exm menu

 

exm menu

 

גישות לנטרול מסך ירוק עקשן באמצעות Keylight

לירן טביב | 04.10.2019

קיימים מספר כלים שבאמצעותם ניתן לנטרל מסך ירוק מחומר גלם מצולם. Keylight הוא כלי מצוין לנטרול מסך ירוק, בעיקר בזכות העובדה שהוא מובנה באפטר אפקטס. שוק הוידאו מציע חבילות כלים עשירות וטובות יותר לנטרול מסך ירוק, אך הן דורשות רכישה נוספת ולמידה של כלי חדש. Keylight מאפשר לנטרל מסך ירוק באופן יעיל ואיכותי שאינו נופל מכלים אלה, אך זאת באמצעות טכניקות מיוחדות בהן יעסוק מאמר זה.

Keylight הוא כלי מצוין לנטרול מסך ירוק, בעיקר בזכות העובדה שהוא מובנה באפטר אפקטס.

דגימת צבע ועבודה עם ערוץ האלפא שנוצר היא פעולה שכיחה שכולם מכירים ורשת האינטרנט רווייה במדריכי וידאו המציגים משימה זאת. אבל גישות וטיפים מקצועיים קשה מאוד למצוא. הטיפים הבאים יסייעו לכם לצלוח כל מסך ירוק עקשן:

1. שימוש במספר עותקים של Keylight
   על שכבות נפרדות

ערוץ האלפא שנוצר, חשוב שיהיה לבן באזור הדמות, ושחור באזור המסך הירוק, זה ברור לכולם. אבל מה שפחות ברור הוא שצריכים להיווצר כמה שיותר אפורים ביניהם. האפורים בערוץ האלפא מסמנים אזורים שקופים למחצה, כמו שיער או טשטוש תנועה (Motion Blur), ואלה האזורים הראשונים לסבול כאשר המסך לא מואר כראוי, או אינו מספיק ירוק. במידה ומנסים לחלץ מסך ירוק ”עיקש", משחק קשוח מדי עם ערכי הלבן והשחור של האלפא הנוצר תמיד יבוא על חשבון האפורים, דבר שעלול לגרום לקצוות קשים, או "מזוהמים". לדוגמא, במידה והתאורה על המסך הירוק אינה מספיק אחידה, ניתן ליצור עותק Keylight אחד בכדי לייצר "מסיכת זבל" בכדי להשאיר קצוות ירוקים מסביב לדמויות (באמצעות Intermediate Result) ואז לבטל את שאריות הירוק באמצעות עותק נוסף של Keylight. Keylight  1

דוגמא נוספת היא שימוש בשתי שכבות עם Keylight, האחת עם הגדרות אשר מייצרות קצוות טובים (אך מייצרים דמות שקופה למחצה) והשניה עם דמות אטומה לחלוטין עם קצוות קשים מכווצים פנימה באמצעות Screen Shrink/Grow.

 Keylight  2

2.  שכבות התאמה הן חברות טובות

ככל שרואים יותר מן הדמות, כך מלאכת נטרול המסך הירוק הופכת לסבוכה יותר, וזאת מפני ש-Keylight יכולה לספק תוצאה טובה באזור מסויים של הדמות, אך בד בבד לאכזב באזור אחר. לדוגמא, דמות שופעת שיער מתולתל על רקע מסך ירוק. מה שיעבוד טוב באזור השיער, לא יעבוד טוב באזור הרגליים (במיוחד באזור המגע עם הרצפה) ולהיפך. כאן שכבות התאמה יכולות לעזור. משמע, על כל שכבת התאמה Keylight משלה ומסיכה על השכבה המגדירה את האזור עליו היא עובדת. לדוגמא דמות עומדת, תחולק בין שלוש שכבות התאמה, האחת לראש, האחת לגוף והאחרונה לרגליים.

3. לא להשתמש בתוצאה ישירה של Keylight

אחד החסרונות הגדולים של Keylight הוא יצירת גרעיניות המחבלת בתוצר הסופי. הפתרון לכך הוא די פשוט- שימוש בתוצאת Keylight ב-Trackmatte לשכבת המקור. באופן זה שכבת המקור תקבל מ-Keylight את ערוץ האלפא שנוצר, ללא הגרעיניות. את הירוקים שנותרים בקצוות הדמות ניתן להעלים באמצעות האפקט Advanced Spill Suppressor. 
 Keylight  3

4. תמיד יש עבודה ידנית, אז כמה שפחות בבקשה

בגדול בעבודה עם מסך ירוק "עקשן" תמיד תהיה עבודת מיסוך ידנית. אין מה לעשות… אז תמיד קחו זו בחשבון בחישוב יום העבודה שלכם, כי בסופו של דבר לזה אין פתרון קסם.

 

מבולבלים? הכנו עבורכם מאמר בנושא עקרונות בצילום מסך ירוק 

print

 

באותו נושא

-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם