבצים מהירה

ניתן לסגור את כל הקבצים הפתוחים באמצעות קיצור המקלדת Cmd+alt+W במק, או Ctrl+alt+W בחלונות. במידה והקבצים לא נשמרו יופיע חלון ובו תוכל לבחור לשמור את הקובץ (Save במק Yes בחלונות), לבטל את הפעולה (Cancel), או לסגור ללא שמירה (Don’t Save במק, No בחלונות). במק לחיצה על מקש D תסגור את הקובץ ללא שמירה (קיצור של Don’t Save), לחיצה על מקש S תשמור את הקובץ (קיצור של Save). בחלונות לחיצה על מקש Y תשמור את הקובץ (קיצור של Yes) ואילו לחיצה על מקש N לא תשמור את הקובץ (קיצור של No). בשתי הפלטפורמות לחיצה על מקש esc תבטל את הפעולה. ניתן לקבוע שהפעולה בחלון זה תהיה גורפת לכל הקבצים הפתוחים באמצעות סימון האפשרות Apply to All.

 

print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם