אזהרה
  • JUser: :_load: Unable to load user with ID: 437
Menu
exm menu

 

מסלול עיצוב ופיתוח משחקים

מועד קרוב: 05/11 (שלישי - 16:00-21:00 + שישי - 09:00-14:00)

מסלול חדשני ויוקרתי שנועד להכשיר אנשי מקצוע בולטים לתעשיית המשחקים.
תכנית הלימודים נבנתה בשיתוף אנשי מקצוע מהמובילים בארץ וכוללת הכשרה יישומית מקיפה בכל התחומים המרכזיים של יצירת משחקים (עיצוב, גרפיקה, תכנות וסאונד), יצירת תיק עבודות עשיר והפקה בפועל של משחקים לדסקטופ ולמובייל. במהלך הלימודים מושם דגש על חווית למידה מהנה - כזו המשלבת למידה התנסותית ומעמיקה תוך יצירת תוצרים אמיתיים, ליווי צמוד ומקצועי של צוות המרצים לכל סטודנט בנפרד ומפגשים מקצועיים עם בכירים בתעשיית המשחקים בארץ (בשיתוף GameIS, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל).
שימו לב: למצטיינים מובטח סטאז‘!

  • קהל יעד
    קורס פיתוח משחקים מיועד למעוניינים להשתלב בתעשיית המשחקים - אנשים מתחומי העיצוב, התוכנה והתוכן, סטודנטים, אנשי חינוך, חיילים משוחררים וכל מי שרוצה להתמקצע בתעשיית המובייל והאינטראקטיב.
  • דרישות קדם
    מבחן התאמה.
    ראיון אישי עם מנהל המגמה.
    רצון ומוכנות להשקעה גם מחוץ לשעות הלימודים.
    אנגלית ברמה טובה.
    נסיון בתחום התכנות ו/או העיצוב הגרפי - יתרון.
  • משך הלימודים

    מכינה גרפית (פוטושופ):
    6 מפגשים של 5 שעות כל אחד
    ובנוסף תרגול מונחה.

    המסלול הלימודים:
    72 מפגשים של 5 שעות כל אחד.

    סה"כ: 430 שעות לימוד ותרגול (573 שעות אקד׳).
    משך הלימודים (כולל המכינה): כ- 11 חודשים.

הנושאים הנלמדים

  • חלק 1: מכינה גרפית

  • פוטושופ

  • יסודות העיצוב הגרפי

  • חלק 2: מבוא לתעשיית המשחקים

  • היסטוריה וז'אנרים

  • יחסי הכוחות בין הגורמים השונים

  • טכנולוגיות בפיתוח משחקים - הכרת הכלים, טכנולוגיות ומתודולוגיות הנפוצות בתהליך פיתוח המשחקים

  • חלק 3: עיצוב משחק - א' (Game Design)

  • מבוא לעיצוב משחקים

  • מה זה משחק? מה הופך משחק לכיף?

  • ה"אטומים" של המשחק

  • רעיון, סיפור, דמות ועולם

  • Gameplay

  • אוייבים ומכשולים

  • ניתוח משחקים (Deconstruct)

  • חלק 4: גרפיקה וארט למשחקים

  • מושגים ועקרונות עבודה

  • צבע, תאורה וקומפוזיציה

  • תהליך העבודה מול המעצב הגרפי

  • תאימות בין סגנון העיצוב לסיפור

  • אופן בחירת עיצוב למשחק - Mood Board, Mockups

  • פיקסל ארט ואיור וקטורי

  • דמויות - מה הופך דמות למוצלחת?

  • UX/UI עיצוב ממשק - מקווי מתאר ועד עיצוב המראה הגרפי

  • טכניקות עבודה Frame by Frame Rigging ,Tween ועוד

  • חלק 5: אנימציה למשחקים

  • מושגים ועקרונות אנימציה

  • תהליך העבודה מול האנימטור

  • עבודה עם תוכנת - Spineאחת מתוכנות האנימציה המובילות בעולם המשחקים

  • פיזיקת תנועה

  • שימוש ב- StoryBoard

  • יצירת דמויות ואובייקטים

  • שיטות עבודה ומתודולוגיות

  • חלק 6: עיצוב משחק ב' מסמכי עיצוב (GDD)

  • Controls

  • Engagement & Core Loops

  • מכניקות, דינמיקות, אסתטיקות

  • תנאי ניצחון / הפסד

  • תנאי ניצחון / הפסדבנייה וכתיבה של מסמכי עיצוב (GDD)

  • חלק 7: תכנות - Unity

  • הכרת מנוע התוכנה, ממשק, חלונות, תזוזה במרחב, קיצורי מקשים וכדומה

  • הכרת הבסיס של יוניטי - אובייקטים, רכיבים, בניית שלבים, מצלמה וסצנה

  • עבודה עם ספרייטים ואנימציות - הגדרות, דרכי עבודה נכונות, אנימציות מתקדמות

  • פיזיקה - קוליידרים, כוח-כבידה, הגדרת חומר פיסיקלי

  • הטמעת סאונד

  • מונחי תכנות בסיסיים - משתנים, פונקציות, לולאות, תנאים וכדומה

  • כתיבה והבנה של סקריפטים

  • עקרונות התכנות של יוניטי: אירועים, רכיבים, וצורת עבודה נכונה שמתאימה למנוע התוכנה

  • קלט מהשחקן - זיהוי לחיצות מקשים, מגע וכדומה

  • לוגיקה מתקדמת למשחקים - תנאי הפסד ניצחון, יצירת מכניקות ומערכות שליטה

  • תכנון ופירוק משחקים למכניקות ואלמנטים

  • UI & Menus - עבודה נכונה עם UI

  • זיהוי ותיקון באגים (Debugging), מעקב אחר זרימת הקוד

  • טיפים וטריקים

  • הוצאת המשחק לחנויות השונות

  • חלק 8: בניית קונספט ותסריט חדשניים

  • תסריטאות במשחק מול תסריט קולנועי

  • מתודולוגיות ליצירת קונספטים

  • כלים לביטוי עצמי בצורה אינטראקטיבית

  • איך בונים סיפור

  • דמויות - בנייה נכונה של דמות

  • יצירה ועריכה של Storyboard

  • חלק 9: סדנת הפקה | עבודה בצוותים

  • עיצוב קונספט למשחק

  • בניית תכנים גרפיים ומסמכי עיצוב

  • תכנון ובנייה של תכנית עבודה

  • דינמיקות ופתרון בעיות בעבודת צוות

  • ניהול והפקה של משחק דיגיטלי מוגמר

  • חלק 10: ניהול מוצר

  • איך מפתחים מוצר שיעשה גם כסף

  • מציאת הפלטפורמה והקהל הנכונים

  • ויראליות

  • Retention & Retention loops

  • ניהול משחק לאחר השקתו

  • בניית קהילה

  • Economies & Monetization

  • חלק 11: עיבוד סאונד

  • התפתחות הסאונד במשחקים

  • השפעת המוזיקה על המשחק

  • יצירת סיפור דרך הסאונד

  • מרכיבי פס הקול במשחק

  • מסמך עיצוב סאונד - הסבר, דוגמאות וניתוח מסמכים

  • עבודה עם מעצב פס הקול

  • סימולטור, הדגמות יצירה בכיתה

  • חלק 12: עיצוב חווית משתמש (UX)

  • מבוא לחוויית משתמש

  • תהליך אפיון ומחקר משתמשים

  • ניתוח מרכיבי משחק

  • כלים בעיצוב UX

  • אפיון לפלטפורמות שונות

  • חלק 13: עיצוב משחק ג' - Level Design

  • תהליך העבודה על עיצוב שלבים

  • מתודולוגיות עיצוב שונות

  • Pacing

  • First Time User Experience

  • טוטוריאלים ולימוד מכניקות חדשות

  • איזון שלבים (Balance)

  • עיצוב פאזלים

  • כלים לעיצוב שלבים - טבלאות חישוב, Level Editor וכו'

  • חלק 14: עיצוב משחק ד׳ - Meta Game

  • Player types

  • הישגים (achievements)

  • Meta Story

  • Best practices

  • חלק 15: שיווק משחקים

  • חקר שוק ומתחרים

  • ניהול קמפיינים

  • User Acquisition

  • שימוש באנליטיקות

  • App Store Optimization

  • Guerrilla Marketing

  • מדיה חברתית ועוד

  • חלק 16: אנליטיקות

  • סוגי אנליטיקות ומערכות למשחקים

  • אילו נתונים לחפש ומה הם אומרים?

  • A/B testing

  • Funnels

  • חלק 17: סיורים ומפגשים מקצועיים

  • סיורים מקצועיים בחברות וסטודיואים לעיצוב ופיתוח משחקים

  • השתתפות בסדרת ״פגוש את התעשייה "Meet the Industry" פלטפורמה מקצועית של מפגשי העשרה והיכרות עם אנשים בתעשייה

  • הרצאות וכיתות אומן עם מומחים

  • האקתונים של פיתוח משחקים

  • חלק 18: פרוייקט גמר

  • בניית פרוייקט הגמר - תכנון עיצוב ופיתוח משחקים בצוותים

  • תהליכי עבודה מקצועיים מהתעשייה - Lean Game Dev, AGILE

  • מנהל פרוייקט מול מעצב משחקים

  • לחלום בגדול מול לבצע בפועל

  • לדעת מתי, מה ואיך לחתוך

  • Crunch Time ועמידה בלוחות זמנים

המנטורים במסלול:

  • בני פייביש

    יזם, מעצב משחקים, איש חינוך וחוקר תודעה. MA בטכנולוגיה ולמידה מאוני' חיפה BA בפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות מאוני' בן גוריון ובוגר התוכנית לעיצוב ופיתוח משחקים בבית ברל.

  • אלון קפלן

    מלחין ומעצב פסקול למשחקים, קולנוע ומולטימדיה.

  • סתיו גולדשטיין

    בוגרת התכנית לעיצוב משחקים בבית ברל ושימשה חברת סגל. עובדת כמעצבת גרפית ואנימטורית של משחקים. 

  • אורי פלג

    רכז ההדרכה של תחומי העיצוב הגרפי במנטור, מעצב חווית משתמש עצמאי ב- PraxisUI.com.

  • עירית בנסון

    מנהלת את סדנת פיתוח המשחקים. החלה את דרכה ככותבת משחקים ואחראית תוכן בחברות בחו"ל כמו Viacom, Corel Publishing, Maxis ובפיקסל הישראלית, לימים אוברון. 

  • בועז גבאי

    מאייר, אנימטור, ומעצב קונספט. בעל נסיון הדרכה כולל פיתוח ותכנון של יותר מ- 17 שנה. בוגר בצלאל- המחלקה לאנימציה.

  • שפי גור-ארי

    בעל תואר שני בהצטיינות במדעי המחשב, שולט במגוון תוכנות גרפיות, ועם ניסיון של יותר מ 5 שנים בפיתוח אפליקציות ומשחקים למכשרי Apple.

  • ירין בן יעקב

    מפיק ומעצב משחקים עם תפוצה של מליוני משתמשים.

  • אמיר דורי

    ראש צוות קריאייטיב בעבר ובהווה, ובעל סטודיו בוטיק לעיצוב משחקים.

  • רועי אברמוט

    מעצב משחקים ומפיק בפועל עם ניסיון מקצועי של מעל 10 שנים בתחום.

  • יואל טרובק

    מפתח משחקים ומוצרים דיגיטליים אינטראקטיביים

  • שמעון רייזמן

    ביום סמנכ״ל מוצר, בלילה מפיק משחקי אינדי.
    בעל תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה ותואר שני בעיצוב תעשייתי.

  • אורי דישון

    מנהל מוצר בחברות סטארט אפ. עם מעל 10 שנות ניסיון בעולם התוכן ופיתוח משחקים באתרי האינטרנט בישראל.

  • צליל שלוח

    מעצבת ומפתחת קונספטים בחברות אונליין גיימינג בתעשיית הקזינו, הלוטו והבינגו. 
    מאיירת קומיקסים וסקצ'ים כתחביב, במסגרתו השתתפה ב"ספר הסקיצות הגדול של ישראל".

חשוב לדעת!

בואו להכיר אותנו מקרוב. אנחנו ממליצים בחום להשתתף בשיעור נסיון ללא תשלום וללא התחייבות, להגיע למכללה, להכיר את המרצים ולשאול את אלה שכבר לומדים.
במידה ותרצו,תמיד תוכלו לתאם פגישה עם אחד ממנהלי המחלקות.

ניתן לתרגל במכללה בימים א-ה בכל שעות היום - ללא כל מגבלה.
במכללה מתקיימים שיעורי תרגול ותגבור בליווי מדריך צמוד (על בסיס שבועי) - ללא עלות!
לרשות התלמידים עומד גם פורום מקצועי המנוהל על ידי המדריכים.

אנחנו מבטיחים 100% הצלחה - אם מסיבה כלשהי תרצו לחזור על חלק מהקורס או אפילו על כולו - אין כל בעיה, תוכלו לחזור על כל הקורס חינם ללא כל תוספת תשלום!

זה בול מה שרציתם ואתם רוצים להירשם? תשאירו פרטים ונחזור אליכם בכיף :)

נא למלא שם

נא למלא מספר נייד

נא למלא מייל

לא בדיוק מה שחיפשת? אין בעיה, אנחנו לא מקובעים ויודעים להתאים לך מסלול בהתאמה אישית.
לחץ כאן כדי לקרוא איך אנחנו עושים את הקסם הזה.
May2019OpenDay MentorBanner 1230 300

גללתם פיקסלים! רוצים שוב?

המכללה ממוקמת במתחם הבורסה ברמת גן סמוך ליציאה מתחנת רכבת ת"א מרכז (סבידור).
  • כתובת: ז'בוטינסקי 1, רמת-גן
  • טלפון: 03-5291888 פקס: 03-5290526
  • כתובת לדואר: ת.ד 3625 רמת גן 5213605
  • דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • שעות הפעילות המזכירות:
  • ימים א'-ה' 18:00 - 09:00
  • יום ו' 12:00 - 09:00
  •  
    • This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בואו נדבר
-

יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 03-5291888 או להשאיר פרטים בטופס

התקשר
בואו נדבר