exm menu

 

exm menu

 

חתונה קתולית

לירן טביב | 26.07.2019

כבר כמעט עשור שגירסה קלה של תוכנת תלת־המימד Cinema 4D, קיימת לצד כל התקנה של תוכנת אפטר אפקטס. בניגוד לגירסה המלאה של התוכנה, הופשטו ממנה פקודות וכלים רבים והיא משמשת בעיקר כ"תחנת מעבר" למודלים תלת־מימדיים לפני הכנסתם לאפטר אפקטס, אם דרך ייבוא הפרוייקט ישירות אל תוך אפטר, או דרך תוסף כמו Element 3D.

Cinema4D ואפטר אפקטס מציעות פקודות המאפשרות העברת מידע בין תוכנה לתוכנה באופן חלק. מאמר זה מציין את עיקרם

קיים דיון עתיק יומין לגבי תוכנת התלת־מימד הטובה ביותר, כאשר הזירה כוללת בין היתר תוכנות ותיקות וטובות כמו Maya ו-Max. אך התוכנה הטובה ביותר לדעתי היא זו שהכי נוח למשתמש לעבוד איתה, מהסיבה הפשוטה שניתן לבצע כל מטלת תלת בכל תוכנה באמצעות הכלים הקיימים, או באמצעות תוספים. אז למה בכל זאת Cinema4D? בגלל החיבור הקיים בינה לבין אפטר אפקטס שהופך אותה לבת לוויה מושלמת.
כאמור, היתרון שבשימוש ב-Cinema4D ואפטר אפקטס טמון בעובדה שתוכנות אלו מציעות פקודות המאפשרות העברת מידע ביניהן באופן חלק. להלן עיקר הפעולות האפשריות ביניהן:
ייבוא פרוייקט Cinema4D אל תוך אפטר אפקטס
ניתן לייבא פרויקט Cinema 4D קיים אל תוך אפטר אפקסט כמו כל חומר גלם אחר ולהשתמש בו כשכבה בקומפוזיציה. על כל שכבת Cinema 4D מופיע אפקט Cineware המסייע בהצגת תוכן התלת, אך מה שמאוד שימושי בו הוא כפתור החילוץ Extract.

 

 

 

 

בלחיצה על כפתור החילוץ (Extract) ייווצרו באפטר אפקטס שכבות קריטיות להמשך העבודה במרחב תלת־מימדי ובנוסף שכבות המצלמה ושכבות התאורה שבשימוש פרוייקט התלת־מימד. באופן זה ניתן להתאים באופן מושלם את המרחב התלת־מימדי של אפטר אפקטס אל מרחב התלת־מימד של פרוייקט ה-Cinema4D, כך שכל שכבה תלת־מימדית חדשה שנוצרת באפטר אפקטס תנוע באופן זהה לתנועה הקיימת בפרוייקט התלת. על כך ייאמר- המשך עבודה קליל באפטר אפקטס. בדוגמא הבאה המסכים ׳הושתלו׳ באפטר אפקטס והחלפתם לא תדרוש ייצוא נוסף מ-Cineam4D.

 

 

 

תג External Compositing בתוך Cinema4D
יצירת תג זה מאפשרת ליצור ייצוג של כל אובייקט תלת־מימדי ב-Cinema4D כסוליד בתוכנת אפטר אפקטס.
באופן זה תתקבל שכבה המכילה את כל הטרנספורמציות ותנועתן המייצגות את האובייקט עליו הוחל התג. פעולת החילוץ Extract אחראית לייצר את הסולידים החדשים בנוסף לפעולה שהוזכרה לעיל.
באמצעות דרך זו ניתן למקם אובייקטים בקלות בתוך אפטר אפקטס על פי מיקומם ב-Cinema4D.
בדוגמא המופיעה מעל, המסכים מוקמו במדוייק על פי מיקום המסך בתוכנת Cinema 4D.

 

 

print

 
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם