exm menu

 

exm menu

 

כאבי גדילה

עינת שמשוני | 14.02.2021
Growth Jump-Blog

פתחתם עסק, אתם פרילנסרים עצמאיים ועובדים והכל סבבה. עכשיו מה עושים? לאן מתקדמים מפה? נשארים לעבוד מחדר בבית, או מתרחבים ופותחים סטודיו? הנה מאמר למי שחווה כאבי גדילה בהרצת העסק וחושב על צמיחה עסקית.

עבור רבים מאיתנו זה החלום – לגדול. לנהל סטודיו אמיתי כזה, שיש לו פקידת קבלה וכורסאות טרנדיות בכניסה ומטבחון עם פינת קפה וחדר ישיבות מעוצב. סטודיו עם צוות עובדים שיש לו גם מחלקת פרינט וגם מחלקת דיגיטל ומחלקת מדיה חברתית. סטודיו שיכול לתת מענה רחב, לנהל פרויקטים גדולים ובעיקר – לשחק במגרש של הגדולים, איפה שהתקציבים גדולים ובכך ליצור התאמה לכאבי הגדילה שהעסק חווה.

אם אתה מחזיקים בחלום הזה, אבל ממשיכים לעבוד מהבית עבור לקוחות שמחפשים עיצוב עלון ב-400 שקל, הנה כמה דברים שכדאי שתיקחו בחשבון:

 

01. לקוחות גדולים לא יבואו אליכם, לכו אליהם

כבר שמעתי על יותר מדי מעצבים שחיכו שהלקוח הגדול הראשון ידפוק להם בדלת ויביא בעקבותיו את החברים הגדולים שלו. זה לא עובד כך. אם אתם רוצים לקוחות מסוימים, דאגו להביא אותם. סמנו את הלקוחות האלו, עשו שיעורי בית יסודיים והבינו מה הם רוצים ומה הם מחפשים ואז פנו אליהם, שלחו קישור לתיק עבודות, הרימו טלפון, בקשו לקבוע פגישה. שכנעו אותם שכדאי להם לעבוד איתכם.

 

02. ללקוחות גדולים יש צרכים גדולים ודרישות גדולות

כן, תקציב גדול לא בא לבד. לקוחות גדולים ידרשו היקף עבודה גדול, הם דורשים רמה ביצועית גבוהה והם מצפים לקצב עבודה מהיר. הם גם רוצים לקבל מוצר שלם. הם לא רוצים להתרוצץ בין נותני שירות שונים. זו הסיבה שהם עובדים לרוב מול משרדים שמחזיקים צוות שיכול לתת מענה מתאים. אתם רוצים למשוך לקוחות גדולים? וודאו קודם שיש לכם אפשרות לתת להם את המענה שהם זקוקים לו. זה הזמן לשכור עובדים נוספים שיהוו כוח עבודה נוסף שיכול להשלים את מה שאתם לא יודעים לעשות בעצמכם ברמה מספיק טובה.

 

03. פרויקטים גדולים הם גם הוצאה גדולה

אנחנו נוטים להסתנוור מפרויקטים שבאים עם תקציב של חמש ספרות, אבל שוכחים שאם לקחנו על עצמנו פרויקט כזה, אנחנו לא מקבלים רק את ההכנסה, אלא גם מזמנים לעצמנו הרבה הוצאות – עלויות הפקה, הדפסה, שכירת שירותים חיצוניים כמו צילום, סטיילינג וכו'. לפני שאתם קופצים להגיד "כן" לפרויקט בהיקף גדול, ודאו שהוא אכן ישתלם לכם כלכלית.

בנוסף, אם החלטתם לגדול, אתם מזמינים לעצמכם הוצאות קבועות שיכולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים בכל חודש – שכירות, ארנונה, משכורות, עלויות מעביד וכו'. ודאו שיש לכם את היכולת להכניס מספיק עבודה שתכסה את ההוצאות האלו.

04. ברגע שאתם מנהלים סטודיו – אתם מנהלים

זה אומר שאולי תהיו קצת פחות מעצבים, פשוט כי תהיו עסוקים בהרבה משימות של ניהול. זה לא בהכרח דבר רע. יש מעצבים שמאוד נהנים מהתפקיד הזה ורואים בו אפשרות לתת ביטוי למגוון רחב יותר של יכולות. אבל יש גם כאלו שמגלים לאכזבתם שאת העבודה המעניינת עושים העובדים שלהם, בזמן שהם עסוקים בלספק להם עבודה.

לפני שאתם מחליטים שאתם רוצים לגדול, בדקו קודם עם עצמכם, מה בדיוק אתם רוצים לעשות ואיזה חלק בעבודה שלכם מלהיב ומשמח אתכם.

 

05. גדילה מצריכה השקעה

כשאתם עושים קפיצת גדילה, בין אם היא קטנה או גדולה, אתם יוצרים פער ומשם נובעים כאבי הגדילה . אם תעבדו נכון, הפער הזה ייסגר ויתמלא, אבל זה ייקח זמן. ודאו שיש לכם מספיק רזרבות שייתנו לכם את מרחב הנשימה שתזדקקו לו במהלך התקופה הזו. מומלץ בחום לבנות תוכנית עסקית ברורה.

06. אפשר לגדול בשלבים

אם הצלחתי עד כאן להפחיד אתכם ולגרום לכם לוותר על החלום, אז סליחה. זאת ממש לא הייתה הכוונה. הרשו להרגיע אתכם. גדילה יכולה, ורצוי שתהיה, איטית ומדורגת. אתם יכולים להתחיל משותפות עם קולגה, לשאת יחד בכאבי הגדילה ועלויות שלהם, לבחון את הדברים ולראות אם זה מתאים לכם. אתם יכולים לשכור קודם מעצבים אחרים על בסיס פרילנס לפני שאתם מחליטים להיכנס למחויבות של מעסיקים קבועים עם עלויות מעביד. שמרו על הלקוחות הקטנים שלכם וקחו רק פרויקט גדול אחד לפני שתראו איך אתם לומדים להתנהל נכון.

ואל תשכחו ליהנות מהדרך.

 

מאמר זה נכתב למכללת מנטור

בהצלחה!

 

עינת א. שמשוני | סטודיו געש

 

 

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם