exm menu

 

exm menu

 

חדש בפרימייר פרו – עידכון אפריל 2019

מיכל וינס | 07.04.2019

לקראת תערוכת NAB השיקה אתמול Adobe עידכונים למרבית התוכנות שלה. בעידכון האחרון של פרימייר פרו לא פחות מ-28 חידושים ושיפורים ועל הדרך גם תיקון של 103 באגים. מאמר זה מסכם את כל מה שצריך לדעת על העדכון האחרון.

חלון הפרוייקט

  1. תצוגה חופשית בחלון הפרוייקט – העדכון האחרון מציג כפתור תצוגה חופשית לחלון הפרוייקט המאפשר לארגן ולסדר חומרים בחלון באופן חופשי מבחינת מיקום וגודל לכל חומר גלם. תצוגה זו מאפשרת להכניס נקודות out/in ולגרור ממנה ישירות לרצף את החומרים. תכונת ״הרצה ברחיפה״ תקפה גם לתצוגה זו, חומרי הגלם ״נצמדים״ אחד לגבולות השני בגרירה, ובהקלקה ימנית על כל אחד מהם ניתן לבחור גודל תצוגה אישי עבורו. בנוסף, בתפריט חלון הפרוייקט נוספה האפשרות Freeform View Options לעריכת המידע שמוצג תחת תצוגות הקליפים השונים בתצוגה חופשית, ובהקלקה ימנית בחלון תצוגה חופשית ניתן לשמור תבניות תצוגה חופשית תחת Save as New Layout.
  2. תצוגת פרוייקט – כעת ניתן לבחור את עמודות התצוגה הרלוונטיות עבור כל פרוייקט (כולל תגיות מידע), לשמור אותן כתבנית תצוגת פרוייקט לשימוש חוזר בפרוייקטים עתידיים, ואף להצמיד להן קיצורי מקלדת. האפשרויות זמינות מתפריט חלון הפרוייקט תחת Save as New View Preset.
  3. התווספה טעינה מואצת לתמונות ממוזערות בחלון ה-Media Browser.

תוספות בתוכנה

דוח תאימות מערכת – בתפריט העזרה (Help) בתוכנה נוסף דו״ח תאימות מערכת (System Compatibility Report) שניתן לפתוח ואף לשמור כמסמך מלל בכל שלב. התוכנה מזהה כל בעיה אפשרית מבחינת תאימות החומרה במערכת ומדווחת עליה (כולל עצות לטיפול בבעיה).
שיפור בעקיבה אחר מסכות – העקיבה מהירה כפליים כעת בשימוש בכפתורי העקיבה האוטומטית כיוון שהתצוגה המקדימה כבויה כברירת מחדל תוך כדי עקיבה. בנוסף שופר מנוע העקיבה כך שהוא מתמקד כעת רק בפיקסלים באזור המסכה ובעקבות זאת התוכנה פועלת מהר יותר גם במקרים בהם המחשב שברשותכם מיושן יותר.
שינוי גודל בפרופורציה או אבסולוטית – שינוי גודל של רצף מאפשר כעת לבחור האם לשנות את החומרים תוך שימור יחסי הגודל (פרופורציה) לשינוי גודל הרצף, או באופן מוחלט (שאינו בהכרח מותאם לפרופורציה). התכונה נמצאת בתפריט הגדרות הרצף ומתייחסת לתכונות בסיסיות כמו מיקום, גודל וזווית הקליפים ברצף.


הכלת אפקטים בתכונת Render and Replace – במקור תכונה זו שימשה לעבודה במנוע הלינק הדינמי מול אפטר אפקטס, אבל כעת ניתן להשתמש בתכונה זו כדי ״לאפות״ קליפים מסויימים בצירוף האפקטים שהם כוללים בכדי שהתוכנה לא תצטרך לחשב אותם מחדש. ניתן להגיע אליה בהקלקה ימנית על קליפ ברצף ובחירה בפקודה Render and Replace מהתפריט שנפתח.
תכונה זו מאיצה את העבודה על קליפים עם אפקטים כבדים, אך מאותו הרגע לא ניתן לערוך את האפקטים ה״אפויים״ על הקליפ. היא מתאימה לקליפים מכל הסוגים, לקומפוזיציות מאפטר, לרצפי תמונות סטילס ולגרפיקות בתנועה. האפקטים הנתמכים הם כל האפקטים החיצוניים על הקליפ ברצף ואפקטים מסוג מאסטר.

עבודה חכמה בקבוצות- כעת ניתן להוסיף שם משתמש לקובץ שנשמר אוטומטית בעבודה בקבוצות, תוך שימוש בתכונת נעילת הקובץ. במקרה שכזה, הקבצים בשמירה האוטומטית יכילו את שם המשתמש שיצר אותם – כך שיהיה ברור מי אחראי לאיזה שינויים בקוב
שיפורים בעבודה עם מספר כרטיסי מסך – מאחר ושימוש בכרטיסי מסך חיצוניים (eGPU) הופך נפוץ עבור מטרות מסויימות, הוכנסו שיפורים בעבודה מול כרטיסים כאלה בתוכנה.
שיפור בקיצורי מקלדת עבור מקלדות מרובות שפות – בעדכון זה הותאמה המקלדת הוירטואלית למקלדות מרובות שפות ואחרות כך שלא יהיו יותר קיצורים שאינם נגישים במקלדות מסויימות.

