exm menu

 

exm menu

 

הכנסה פאסיבית כמעצב

עמוס זוהר-אידן | 08.08.2018

הכנסה פאסיבית היא נושא שהופך להיות יותר ויותר שכיח, הרי מי לא היה רוצה לקבל עוד איזו אלפייה כדי לסגור את החודש? כאשר אין קביעות בעבודה, בעל הדירה רק ממשיך להעלות את שכר הדירה, יוקר המחייה מתדפק בדלת ובעיקר קורע לכם את הכיס. הצורך למצוא אלטרנטיבות להכנסה, הופך להיות לא רק עניין עסקי אלא צורך קיומי. בעידן האינטרנט שבו אנו חיים נוצרו אינספור הזדמנויות ואפשרויות לייצר רווח מהמרחב הנוח של ביתנו ובזמננו הפנוי. בהתבסס על ההנחה שכל אחד מחזיק בקו אינטרנט, קם זרם של אנשים שהפכו את השאיפות והיכולת שלהם לכדי עסק משגשג. אחד התחומים הבולטים בהם יש לאנשים העוסקים בו מגוון עצום של כלים אותם הם יכולים לרתום לכדי פעולה שכזאת הוא עיצוב. כמה מאיתנו המעצבים יצרו עשרות סקיצות וחומרים גראפיים לפרוייקט בודד אחד, שרק מצאו את עצמם שוכבים בארכיון הסקיצות הדיגיטלי מעלים פיקסלים של אבק?
כמעצב יצאתי למסע וניסיתי להבין איפה ואיך אני יכול לרתום את כל אותם נכסים וחומרים שיצרתי ולהניב מהם ערך שאיננו נעצר בפרוייקט בודד אחד, עבור לקוח בודד אחד, שגם כך שינה לי את כל העיצוב בסוף. להלן רשימה של מקומות ופלטפורמות אליהם נחשפתי, היכולות להוות קרש קפיצה לתחום ההכנסה הפאסיבית.

 

קריאטיב מרקט ואנווטו  הן פלטפורמות המשמשות כארכיון ענק לחומרי קריאייטיב שונים מכל רחבי העולםהחל בתבניות עיצוב, מוקאפים, תבניות לאתרים, פונטים, תמונות וכלה בתלת־מימד, קוד ואודיו. מדי שנה פוקדים את אתרים אלו מיליוני משתמשים, מאות אלפים מדי חודש ועשרות אלפים מדי יום, להוטים למצוא מגוון של מוצרים שיסייעו להם בפרוייקט הבא. ממאסה כזאת עוצמתית קשה להתעלם. דמיינו למשל את אצטדיון רמת גן מלא עד אפס מקום (40,000) כל יום, בכל חודש, בכל שנה, בקונים נלהבים שרק מחפשים לקנות מוצרים דומים לשלכם? יכול להיות שתצליחו לקלוע לטעמם של כמה מאות מהם? או אלפים מהםבין אם כן ובין אם לא, בטוח שווה לנסות, לא כך? עם זאת, כפי שאתם יכולים לשער, אף אחת מהפלטפורמות האלו לא קיבלה את השם שלה רק מכך שהיא פשוט צברה מיליוני קבצים מכל הבא ליד. על מנת לשמר רמה גבוהה של מוצרים ולהיות שוק בעל תו תקן של איכות, היה צורך בסינון החומרים ולהצליח להציע לגולשים רק חומרים איכותיים. משמע, אין הכרח שכל עיצוב ופרוייקט שתציעו בהכרח יתקבל 🙁

היתרונות

  • קלות השימוש בפלטפורמות הוספה ועידכון של פריטים.
  • בחירת המחירים של המוצרים.
  • קריאייטיב מרקט מאפשרים לכם לשמור 70% מסך הרווחים מהמכירה!! כן, בהתחלה זה לא נשמע כמו עסקה טובה, הרי אפילו סוכן לא גוזר עליך קופון כל כך שמן. עם זאת, פלטפורמות אחרות, לא מאפשרות בכלל לקבוע את המחיר והעמלות שתקבלו יהיו קבועות ונמוכות בהרבה מ-70%. אז תכלס זה דיל לא רע בהתחשב בעובדה שיצרתם את המוצר שלכם פעם אחת וניתן למכור אותו אינסוף פעמים.
  • באנווטו תוכלו גם לקבוע את תג המחיר שלכם וככל שהמכירות של המוצר שלכם יהיו גבוהות יותר, אחוז הרווח שייגבו מכם יקטן. עם זאת, בנקודת ההתחלה אתם מרוויחים רק כ-37% מהמחיר של המכירה. נכון זה די מעצבן, אבל אוונטו זוכה לביקוש גבוה יותר משמעותי של משתמשים, ואלו זוכים לתמיכה טובה בהרבה מהמתחרים.
  • למרות העמלה הנגבית מכם, אתם יכולים למכור את המוצר שלכם במקומות נוספים! אתם לא מחוייבים לבלעדיות, כך שהמוצר שלכם יכול לשרת אתכם גם באתר הפרטי שלכם ובכל אתר אחר שיכול לקדם אותו.
  • פלטפורמות של למעלה מ-4 מיליון משתמשים.
  • קידום המוצרים במגוון פלטפורמות.
  • ללא דמי מנוי חודשיים.

