exm menu

 

exm menu

 

כל הקיצורים ה-אFשריים

יגאל לוי | 30.06.2020
קיצורי מקלדת פוטושופ

מקצוענים עושים הכל כדי להאיץ את קצב ביצוע העבודות, החל ברכישת מחשב חזק ולוח גראפי וכלה בשיפור המיומנויות שלהם. אך לעיתים כל שצריך הוא לשנן מספר קיצורי מקלדת. מקשי
ה-F במקלדת יכולים למלא תפקיד חשוב בתזרים העבודה שלכם. מקשים אלה הממוקמים בשורה העליונה במקלדת משמשים את פוטושופ במספר פעולות נפוצות ולכן מומלץ לשנן לפחות את חלקם. מאמר זה מציג מספר קיצורי מקלדת מוכרים וחלק שחמקו מעיניהם של מקצוענים.

קיצורי מקלדת למשתמשי מק

לפני שנסביר על קיצורי מקלדת נציין שעל משתמשי מק להשתמש בהם באופן שונה. זאת מאחר וחלק ממקשי ה-F במחשבי מק משמשים את מערכת הפעלה. כדי להשתמש במקשי ה-F בדומה למשתמשי חלונות ניתן לבחור באחת מהאפשרויות הבאות- הראשונה ללחוץ על מקש fn (הממוקם מתחת למקש F13 במקלדת סטנדרתית) בצירוף מקשי ה-F. אם זה לא בא בחשבון מבחינתכם תוכלו לפתוח את העדפות מערכת ההפעלה (תפריט התפוח-System Preferences). כעת יש לסמן את הקטגוריה Keyboard ובלשונית Keyboard יש לסמן את האפשרות:

Use F1, F2, etc keys as standard function keys

אין צורך באתחול התוכנה או המחשב.

כעת, כדי להשתמש, למשל, בבקרות עוצמת השמע ונגן המוזיקה יש להחזיק את מקש fn בעת הלחיצה עליהם. 

 

מקש F1 בפוטושופ

 

F1 – עזרה או ביטול   

מכל מקשי קיצורי מקלדת, דווקא מקש זה מבצע פעולות שונות במק ובחלונות. במק לחיצה על שילוב המקשים fn+F1 תבצע ביטול של הפעולה האחרונה, דומה להפעלת הפקודה Undo מתפריט Edit. למה רק דומה? כי אם, למשל, אתם בשכבת התאמה מסויימת, הפעלת קיצור זה תציג את התוצאה ללא הפעולה האחרונה. שימוש חוזר באותו קיצור יציג את ההתאמה לאחר התיקון (בדומה להפעלת הפקודה Redo מתפריט Edit). בחלונות לעומת זאת, לחיצה על מקש F1 תציג את חלון העזרה (Help) הזמין במק באמצעות הפקודה Photoshop Help מתפריט Help.

מקש F1 בפוטושופ

 

F2 – גזירה   

פעולות העתקה, גזירה והדבקה הן מהשימושיות שיש לפוטושופ להציע. פעולות אלו זמינות באמצעות לחיצה על מקש אחד ללא הצורך בשילוב עם מקש אחר. הפקודה Cut, הזמינה כזכור מתפריט Edit, זמינה גם באמצעות לחיצה על מקש F2 (במק fn+F2). לפקודה זו קיצור נוסף (Cmd+X במק, או Ctrl+X בחלונות).

F3 – העתקה   

פעולת העתקה, הזמינה באמצעות הפקודה Copy מתפריט Edit זמינה גם באמצעות לחיצה על מקש F3. שימו לב שבניגוד לקיצור הקודם, אם קיים אזור בחירה פעיל, לחיצה על מקש זה תעתיק את תכולת השכבה באזור זה. במידה ולא קיים אזור בחירה- פוטושופ תעתיק את כל השכבה (החל בגירסה CC2018 ומעלה). לפקודה זו קיצור נוסף ומוכר (Cmd+C במק, או Ctrl+C בחלונות).

F4 – צירוף   

אם מקש F2 משמש לגזירה ו-F3 משמש להעתקה, אז F2 משלים את העבודה עם פעולת צירוף. לחיצה על המקש F2 שוות ערך לפקודה Paste מתפריט Edit, או לקיצור מקלדת אחר- Cmd+V במק, או Ctrl+V בחלונות.

F5 – הגדרות מברשת ומילוי   

לחיצה על מקש זה תציג או תסתיר את חלון הגדרות המברשת, הזמין גם באמצעות הפקודה Brush Settings מתפריט Window. שימו לב שלאורך שנים קיצור זה הציג דווקא את חלון המברשות ובגירסאות האחרונות, בשל החלפת שמות החלונות הקיצור השתנה.

 שימוש בקיצור Shift+F5 יפעיל את פקודת המילוי Fill מתפריט Edit. שימו לב שאם הצמדתם שני חלונות, למשל את חלון המברשות וחלון הגדרות המברשת, שימוש בקיצור המקלדת יציג ויסתיר את שניהם. שימו לב שבמקרים בהם נוסף מקש למשוואה, כמו במקרה זה, משתמשי מק לא צריכים להחזיק שום מקש נוסף.

קיצורי מקלדת חלון הגדרות מברשות פוטושופ

 

F6 – חלון הצבע   

לחיצה על מקש זה תציג את חלון הצבע הזמין גם באמצעות הפקודה Color מתפריט Window. חלון הצבע מציע גירסה מצומצמת של חלון בורר הצבע בתוספת צבע החזית והרקע. שימו לב שבסביבת העבודה Essentials, שהיא סביבת העבודה בברירת המחדל של התוכנה, חלון Color מוצמד לחלונות נוספים (Swatches, Gradients ו-Patterns) ולכן שימוש בקיצור זה יציג ויסתיר את כולם. 

שימוש בקיצור Shift+F6 יפעיל את פקודת ריכוך אזור הבחירה Feather מתפריט Select.

 חלון צבע פוטושופ

 

F7 – שכבות והיפוך בחירה   

הקיצור הבא הוא כנראה השימושי ביותר מאחר ולחיצה על מקש זה תציג או תסתיר את חלון השכבות. 

שימוש במקש זה בתוספת מקש Shift יפעיל את הפקודה Inverse מתפריט Select  ובפועל יהפוך את אזור הבחירה.

F8 – מידע   

שימוש במקש זה יציג או יסתיר את אחד משלושת החלונות החשובים ביותר בפוטושופ-  לא, זה לא החלון עליו חשבתם… מדובר בחלון המידע הזמין בדרך כלל באמצעות הפקודה Info מתפריט Window.

F9 – תסריטים אוטומטיים   

שימוש במקש זה יציג בחלונות את חלון Actions. במק יהיה עליכם להוסיף את מקש option למשוואה. נזכיר שוב שבמקרה זה יהיה הקיצור fn+option+F9.

מאמר אודות חלון זה בקישור זה

חלון Actions קיצורי מקלדת

בדוגמא חלון Actions בשתי התצורות המוכרות שלו

 

F12 – סליחה, טעיתי, חזור הרבה לאחור…   

לחיצה על מקש זה תפעיל את הפקודה Revert מתפריט File. פקודה זו תחזיר את המסמך למצב המקורי שלאחר השמירה. אם עבדתם במשך שעה על עבוה והחלטתם שכל השינויים לא לטעמכם תוכלו באופן זה לחזור לגירסה המקורית- לביטות פעולה זו יש ללחוץ על מקש F1, או פשוט להפעיל את הפקודה Undo Revert מתפריט Edit.

קיצורי מקלדת למיטיבי לכת   

הקיצורים הנ״ל מוכרים לשועלי קרבות מנוסים, אבל יש כמה שאפילו לא כתובים במדריך המשתמש של התוכנה, למשל: שימוש בשילוב המקשים option+F15 (alt+F15 בחלונות)- יקטין את התצוגה ולעומת זאת שימוש ב-option+16 (alt+16 בחלונות)- יגדיל אותה. שימוש בשילוב במקשים alt+F14) option+F14 בחלונות)- יסובב את התצוגה ב-5 מעלות נגד כיוון מחוגי השעון ולעומת זאת שימוש בקיצור option+F13) option+F13 בחלונות)- יסובב את התצוגה ב-5 מעלות עם כיוון מחוגי השעון.  שימו לב שרק התצוגה סובבה ולא הקנבס. אגב, ליציאה מסיבוב התצוגה, או אם תרצו, לאיפוס זוית התצוגה יש ללחוץ על מקש esc.

שימו לב שניתן לנצל את מקשי ה-F במקלדת לשימושים נוספים, לדוגמא ניתן להקצות קיצורי מקלדת הנעזרים במקשי ה-F בחלון Actions בעת הקלטת רצף פעולות ובגירסאות האחרונות של פוטושופ גם בחלון עריכת קיצורי מקלדת הזמין באמצעות הפקודה Keyboard Shortcuts מתפריט Edit.

קיצורי מקלדת למתקדמים פוטושופ

 

רגע, ומה עם מקש ה-F הסטנדרטי?

אם מקשי ה-F (קיצור של Function, אגב) לא מספיקים לכם, הרי שלמקש האות F (מקש האות כ׳ אם תרצו) יש לא מעט שימושים:

  • לחיצה על מקש F תעבור למצב תצוגה של מסך מלא הכוללת תפריטים, לחיצה נוספת תעבור למצב תצוגה של מסך מלא ללא תפריטים. לחיצה נוספת על מקש זה תשוב לתצוגה רגילה.
  • שימוש בקיצור המקלדת Cmd+option+Shift+F יציג את שדה החיפוש בחלון השכבות וייאפשר לאתר שכבה על בסיס שמה.
  • שימוש בקיצור המקלדת Cmd+Shift+F במק, או Ctrl+Shift+F בחלונות יציג חלון שמרבית המשתמשים לא מכירים וחבל. הפעלתם פילטר, או התאמה והיא נראית לכם מעט חזקה מדי? כל שעליכם לעשות הוא להשתמש בקיצור מקלדת זה או להפעיל את הפקודה Fade מתפריט Edit. שם הפעולה יופיע מיד אחרי המילה Fade. לדוגמא, לאחר הפעלת הפילטר Gaussian Blur שם הפקודה שיופיע בתפריט יהיה Fade Gaussian Blur. בחלון שנפתח ניתן יהיה לקבוע את אחוז אטימות הפעולה ובמקרים מסויימים ניתן יהיה לקבוע את שיטת השילוב של הפעולה (A). שימו לב שפקודה זו לא תעבוד על שכבות אובייקט חכם.
  • שימוש בקיצור המקלדת Cmd+F או Ctrl+F בחלונות יציג בגירסאות האחרונות של התוכנה את חלון החיפוש (B)– בחלון זה תוכלו לחפש, למשל, פקודה בתוכנה שאינכם זוכרים באיזה תפריט היא מסתתרת, תמונות במאגר התמונות של Adobe ועוד.
  • שימוש בקיצור המקלדת Cmd+Ctrl+F במק, או Ctrl+alt+F יפעיל את הפילטר האחרון שהופעל. 
  • שימוש בקיצור המקלדת Ctrl+option+Cmd+F יפעיל את הפילטר האחרון שהופעל- אך ייפתח את חלון הפילטר. קיצור זה זמין במק בלבד.
  • רגע לפני שמשתמשי חלונות מתלוננים לקיפוח, נציין שרק בחלונות- שימוש בקיצור המקלדת alt+Shift+F ייפתח את תפריט File. 

מקש F קיצורי מקלדת בפוטושופ

 

 

 
 
אז אחרי שלמדתם להיות קצת יותר מקצוענים בפוטושופ, זה הזמן ללמוד איך לשלוט בתוכנה כמו מומחים בקורס פוטושופ למתקדמים
 
print

 

באותו נושא

  • נכתב ע"י
    כשהגירסה הרשמית של פוטושופ הוצגה לראשונה בפברואר 1990 היא היממה את קהילת המעצבים והצלמים. לראשונה ניתן היה לבצע משימות מורכבות...
    22.11.2017 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    טבלאות הן אחד המרכיבים הפופולארים ביותר במסמכי אינדיזיין. כולנו נדרשים לעצב טבלאות ואכן אינדיזיין מספקת לנו מגוון אפשרויות עיצוב שמאפשר...
    08.12.2014 | כתב: סיגלית אריאלי
  • נכתב ע"י
    תחילת שנה היא הזדמנות שרבים מנצלים להצבת יעדים ומטרות. יש שמחליטים לרדת במשקל, יש המבטיחים לבלות יותר זמן איכות עם...
    10.01.2024 | כתב: יגאל לוי
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם