Menu
exm menu

 

ספרות מקצועית

9 ספרים לקנייה

עקרונות בצילום מסך ירוק

לירן טביב | 28.01.19
עקרונות בצילום מסך ירוק

חיתוך או יצירת אלפא באפטר יכולה להיות עבודה ידנית מייגעת, במיוחד כאשר נדרש דיוק בכל פריים ופריים של הקטע (תירוץ טוב לשליחת עבודות מסוג זה להודו). זוהי אחת הסיבות להמצאת המסך הירוק. שימוש במסך ירוק כרקע, בזמן הצילומים, מאפשר ליצור חיתוך מדוייק ואיכותי בשבריר הזמן מחיתוך ידני. אך לא כל צילום מסך ירוק מוביל לתוצאה המיוחלת, ומדי פעם נתקלים במסך ירוק בו יש לבצע עבודה ידנית בכדי לבטל את הרקע. אז למה כל צילומי המסך הירוק לא נולדו שווים וכיצד אפשר לדאוג שכל מסך ירוק ינוקה בזריזות ובמינימום עבודה ידנית? התשובה דווקא נמצאת בזמן הצילום ולאו דווקא בהסרתו באפטר.

יצירת המסך הירוק המתאים ביותר לעבודה באפטר תלויה במספר גורמים, עליהם כדאי להקפיד ביום הצילומים. להשגת התוצאה הטובה ביותר ולחסכון בזמן עבודה יקר בעת העריכה, כדאי להיצמד למספר עקרונות בסיסיים. במאמר זה ריכזנו 4 עקרונות לצילום מסך ירוק. הקפדה עליהם (גם במסגרת תקציב מוגבל) תניב תוצאה טובה ומקצועית. כך שגם אם אתם יוצרים את הצילום באופן עצמאי, או מייעצים לקראת יום הצילומים, עקרונות אלה ינחו אתכם להשגת תוצאה טובה:
 

צבע המסך

 
מה צבעו של המסך הירוק? האמת היא שלא תמיד ירוק. הכול תלוי במה מצולם. לרוב השימוש יהיה במסך ירוק, זהו הצבע הנפוץ ביותר לעבודות מסוג זה ובדרך כלל לא יהיה קיים בפריים (בו מצולמים אנשים). אך אם קיימת על הסט צמחייה (ירוקה) עדיף להשתמש במסך כחול. אם מצלמים אלמנטים אפורים ניתן לשים כמעט כל צבע מאחוריהם. אך מה שחשוב בבחירת הצבע היא עוצמת הרוויה שלו, כלומר, ככל שצבע יהיה קרוב יותר בנראותו לערך 255 ב-RGB כך יהיה קל יותר "ללכוד" את הצבע באפטר. בנוסף מהסיבה שקיים סיכוי קטן מאוד שהסצינה המצולמת תכלול מרכיב ברמת רוויה כזאת.
כל חתיכת בד שקונים בנחלת בנימין, או אפילו בריסטול בקרביץ אשר עונים על פרמטרים אלה, יספקו תוצאה זהה לזאת של מסכים איכותיים ומקצועיים. 

1
 
 


צילום באיכות גבוהה

 
מכיוון שהוצאת מסך ירוק באפטר היא תהליך מבוסס פיקסלים, ככל שיהיה יותר מהם, כך טווח הטעות יקטן והתוצאה תראה טוב יותר. כלומר, צילום המסך הירוק יהיה ברזולוציה גבוהה יותר מאשר התוצר הסופי. לדוגמא: אם התוצר הסופי הוא HD אז מומלץ שהצילום יצולם בUHD 4K. כך שאם דברים לא נראים "מליון דולר" באיכות מלאה, לאחר הקטנה לאיכות הסופית, התוצאה תיראה טוב יותר.
ועוד טיפ קטן: אם הפלט של המצלמה הוא MP4- חפשו מצלמה אחרת. MP4, או כל פורמט אחר המבוסס על דחיסה גבוהה, פוגע במידע בערוצים ובפועל פוגע ביכולת של אפטר ליצור ערוץ אלפא איכותי, מה שפוגע בתוצאות שניתן להשיג מהמסך הירוק.
 

2

הפרדה

 
עקרון ההפרדה עוסק בשני סוגי הפרדה שיש לעשות, העובדים בסינרגיה.
הפרדה ברמת התאורה- עקרון זה מדבר על שני סטים שונים לתאורה, אחד למסך ואחד לאובייקט המצולם. תאורה המוקרנת על המסך הירוק צריכה להיות חזקה, אחידה ושטוחה – וזאת בכדי שיהיה קל לנטרל אותו. התאורה על הדמות צריכה להיות שחזור של תנאי התאורה הקיימים ברקע החדש (זה שייכנס במקום המסך הירוק) וזאת בכדי לקבל התאמה מיטבית בין הרקע החדש לתוצאת הצילום. שימוש בסט תאורה בודד למסך ולאובייקט המצולם תפגום בתהליך נטרול הירוק, או לחילופין בהתאמת התוצאה לרקע החדש.
הפרדת מרחק באה לתמוך בהפרדת התאורה. ככל שהמרחק בין האובייקטים למסך יהיה גדול יותר כך יקטן הסיכוי שיווצרו הצללות על המסך, והשפעת סט התאורה תהיה בעיקר על השטח בו היא אמורה להשפיע.
בנוסף הרחקה של האובייקט מין המסך תקטין את הסיכויים שצבע המסך ישפיע על האובייקט וישתקף עליו.

3
 


צבע האובייקט או חלקים ממנו

 
עקרון שדי מסביר את עצמו, אבל עדיין יש להדגישו. לא מכניסים לסט שום דבר בצבע המסך (או דומה לו).
כל דבר שיכלול צבע הדומה לצבע המסך ימצא את עצמו כשקוף בסוף התהליך, דבר שיגרור עבודת מסיכות מאומצת, או טכניקות מתקדמות בכדי להשאיר את האובייקט בפריים.
אבל מה אם צריך שבתוצאה הסופית הדמות תלבש חולצה ירוקה? הפתרון לכך מאוד פשוט- לובשים משהו כחול רווי ולאחר מכן מחליפים את צבעו עם הכלים שקיימים באפטר (Hue/Saturation לדוגמא).

camera contemporary flash
 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • נכתב ע"י
    כוחם של מועדפים בתזרים העבודה
    כל מקצוען מחפש דרכים להאיץ את תזרים העבודה שלו. חלק מהמשתמשים משקיעים מאמץ בהאצת המחשב, כולל השקעה כספית כבדה. השאר…...
    23.04.2019 | כתב: יגאל לוי
  • נכתב ע"י
    ספלאש (סקרין) רויאל
    ספלאש (סקרין) רויאל
    על עולמם של מסכי פתיחה של משחקים
    מסכי פתיחה של משחקים יכולים ללמד אותנו הרבה, המשחק Clash Royale כולל מסרים חבויים, חלקם מעידים על השימושיות שלו וחלקם…...
    17.04.2019 | כתב: אורי דישון
  • נכתב ע"י
    אינונב – פיתוח בשלושה חלקים
    אינונב – פיתוח בשלושה חלקים
    שנה שנייה: מפרוטוטייפ–לפבלישר
    השינוי הגדול ביותר שעבר על הסטודיו בפיתוח אינונב, התחיל בשליחת קול-קורא לכנס המשחקים ביולי 2016. בתקופה זו החלו לצאת פרסומים על…...
    11.04.2019 | כתב: רוני גריפית
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

גללתם פיקסלים! רוצים שוב?

המכללה ממוקמת במתחם הבורסה ברמת גן סמוך ליציאה מתחנת רכבת ת"א מרכז (סבידור).
  • כתובת: ז'בוטינסקי 1, רמת-גן
  • טלפון: 03-5291888 פקס: 03-5290526
  • כתובת לדואר: ת.ד 3625 רמת גן 5213605
  • דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • שעות הפעילות המזכירות:
  • ימים א'-ה' 18:00 - 09:00
  • יום ו' 12:00 - 09:00
  •  
    • This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בואו נדבר
-

יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 03-529188 או להשאיר פרטים בטופס

התקשר
בואו נדבר