 

החסרונות

  • על מנת שהמוצר שלכם יתקבל ויוצג למכירה עליו לעבור תהליך של מיון וסינון.
  • עמלות גבוהות 🙁 
  • הקידום בפלטפורמה זו, לצערנו לא מספיק. יהיה עליכם לקדם ולשווק בעצמכם את מוצריכם כדי להשיג חשיפה טובה.

מעבר לזאת, מומלץ לשקול להשתמש במגוון החומרים המוצעיםלמכירהבאתרים אלו כנקודת פתיחה בפרוייקט הבא שלכם. אלו עשויים לספק פתרון מהיר כשיש ריבוי של פרוייקטים בקנה.

Creative Market

Sutterstock/ Depositephotos /123RF


בין הארכיונים הגדולים בעולם לתמונות, וידאו ואודיו, תוכלו גם למצוא מנעד עצום של איורים, וקובצי וקטור למיניהם. אם המצלמה שלכם היא בבחינת עין שלישית ואתם חשים צורך לצלם ולתעד כל התרחשות, מאחר ובכל רגע נתון אתם מוצאים חוויה אסטטית מרגשת, ארכיונים אלו הם המקומות המושלמים בשבילכם. תוכלו בקלות להעלות את כל התמונות או קטעי הוידאו שצילמתם ועבור כל הורדה של תמונה, או וידאו תקבלו תשלום. הרווחים מכל הורדה קטנים מאוד ונעים בין כמה עשרות אגורות לשקלים בודדים להורדה אחת. הסכום משתנה בהתאם למימדיי התמונה שהורדה (התמחור שונה בין הפלטפורמות השונות), או לחלופין באיכות הוידאו (HD לעומת 4K). עם זאת, היות ומיליוני מעצבים וצלמים, חברות קריאייטיב, בתי עיצוב משתמשים בפלטפורמות כאלה על בסיס יומיומי, יתכן שהמספרים הקטנים, מסך החומרים שלכם, יצטברו לכדי רווח נאה. ואם לא די בכך, תמונה אחת, יכולה להופיע בכל אחת מהפלטפורמות האלו, כמו גם בפלטפורמות אחרות הנמצאות בשוק. כך שבפועל תוכלו להכפיל, או לשלש את סיכוייכם להניב רווח מתמונה בודדת. אז אל תשכחו להגיד Cheese ולחייך 🙂

היתרונות

  • לתמונה יש חיי מדף ארוכים בשונה ממוצרים גראפיים אחרים.
  • ניתן להעלות כמויות מאד גדולות של תמונות, למספר פלטפורמות cnechk ולמקסם את סיכויי החשיפה וvקנייה של התמונות.
  • להעלות ולשכוח ללא דמי מנוי חודשיים, ללא משלוחים, ללא צורך לשלם על שירות לקוחות וכל דבר אחר שעסקים גדולים, בונים מחלקות שלמות עבורם.

החסרונות

  • יש מיליוני תמונות כך שהתחרות גדולה מאד. מומלץ למקד את הצילומים כל פעם סביב נישה אחת, לבדוק מהן הנישות החלשות בהן יש מיעוט של חומרים.
  • צריך למכור אלפי תמונות כדי להגיע לרווח משמעותי. אבל היי גם 300$ מדי חודש יכול לסגור פינה לסופ"ש מפנק באייר בי אנד בי בארץ, אוקיי אוקיי אפשר גם בקפריסין.

Shutterstock

Shopify
שופיפיי היא פלטפורמה ליצירה של
חנות מקוונת. ניתן להציע בה כל מוצר לפי הנישה הרלוונטית לך. מבובות
שסרגתם ידנית, מדבקות של אבא פגום, לספרים דיגיטליים שיצרתם. מפיזי לדיגיטל הכל הולך. שופיפיי מציעים
את כל הפתרונות להם תוכלו להזדקק בבנייה של חנות מקוונת ובקלות ממשלוחים, אתר
מותאם אישית, מעקב סטטיסטי של מכירות ואפילו תוכלו גם לגייס לשורותיכם רובוט פרטישהוא בעצם תוסף (בשם Kit) בעל בינה מלאכותית שעוזר לכם בכל עבודת השיווק. זהו גם אחד
המקומות בהם רוב הרווחים נשארים אצלכם! (למעט עמלה של 2.9% + 30 סנט למכירה, כמו גם עמלת אשראי של 2%).
"Take that Stock sites", אבל אתם צריכים לשלם מנוי
חודשי.
את המכירות שלכם תוכלו בקלות לקדם בפייסבוק מסנג'ר, חנות פייסבוק, פינטרסטוהיות
שענייני חשבונות וקבלות זה סיפור שעלול להדאיג אתכם, למערכת icount יש אינטגרציה עם shopify  כך שתוכלו שכל התהליך הזה
יכלול אוטומציה של חשבוניות וקבלות.

היתרונות

  • אתר עם חנות מותאמת אישית, בין אם דיגיטלית, או של מוצרים וגם אפשר לשלב בלוג לתערובת, לפרצי כתיבה וסיפורים על המוצרים המדהימים שלכם, ודרכי העבודה שלכם וכל הזהשלכם.
  • 95% מהרווחים נשארים אצלכם (פחות או יותר, אל תתפסו אותי במילה).
  • אין הגבלה של נפח אחסון, או כמות המוצרים בכל אחת מהתוכניות.
  • כמות עצומה של מדריכים, כלים ומידע.
  • תמיכה 24/7.

החסרונות

  • לעל אף נוחות השימוש, ישנה עקומת למידה הנדרשת כדי לדעת באמת איך לנצל את הפלטפורמה.
  • שופיפיי מציעה אינטגרציות עם מגוון עצום של אפליקציות, עם זאת, לא כולן מוצעות בחינם וללא תשומת לב התשלום עשוי להצטבר לסכום משמעותי.
  • לשופיפיי יש שפת קוד משלה שנקראת Liquid- שלנו המעצבים זה מדגדג איזשהו, קצה קטנטן מאד, ממש מינורי, על הציפורן בזרת
    זהו עבר.

Shopify

Teepublic

פלטפורמת נישה. חולצות, חולצות, חולצות. מי לא אוהב חולצות-T? אין חיה כזאת ואם יש  צריך לתת לה שם כי אני לא מכיר אותה. על כל פנים, בחזרה לנושא, הפלטפורמה מאפשרת למעצבים ומאיירים להעלות את החומרים שלהם בקלות כקובץ בפורמט PNG לאתר סהטו (C'est tout) ישר למכירה. בלי להרים חנות, בלי אתר, בלי תשלומים חודשיים, בלי כאבי ראש, עייפות ומאמץ. את הציורים והעיצובים שלכם תוכלו להתאים לחולצות, שקיות, כריות, תיקים, כיסויים למכשירים ניידים, כרזות וכמעט כל דבר אחר שאפשר להדפיס עליו. אם זה לא מספיק, ב-72 השעות הראשונות מרגע שהמוצר שלכם עלה לאתר, הם מקדמים את הציורים עבורכם באתר. אחרי כן האחריות עוברת אליכם.

היתרונות

  • קל להעלות כל עיצוב שלכם, כל עוד הוא קובץ בפורמט PNG.
  • מרגע שעלה לאתר, כל עיצוב שלכם יקודם במשך 72 השעות הבאות.
  • ערוץ נוסף ברשת המאפשר לפנות אליכם בו ניתן למצוא אתכם ולבנות נוכחות.

החסרונות

  • אתם לא יכולים לקבוע את המחיר של העיצוב המוצע למכירה ונגבית מכם עמלות קבועות על מכירה.
  • סך הרווחים למכירה אחת אמנם קטנים, אך, כאמור, עשויים להצטבר.

Teepublic

Patreon

פטרון היא מעין טקילה פרימיום שתעיף לכם את הלסת, שהולכת נפלא עם פלח לימון וקורטוב של מלח, אבל לנושאנו אנו. מדובר באחת מהצורות העתיקות ביותר בעזרתן קיבלו אמנים ויוצרים כסף עוד מימי רומא העתיקה, פטרונות. כך בעבר אמנים צעירים, מיוסרים ורעבים ללחם, שכל שביקשה נפשם, היא לעשות לאומנותם, התרפסו והשתטחו לפני הפטרון שיפרגן להם באיזה מטבע כסף או שניים. כך היו לדוגמא מיכאלנג'לו, גויה, דה וינצ'י, שייקספיר והכל ללא תמורה ישירה.
כך גם המקרה בפלטפורמה שנקראת פטרון העובדת על מודל הדומה לפלטפורמות של גיוס המונים כמו Kickstarter. הרעיון שעומד מאחורי פטרון והסיבה לקיומו אומר: אנשים יוצרים הם אנשים הממלאים את חיינו ונותנים לנו השראה, מרגשים אותנו וצובעים את חיינו, לכן נכון לנו לתמוך בהם למען יוכלו לדבוק באומנותם וליצור עוד דברים חדשים.
הפטרונים במקרה הזה הם המעריצים שלכם, או הגולשים או אמא, אבא והדודה אידה. כל פטרון/מעריץ שלכם יכול לנקוב בסכום החודשי אותו הם מוכנים לתת ליוצר כדי לתמוך בפועלו. תרומתו של פטרון מזכה אותו בזכות ראשונים וגישה לחומרים חדשים של היוצר. ככל שגובה התרומה עולה כך גם סל החומרים והחשיפה שמקבלים מהיוצר גדל. עובדה המאפשרת ליוצרים לזכות בהכנסה קבועה המאפשרת להם לשמור על החופש האומנותי ומצד שני למעריצים את הגישה לכל החומרים והעדכונים של היוצר, כמו גם הידיעה שכספם הוא זה שמאפשר ליוצר שלהם להמשיך ליצור
.

היתרונות

  • הכנסה קבועה שיכול להקנות חופש פעולה.
  • פטרון דואגת לכל התשלומים (כולל תשלומים דחויים), שאלות ותשובות.
  • יכולת לשלב מודעות וקידום מותגים (ספונסרים אמרנו?).
  • 5% עמלה מסך התרומות לפטרון.
  • מקבלים 90% מסל התרומות שלכם (אם שאלתם לאן נעלמו עוד 5%, אז הם הלכו לאשראי).
  • מתאים לכל יוצר תוכן שהוא מעצב/מוזיקאי/מאייר/בלוגר/כותב/ אנימטור/ חינוך והרשימה נמשכת

החסרונות

  • יש צורך בקהל עוקבים ומעריצים גדול כדי להפוך את העניין לרווחי.

Patron

לסיכום חלק ראשון זה, ניתן להודות שהכנסה פאסיבית אמיתית היא בפועל תולדה של עבודה מאוד, מאוד פעילה וקשה, לפחות בהתחלה. כן, לצערנו מטה הקסם הוא רק כלי בפוטושופ ואין קיצורי מקלדת בדרך ליצירת הכנסה מעין זו בקליקים ספורים.
עם זאת, למען קידום המפעל שנקרא הכנסה פאסיבית, ראוי להקדיש מספר שעות שבועיות לקידום פרוייקטים ומוצרים שאנחנו פשוט אוהבים לעשות, שחלמנו לעשות, שהיינו עושים גם כך ושומרים למגירה, או להשתמש בעשרות סקיצות שרק צריכות כמה שיופים כדי להפוך למוצר מוגמר. אז אחרי שסללנו את הדרך, נוכל להעביר מסר לבעל הדירה שבחודשים הקרובים הוא יכול להישאר רגוע ולבני זוגנו שהיום הולכים לאכול סטייק טרטר, לשתות כוס יין אדום של קסטל גרנד וין, בפואיה הפרטי שלכם חדר השינה מבלי לחשוש למצעים.

print

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

  • כאשר מצלמים סרט וידאו ממספר מצלמות בו-זמנית, נדרשת ׳עריכה מרובת מצלמות׳. בעידן בו לרובינו מצלמת וידאו בטלפון הנייד ומצלמות ״סטילס״...
    08.08.2018 | כתב: עמוס זוהר-אידן
  • הסטודיו לעיצוב חזותי של זגמייסטר & וולש בניו יורק עשיר בעבודות מרתקות. במאמר קצר זה נתמקד במספר עבודות העושות שימוש בטיפוגרפיה...
    08.08.2018 | כתב: עמוס זוהר-אידן
  • ציפורים הן לבטח מבעלי החיים היפים והמסקרנים ביותר בטבע – שלל צבעים, גדלים, מקורים והתנהגויות שמהוות אתגר עבור כל חובב...
    08.08.2018 | כתב: עמוס זוהר-אידן
-

שלח לחבר

מלאו את הפרטים הבאים:

    גללתם 1112 פיקסלים! רוצים שוב?

    להשארת פרטים
    -

    יש לנו עוד כל כך הרבה לספר, ואנחנו לא פחות מרשימים בטלפון ואחד על אחד. מוזמנים להתקשר: 4908* או להשאיר פרטים בטופס

    • רותם

    • ליהיא



      התקשר

      להשארת פרטים




      אתם מוזמנים למלא פרטים כאן ואנחנו נחזור אליכם