הגדרות לייצוא תמלולים – נוסף כפתור המאפשר שליטה נרחבת יותר בקביעת אפשרויות הייצוא של תמלולים.


החלפת פריימים פגומים –
 בהנחה שישנם פריימים פגומים (עקב בעיית קידוד), פרימייר פרו תחליף אותם אוטומטית בפריימים סמוכים שקודדו כשורה. בעבר פריימים כאלה יוצאו כפריימים אדומים בסרטון הסופי – תכונה זו תוקנה כעת. הודעה על פריימים פגומים שהוחלפו תופיע בחלון Events. במידה ויותר מחמישה פריימים רציפים מכילים בעיית קידוד, או במידה וזהו הפריים הראשון בקליפ – פרימייר פרו תחליף אותם בפריים שחור. בפועל מדובר בשיפור ניכר לעומת הפריים האדום שהופיע עד כה.

 

פאנל גרפיקה חיונית

ניתן להוסיף עד 10 קווי מתאר לטקסטים במנוע גרפיקה בתנועה. בנוסף, ניתן לשלוט בקווי מתאר לכל אות בנפרד.

– ניתן לשלוט בצורת חיבורי קווי המתאר סביב אות או צורה.
– נוספה אפשרות לשליטה ברקע למלל כך שאין צורך יותר להניח מלבן תחת מלל.
– נוספה אפשרות להשתמש בשכבות מלל ושכבות צורה כמסיכות בפאנל גרפיקה חיונית.  האפשרות תהפוך כל שכבה נמוכה יותר בקליפ הגרפיקה הרלוונטית למסיכה. ניתן להגביל את השפעתה של מסיכה כזו בעזרת שימוש ביצירת קבוצה (כפתור בדמות תיקייה) שנוסף לפאנל גרפיקה חיונית.
– גרירה זריזה של תבניות גרפיקה בתנועה – ניתן לבחור כעת מספר תבניות גרפיקה בתנועה ולגרור אותן אל פאנל גרפיקה חיונית בקלות.
– כעת מתבצע סינכרון אוטומטי של גופנים חינמיים מ-Adobe Fonts בגרירה של תבנית גרפיקה בתנועה שעושה שימוש בגופן ממאגר זה.
– החלפת גופנים בפרוייקטים – כעת ניתן למצוא בתפריט Graphics פקודה חדשה בשם Replace Fonts in Projects המאפשרת החלפה מהירה של כל הגופנים בפרוייקטים הפתוחים.
– גופן חלופי אוטומטי – ניתן כעת לקבוע גופן חלופי אוטומטי בתפריט Preferences – Graphics למקרה שהתוכנה לא יכולה לסנכרן גופן כלשהו.

 

טיפול בשמע

העתקה וארגון אפקטים לשמע (Audio) בחלון מערבל הערוצים – ניתן כעת להעתיק ולשנות סדר של אפקטים בחלון מערבל הערוצים. גרירה פשוטה בתוך ערוץ מאפשרת שינוי סדר. גרירה תוך החזקת מקש Ctrl בחלונות, או Cmd במק בתוך ערוץ משכפלת אפקט על ערוץ. גרירה מערוץ לערוץ מעתיקה אפקט. גרירה מערוץ לערוץ תוך החזקת מקש Ctrl בחלונות, או Cmd במק מעבירה אפקט מערוץ אחד לאחר.
הוספת תכונת Ducking לרעשי רקע ואוירה (Ambience) תחת פאנל קול חיוני – כעת ניתן להנמיך באופן אוטומטי רעשי רקע ואוירה בעזרת תכונת Ducking.

 

תפריט תצוגה חדש, קווי עזר וסרגלים

– תפריט View – נוסף תפריט חדש לתוכנה שמציג אפשרויות תצוגה חדשות כמו סרגלים וקווי עזר בחלון המוניטור.
– ניתן כעת לשמור ולהשתמש בתבניות קווי עזר למטרות שונות. כמו כן חלון המוניטור מאפשר, בעת גרירת אלמנטים, כמו גרפיקות ומלל להצמידם לקווי העזר. בנוסף, ניתן כעת להוסיף שני כפתורים חדשים לחלון המוניטור להצגת/הסתרת סרגלים וקווי עזר.

 

תמיכה בפורמטים מתקדמים

– שילוב Red Metal SDK – חומרים ממצלמות RED נתמכים באופן מלא כעת.
– קידוד חומרה לפורמט HVEC – הוכנסו שיפורים בניגון חומרים המקודדים בפורמט HVEC באיכות 8bit ו-10bit.
– נוספה תמיכה בפורמט שמע מסוג AIFF 32 bit.
– מעדכון זה ניתן להשתמש בטבלאות מיפוי צבעים (LUTs) עבור חומרים ממצלמות RED. מאחר ואין LUT מובנה לחומרים ממצלמות RED, ניתן כעת להשתמש ב-LUT חיצוני עבורם.
לסיכום, ניכר שב-Adobe מבינים את הצורך הגובר בתוכנות לעריכת וידאו, ולכן העשירו את התוכנה בתכונות מועילות ליצירה אינטואיטיבית וחלקה יותר של סרטים בתוכנה. כמו כן התלונות והמשובים מצד משתמשים לא רק שלא זכו להתעלמות, אלא נפתרו בעיות רבות שהופיעו בגירסאות קודמות. בשורה התחתונה גירסה זו משופרת ושווה להתנסות בה 🙂
print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם